2019-01-15, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Nej develi. Jag tror inte att du mår bra och det är ingen skam i det.Du skriver milslånga inlägg dygnet runt här i tråden. Försök andas lite emellanåt.
Vi tänker och tycker olika om denna familj i Bjärred. Du får leva med det. Vi har alla deltagare här rätt att lägga fram våra olika spekulationer.
Jag är skeptisk till dessa diagnoser ja. Vi vet ingenting om hur man kom fram till dom. Hur utredningen gick till. Hur det läkarteam som kom fram till det såg ut. Vårdplanen som enligt polisen fanns. Hur såg den ut? Varför söktes alternativ vård utomlands? Hur var det med kontakten med BUP? Allt polisen sa var att det fanns en skånsk läkare och en vårdplan. Har denne mystiske skånske läkare helt på eget bevåg fastställt dessa diagnoser?

Så om man sammanfattar dina iakttagelser i detta fall så var barnen och Hanna friska medan Oskar var sjuk — i likhet med develi.
Citera
2019-01-15, 17:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Så vad du säger är att polisen inte hade något intresse av att ta reda på så mkt som möjligt om offren d.v.s. Agnes och Moa? Man gick helt på mördaren/ mördarnas linje: Vi har dödat våra barn och oss själva p.g.a. sjukdom som gör våra liv meningslösa? Skrämmande isåfall om det är så det har gått till.
Nu tror jag inte det. Polisen är förhoppningsvis klokare än så. Men så gäller det att kunna bevisa ev. misstankar. Säkert har en och annan polis funderat under resans gång.

Men snälla, sluta konspirera!

Det här är ett så pass ovanligt och känsligt fall så polis och utredare har verkligen vänt på alla stenar just för att kunna utröna vad som hänt och vad som ledde fram till att det hände, fallet är ju nästan världsunikt, tror du verkligen på fullt allvar att polis skulle mörka vad som verkligen hänt då?

Allt vad som skrivs som försöker motsäga vad de som utredde kom fram till blir ju helt djävla orimligt just för att fallet är så unikt, världspress har uppmärksammat det, hur skulle en mörkläggningshistoria kunna fungera då?
Citera
2019-01-15, 17:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Den som vägrar se risken att H blivit lurad vid testamentet kan aldrig ha bevittnat ett testamente. När vi dessutom konstaterat att hennes underskrift nästan inte fick plats på grund av täckpapperet så kan hon inte sett något av det hon skrev under. Märkligt att några i tråden inte kan ta in det.

Jag har bevittnat underskrifterna av testatorerna några gånger och just då ser varken testatorerna eller vittnena texten i testamenten.
Att texten var dold är det vanligaste och i detta fall tyder det bara på att även H var på plats vid undertecknandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Polisen har sagt vid ett par tillfällen att undertecknandes äkthet inte var det viktiga.
Digitala fynd är inte bevis.
Ta till dig informationen vi kommit fram till i tråden om testamentet. Du vill inte eller förstår inte hur ett testamente bevittnas?

Du har vid ett flertal tillfällen sagt att polisen inte tycker undertecknandets äkthet var viktiga, ge gärna källa för det har helt undgått mig.

Sedan är det inte testamentet som bevittnas utan testatorns underskrift.
Citera
2019-01-15, 17:27
Bannlyst
Citat:
Det säger väl mer om polisens slarv och ointresse av att kontakta personer med kännedom om Agnes och Moa.
Du är medveten om att Missan hade en mycket perifer roll till familjen jämfört med många andra. Eller har du gått på hennes skriande behov av att vara i centrum trots att hon endast utgör en liten brödsmula av denna historia. Ett behov som gjort att hon farit med osanning vid upprepade tillfällen och fotograferat in i familjens förintelsehus.
Citera
2019-01-15, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
"Vinsten" skulle vara att få slippa lägga resurser på utredningen som ändå inte kommer leda till åtal. De känner att de måste komma med ett slutgiltigt uttalande så att ärendet kan läggas åt sidan och så fort som möjligt glömmas bort. Jag säger inte att jag är övertygad om att det slarvats men det med förhör av missan tyder på det. Fråga dig om detta förhör skulle behandlats lika arrogant om misstänkt gärningsman inte begått självmord, en av de mycket få personer som besökt familjen regelbundet de senaste åren och hon får själv se till att förhör hålls. Väldigt slarvigt och tyder på en likgiltighet till att utreda ordentligt kring de misstänkta mördarna. I alla fall som jag ser det.

Hur ställer du dig till att LGW beskrivit utredningen som mycket gedigen och noggrann?

Tror du för övrigt att man hastar över ett så unikt brott som detta familiecide utfört av två föräldrar är?

Vilka belägg har du för att denna utredning är slarvigt utförd, utöver din egen paranoia?
Citera
2019-01-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har NOLL koll på barnens lidande är sensmoralen.
Fortsättningsvis är det då LÄKAREN SOM UTRETT BARNEN OCH SOM SATT DIAGNOSERNA som är huvudproblemet.

- Förfalskade intyg i Tyskland från den som det refererats till som en annan ultimat källa för trovärdighet visade sig vara ren lögn.

- Det fanns ingen anledning för orosanmälan. Barnen var sjuka, hade nästintill daglig kontakt med lärare.

- Det fanns ingen som kunde förutse att detta extremt ovanliga skulle ske.

- skolan och kommun har gjort en utredning kring händelsen.

Att det sen inte duger för din del kan man utläsa av ert ältande. Det är samma tjat som förundersökningen och ni kommer troligen älta tills det är dags för återupplivning.
Det är allt om korruption, rättsröta, misstro gällande samhället och annat sammelsurium som brukar förekomma vid konspirationer.
Av den enkla anledningen att ni inte har insyn. Då kickar den nerven in på alla nivåer.

Hade föräldrarna varit lastbilschaufför och undersköterska hade socialen varit väldigt engagerade i barnens väl och ve och då hade barnen kanske också överlevt. Det är min övertygelse.

Det skrivs ofta om liknande fall där man pekar ut en skyldig. Så att just detta fall ska vara mörklagt är förvånande.
Senast redigerad av zilvereko 2019-01-15 kl. 17:38.
Citera
2019-01-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men snälla, sluta konspirera!

Det här är ett så pass ovanligt och känsligt fall så polis och utredare har verkligen vänt på alla stenar just för att kunna utröna vad som hänt och vad som ledde fram till att det hände, fallet är ju nästan världsunikt, tror du verkligen på fullt allvar att polis skulle mörka vad som verkligen hänt då?

Allt vad som skrivs som försöker motsäga vad de som utredde kom fram till blir ju helt djävla orimligt just för att fallet är så unikt, världspress har uppmärksammat det, hur skulle en mörkläggningshistoria kunna fungera då?
Nej Reimer. Jag skriver ingenstans att polisen mörklagt något eller att dom ljuger. Det är din tolkning.
Däremot tror jag att anhöriga möjlgen kan ha velat mörklägga vissa saker. Tror alltså.
Det du kallar konspiration kallar jag tankar och funderingar kring det fall denna tråd handlar om.
Citera
2019-01-15, 17:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag håller med dej. Det här med att vissa vill lägga all skuld på O är irriterande. Kvinnor kan väl också hitta på hemska saker. En fundering: Kan O och A ha varit bortresta nån dag, skickar sms att snart är vi hemma. Vid hemkomsten på kvällen upptäcks att det dom kommit överens om redan är igångsatt med hjälp av en kudde. Därefter går det resterande i hög fart och alla livstecken upphör. Det kanske inte var bestämt exakt när det egentligen skulle ske.
Allt är möjligt och det är just därför jag härjat med min debut som konspirationsteoretiker:
Den s.k motvallsteorin gällande H.

I din version är det delad vårdnad om döden; väldigt gemensamt och i samförstånd...
De är fortfarande enligt planen men den aktiveras mer abrubt.
Däremot blir det ett viss trixande att få ihop det hela om A upptäcker det hela som skett. Såtillvida inte O skrider till verket omgående för att mer än snabbt förkorta hennes lidande vid åsynen.
Men detta ska vi väl kunna sy ihop tillsammans? Det är bara att rocka loss och koka soppa på en spik.

Mer seriöst;
- Det ska för det första framkomma att ett barn de facto är kvävt och inte strypt. Det är ett väldigt fokus på strypandet om det så är via invektiv (Bjärredsstryparen O) eller att strypning är en aggressiv metod som vittnar och hat, avsky och fan och hans moster.

- Det väcker en tanke om att en förälder kanske inte är på insidan vid 21.30 snåret?

Edit.
Glömde förklara.
Angående fetat är det nåt jag också funderat kring då jag inte tror det var ett enkelt beslut oavsett diskussioner/planering sen i höstas.
Det går lång tid, jag upplever en slags tveksamhet ifrågan. Typ att det tar emot. Det lär vara markant skillnad att vilja dö till att mörda sina barn.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 17:50.
Citera
2019-01-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har NOLL koll på barnens lidande är sensmoralen.
Fortsättningsvis är det då LÄKAREN SOM UTRETT BARNEN OCH SOM SATT DIAGNOSERNA som är huvudproblemet.

- Förfalskade intyg i Tyskland från den som det refererats till som en annan ultimat källa för trovärdighet visade sig vara ren lögn.

- Det fanns ingen anledning för orosanmälan. Barnen var sjuka, hade nästintill daglig kontakt med lärare.

- Det fanns ingen som kunde förutse att detta extremt ovanliga skulle ske.

- skolan och kommun har gjort en utredning kring händelsen.

Att det sen inte duger för din del kan man utläsa av ert ältande. Det är samma tjat som förundersökningen och ni kommer troligen älta tills det är dags för återupplivning.
Det är allt om korruption, rättsröta, misstro gällande samhället och annat sammelsurium som brukar förekomma vid konspirationer.
Av den enkla anledningen att ni inte har insyn. Då kickar den nerven in på alla nivåer.

Precis lika noll koll som du, helt sant! Men lägg märke till att det inte handlar om att de inte var dåliga! Det handlar om av VAD de var dåliga!

Lärare undervisar barn, och är inte psykologer, och det är det stöd som tycks saknats för både barnen och familjen. Lärarna kan och ska inte avgöra den mentala statusen, de ska undervisa och vara en input för sin del i Elevhälsan.
Elevhälsan är en samverkansform inom skolan men även externt mot sjukvården, socialen och ska även föra dialog med vårdnadshavare.

En ME-diagnos är inget som slängs fram i en handvändning och det involverar mer än en enda läkare. Att inte ta emot psykologstöd är i sig en varningssignal för orosanmälan.

Det är rätt många instanser som innefattas i ett barns väl och ve.
Att INGEN tycks ha reagerat är för mig en gåta. Inte bara ett, utan två barn i samma familj får en såpass ”tung” diagnos, och det ska inte vara möjligt att kunna runda psykologinblandning regelbundet under dessa omständigheter.

Att skolans och kommunens utredning av sig själv inte ledde till någon större kritik (av sig själv) är inte det minsta förvånande. Det har hänt åtskilliga gånger fört i andra fall där det finns anledning till kritik.

Du vet det, men har valt att in absurdum anklaga andra för konspirationsteorier och blunda för att det med rätta kan finnas anledning att ifrågasätta saker i det här fallet.

Nej, vi har ingen insyn - inte du heller! Det är genom att ifrågasätta och kräva insyn som korruption, rättsröta, jäv, you name it, kommer till allmän kännedom.
Ska vi skita i granskning? Aldrig i livet!
Citera
2019-01-15, 17:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej Reimer. Jag skriver ingenstans att polisen mörklagt något eller att dom ljuger. Det är din tolkning.
Däremot tror jag att anhöriga möjlgen kan ha velat mörklägga vissa saker. Tror alltså.
Det du kallar konspiration kallar jag tankar och funderingar kring det fall denna tråd handlar om.

Men då så, då är väl allt kristallklart.

Anhöriga kan inte få polis att dölja vad som verkligen har hänt, viss hänsyn har tagits men den slutsats som utredarna har fastslagit kan inte anhöriga påverka.

I ett sådant här unikt fall går det inte att dölja vad som hänt, det är fullkomligt omöjligt, Bjärreds-fallet kommer att dyka upp i andra länder så fort något liknande händer där, mörkläggning är uteslutet.

Föräldrarna har gemensamt och i samförstånd tagit livet av sina döttrar.
Citera
2019-01-15, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nej, vi har ingen insyn - inte du heller! Det är genom att ifrågasätta och kräva insyn som korruption, rättsröta, jäv, you name it, kommer till allmän kännedom.
Ska vi skita i granskning? Aldrig i livet!
Keep up the good work.
Har du några indikationer på rättsröta?
Citera
2019-01-15, 17:57
Medlem
Sentinelesens avatar
Menar man alltså att två olika rektorsområden har slarvat, hela sjukvården har slarvat och alla inblandade delar av polisen har slarvat runt dessa barn? Den enda som inte har slarvat är Oskar och möjligen Missan?
Kan nån förklara för mig så att ett barn skulle förstå det för jag blir helt förvirrad av den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in