2019-01-15, 19:11
Medlem
Jag väntar också på BT. I höstas när jag var oxy-torsk minns jag att det kunde ta fram till torsdagen ibland om man beställde på söndagen. Aldrig varit med om en utebliven leverans därifrån dock. Som tur är helgknarkar jag bara nu så bara jag får det innan helgen är jag nöjd, men är man torsk så är det ju drygt som faan - vet hur det känns.
2019-01-15, 19:14
Medlem
fruitbeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Enligt användaren "Paradoxal" ska detta ha tillkommit efteråt. Bara att gå bak i tråden och läsa.

Förstår att det kan vara känsligt, men vad har jag gjort för fel? Jag tog bara fram några exempel med absurda leveranstider, sen är det väl upp till var och en hur man vill göra. Ni som handlar där och inte upplever dessa problem, kan ju fortsätta ostört. Jag ser faktiskt inte problemet. Hur lider du som köpare av att BT eventuellt går miste om en kund? Just det! Ironiskt att du anklagar mig för att vara en konkurrent när du själv inte bör påverkas av detta. Men jag förstår att du reagerar om du nu har positiva erfarenheter.

Det är ett intressant fenomen det där med leveranstider, att se hur vissa drabbas, medans andra inte påverkas alls. Rimligtvis borde det ju drabba kunder som beställer från annat håll också, men det är i regel alltid folk som beställt från samma vendor.

Tycker detta inlägg sammanfattar min poäng:

Allt gott.
Absurda leveranstider har jag upplevt från många säljare men skulle inte säga att det är en selektiv scamming som du på pekar. Du har ju en hel omdöme lista på säljaren som du kan gå in och läsa i lugn och ro, och det tycker jag du personligen borde göra.

Tycker bara det är så märkligt att säljarna som ser störst ut inom DM inrikes är SD och BT och dom två blir ner kastade av skit gång på gång. Läser du nån sida tillbaka så är Smokersdelight en scammer vilket är jätte löjligt att skriva. Nu tar du fram långa leverans tider som BT har stått för och skrivit att felet är åtgärdat. Tycker du borde ta reda på lite mer information innan du skriver att en säljare pågår med en selektiv scamming.
2019-01-15, 19:29
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruitbean
Kan endast se gröningar och snabb leverans av Beroendeteamet nu dom senaste inläggen på denna tråd. Minns att dom hade förseningar men gav ut ett meddelande på att det var åtgärdat, och dom inläggen du har citerat var under den perioden. Beställde själv under torsdag kväll och fick min leverans igår. Dom inläggen du har citerat tycker jag personligen var riktigt onödigt och skriker bara konkurrent till BT. Det är endast löjigt gjort att ta upp gamla saker som säljaren påpekade själv.

Även jag har beställt förra veckan från BT och det är skickat i torsdags enligt dom själva och brevlådan är tom än så länge iallafall. Jag har dock handlat från BT förut och då har jag inte haft problem. Då var leverans tiden avsevärt kortare...
2019-01-15, 19:30
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Enligt användaren "Paradoxal" ska detta ha tillkommit efteråt. Bara att gå bak i tråden och läsa.

Förstår att det kan vara känsligt, men vad har jag gjort för fel? Jag tog bara fram några exempel med absurda leveranstider, sen är det väl upp till var och en hur man vill göra. Ni som handlar där och inte upplever dessa problem, kan ju fortsätta ostört. Jag ser faktiskt inte problemet. Hur lider du som köpare av att BT eventuellt går miste om en kund? Just det! Ironiskt att du anklagar mig för att vara en konkurrent när du själv inte bör påverkas av detta. Men jag förstår att du reagerar om du nu har positiva erfarenheter.

Det är ett intressant fenomen det där med leveranstider, att se hur vissa drabbas, medans andra inte påverkas alls. Rimligtvis borde det ju drabba kunder som beställer från annat håll också, men det är i regel alltid folk som beställt från samma vendor.

Tycker detta inlägg sammanfattar min poäng:

Allt gott.
Har inte hängt med i diskussionen men måste faktiskt reagera på det du verkligen skriver.

Du är näst intill aldrig aktiv i denna tråd, du klandrar en säljare för sega leverans tider vilket säljaren självmant hade skrivit på sin profil sida. Du skjuter dig själv i foten när du tar upp gamla inlägg som problemet har åtgärdats på. Det säger sig själv vad du har för roll. Har i princip inte köpt mitt knark hos BT på ett tag nu då säljaren inte har produkten jag är ute efter för tillfället. Men när jag har gått igenom en affär med BT har jag aldrig haft problem med hen förutom en gång då jag fick för lite tramadol men fick hela dispyten avgjord och 100% av pengarna tillbaka. Kan säga då att jag fick 60st tramadol för eget bruk gratis. Vet att användaren "Paradoxal" är aktiv i denna tråd och skulle aldrig misstro hen med sin text om en seg leverans men att produkten har dykt upp tillslut. Det du skriver om selektiv scamming är riktigt fånigt.
2019-01-15, 19:32
Medlem
Citat:
Nu tar du fram långa leverans tider som BT har stått för och skrivit att felet är åtgärdat. Tycker du borde ta reda på lite mer information innan du skriver att en säljare pågår med en selektiv scamming.

Jag har inte hävdat det tvärsäkert, så lugn nu. Jag tycker inläggen jag tog fram talade sitt tydliga språk, oavsett om säljaren påstår att det är "åtgärdat" eller ej. Det är lätt att hävda. Jag tog fram 6-7 exempel på olika användare, nån återkopplade och sa att det anlände efter åtta dagar, vissa "avbröt" sin order och andra fick ingenting alls (och vissa har inte återkopplat alls). Användaren jag citerade först har ju snart väntat en vecka, även undertecknad. Så snälla, försök inte övertyga oss om att problemet är "åtgärdat".

Citat:
Läser du nån sida tillbaka så är Smokersdelight en scammer vilket är jätte löjligt att skriva.

Det må vara löjligt (hur många personer var det som påstod detta?) Har ingen erfarenhet av killen. Men när 6-7 användare vittnar om samma sak kan man inte avfärda det lika enkelt.
2019-01-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamBumB
Du är näst intill aldrig aktiv i denna tråd

Orkar inte ens bemöta detta. Jämför man våran inläggshistorik så ser man att jag har varit aktiv här betydligt längre än du själv.

Citat:
Du skjuter dig själv i foten när du tar upp gamla inlägg som problemet har åtgärdats på.

Inläggen har inte ens en månad på nacken. Jösses.
2019-01-15, 19:39
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Orkar inte ens bemöta detta. Jämför man våran inläggshistorik så ser man att jag har varit aktiv här betydligt längre än du själv.

Inläggen har inte ens en månad på nacken. Jösses.
Spelar väll ingen roll hur aktiv jag är i denna tråd eller inte? Jag kommenterar inte tråden och klandrar säljare för sega leverans tider i november och december.
2019-01-15, 19:55
Medlem
Citat:
Spelar väll ingen roll hur aktiv jag är i denna tråd eller inte? Jag kommenterar inte tråden och klandrar säljare för sega leverans tider i november och december.

Det spelar alltså ingen roll. Men att jag inte är aktiv i tråden är tydligen relevant (kan meddela att jag mestadels läser). Om du själv läser tråden så är det folk som snart har väntat en vecka. Verkar problemen vara åtgärdade?

I min bok verkar BT ha problem med att få iväg ordrarna när leveranserna börjar överstiga en vecka.

Men det är upp till var och en att bedöma.

Allt gott!
2019-01-15, 20:02
Medlem
Har blivit sugen på att köpa svamp. Vilken shop är det som gäller för det?

Och dog flugsvamp eller vad hände med den sidan sen? Vet att det var en lång tråd här på FB för några månader sen där det spekulerades om att ägaren åkt dit etc men inte hört något på ett tag. Är det dött nu?
2019-01-15, 20:10
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Det spelar alltså ingen roll. Men att jag inte är aktiv i tråden är tydligen relevant (kan meddela att jag mestadels läser). Om du själv läser tråden så är det folk som snart har väntat en vecka. Verkar problemen vara åtgärdade?

I min bok verkar BT ha problem med att få iväg ordrarna när leveranserna börjar överstiga en vecka.

Men det är upp till var och en att bedöma.

Allt gott!
Mmm.

Kan endast se gröningar som är lagda på Beroendeteamet. Kan se att dom hade sega leveranser i november och i slutet av december. Men att problemet är löst efter att säljaren skrev det på sin profil sida. Kollar ofta igenom säljares omdömen. BT's omdömen skriver folk 24h leverans eller 1 dags leverans tid kan se max 48h senaste tiden.

Du skriver att folk har har väntat över en vecka på sin leverans, den användaren som skrev det hade ju beställt på torsdag men inte fått nått idag. Det är alltså 3 arbets dagar om jag räknar rätt nu. Hoppas verkligen "Stora_Osten" får sin leverans.
2019-01-15, 20:11
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Har blivit sugen på att köpa svamp. Vilken shop är det som gäller för det?

Och dog flugsvamp eller vad hände med den sidan sen? Vet att det var en lång tråd här på FB för några månader sen där det spekulerades om att ägaren åkt dit etc men inte hört något på ett tag. Är det dött nu?
Flugsvamp 2.0 är nere.

Flugsvamp 3.0 finns tillgänlig online med URL : Flugsvamp3jv4neg.onion.
2019-01-15, 21:54
Medlem
DissociativePandas avatar
Citat:
Flugsvamp 2.0 är nere.

Flugsvamp 3.0 finns tillgänlig online med URL : Flugsvamp3jv4neg.onion.
går ej att skapa konto där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in