2019-01-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Nu hänger jag inte med.

Tror att hen menar att det var Limpan som Emma (Martins ex) var otrogen med. Vilket givetvis är bullshit.

Förresten – är det någon annan än jag som sett Ilars 'Balla Balla Balla'? Usch, vilken besvikelse. Gav upp efter tio minuter. Riktigt cringe, för att använda ett i sammanhanget slitet uttryck. Skämtet om drottningsylt... Det är liksom för låg nivå.

Obs! Brukar gilla henne. Särskilt som gäst i AMK. Usel skämtskrivare dock.
Citera
2019-01-13, 15:17
Medlem
swimp78s avatar
Är det nån som slås ibland hur genuint kulturellt obildade de flesta komiker som är med i amk är?
Det förvånar mig ibland vilken total brist på koll de har på all form av kultur utanför Netflix HBO och standup. Kan inte vara så lätt att ironisera över saker då..

t ex. Albin Olsson och Simon Gärdenfors pratar i sitt program om sketchhumor, och i princip bara pratar samma galenskaparnasketcher de tyckte var roliga som barn.

Albin tyckte på twitter det var en vass spaning att ”folk tror nåt är en dikt för man byter rad ofta”. Nåt som hånats i 40 år redan. Tror det har ett eget namn t om.

Albin tycker på riktigt att galenskaparnas kalleanka-bild av en ”djup” författare är spot - on -satir.

Typ som att tycka det är en vass bild av konstvärlden med en man i basker och klädd i randig tröja som ropar ”jag vill ha inspiratiooon!”

Gärdenfors är ”intresserad av popkultur” men kan bara nämna exakt samma få saker om och on igen. Hans upprepningshumor är rolig. Men han är stenkorkad.

PS.Lorry är fan genialiska och nattsvarta i sina stunder, incest och sånt kul!

PS2. Detta gäller i princip alla komiker som medverkar i AMK. Väldigt grund referensram. Inte bara politiskt utan allmänt. Kan nån komma på en komiker med nån sorts känsla för samtiden utanför? Inte ens standard-spaningar om typ.. hipsters känns mer än på Partaj-nivån. Det enda de kan skämta bra om är annan standup.
Senast redigerad av swimp78 2019-01-13 kl. 15:23.
Citera
2019-01-15, 16:05
Medlem
garderobsbogs avatar
Skulle nog inte säga att de är obildade, mer bara ointresserade. Varför prata om något man ogillar när man kan prata om något man gillar och folk fortfarande lyssnar?
Citera
2019-01-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garderobsbog
Skulle nog inte säga att de är obildade, mer bara ointresserade. Varför prata om något man ogillar när man kan prata om något man gillar och folk fortfarande lyssnar?

Det är lite det som är definitionen av att vara obildad... Varför hämta information från saker man inte hittills nödvändigtvis har intresse för? Jadu, för att bli just bildad.

Det är oerhört lustigt att höra Martin prata om sin juridikutbildning och att han gick på rättegångar för skojs skull men har noll koll på hur varken en rättegång går till eller från att en anmälan uppdagas och vad som sker fram till rättegången...

Han tvivlade ju till och med på att förundersökningar var offentliga handlingar..
Senast redigerad av divadude 2019-01-15 kl. 17:25.
Citera
2019-01-15, 18:19
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garderobsbog

De skulle kanske vara roligare att lyssna på om dom inte var så grunda?
svårt att skämta om samtiden och olika grupper människor och vara lite mer vass när man sitter på referensen av en braksvenne?

Dom verkar ju själva tro sig vara nåt annat än ”svenniga” då de själva kallar andra för det?
Men de är ju just det, svenniga fotbollskillar. Som gillar Galenskaparna och tycker om att ha det gött och spela lite tv-spel

Tänk att detta var vad folk skulle komma att lyssna på!
Sen verkar ironi svårt också för denna generation

Typ som när de kom in på JustD och verkar tro att gud vad pinsamt, fle att dom ”tyckte dom var coola” . Fattar dom inte att justd körde med humor och ironi ?

Eller när Albin försöker få det till att Dogge försöker vara cool och ”ungdomlig”.
Dogge har alltid låtit sådär, han bor ute i förorten och lever ett litet liv och tar dom småslantar han kan få. Han är en ödmjuk och laidback äkta person. Det Dogge talar är sociolekt .

Albin ser jag faktiskt ingen charm med alls. Han är inte rolig inte skarp. Sprider ingen bra stämning. Gärdenfors är ändå dum fryntlig.
Senast redigerad av swimp78 2019-01-15 kl. 18:25.
Citera
2019-01-16, 09:19
Medlem
Alltså förstår verkligen inte vad Daniel Sanchez gör i podden. Så fruktansvärt cringe varje gång man hör honom säga ”jeeeesus” om någonting. Han och alla tjejer förutom Wagrell/Tomala/Ilar är vad som får en att sluta lyssna.
Citera
2019-01-16, 11:39
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Tänk att detta var vad folk skulle komma att lyssna på!
Sen verkar ironi svårt också för denna generation

Typ som när de kom in på JustD och verkar tro att gud vad pinsamt, fle att dom ”tyckte dom var coola” . Fattar dom inte att justd körde med humor och ironi ?
Ja, ironi verkar vara ett outforskat område för många människor födda efter, typ -95.

Det har säkert något att göra med att ironi är svårt att greppa på internet och den generationen umgås otroligt mycket via nätet -- eller pga någon annan bra förklaring.
Citera
2019-01-16, 16:43
Medlem
Bra avsnitt idag, mycket tack för att Martin inte avbröt pågående samtal med att ta upp något klipp som man ska plågas igenom att lyssna på.

AMK borde skippa Mixlr och ljudklipp helt och hållet att lyssna på. Det förstör ett samtal helt och hållet och själva "flowet" i samtalen försvinner.
Citera
2019-01-17, 07:05
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Bra avsnitt idag, mycket tack för att Martin inte avbröt pågående samtal med att ta upp något klipp som man ska plågas igenom att lyssna på.

AMK borde skippa Mixlr och ljudklipp helt och hållet att lyssna på. Det förstör ett samtal helt och hållet och själva "flowet" i samtalen försvinner.
Håller med till viss del. Men samtidigt är det bra ibland när det står helt still i samtalet, vilket inte är en omöjlighet eftersom han sänder 8 timmar i veckan.

Vad härligt det var att höra Clara (?) skratta sådär hejdlöst. Sånt sprider sig.
Och Jens Falks kassa militär-termer, Rendevouz. Skrattar fortfarande åt det.
Citera
2019-01-19, 19:10
Medlem
frantiks avatar
Måste ändå ge Soneby cred för att han inte bjuder in samma gäster, utan gäster som är nya och får utvecklas i programmet. Han skulle lätt kunna köra på med samma gamla gäster som Albin Olsson och Simon Gärdenfors. Men han började ändå för något år sen att bjuda in gäster som Robin Berglund, Marcus Thapper, Fanny Agazzi, Clara Kristanson, Jens Falk, Isak Wahlberg och så vidare. Nu börjar man liksom kom in i deras sätt att vara och prata och då blir det roligare.
Sen förstår ju jag också att vissa komiker inte är tillgängliga hela tiden. Mycket tack vare Soneby och att han bjuder in dom till denna exponering. Jag menar det är många som fått fart på sina egna karriärer tack vare AMK morgon, Ellinor Svensson och Johanna Wagrell för att nämna några. Inte för att dom inte har varit talangfulla innan, men dom har fått exponeringen som behövs.

Nu har jag till och med börjat uppskatta när Thomas Eriksson är med, någon som jag hade svårt för förut, men som har börjat gå lite från klarhet till klarhet.

Avsnitten som släppts sen juluppehållet har verkligen varit härliga att lyssna på. Nej, det är inte samma gamla goda AMK men det är däremot väldigt trevligt. Och Soneby har känts lite full i fan och busig på något sätt.
Citera
2019-01-19, 22:26
Medlem
HandsomeDans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Avsnitten som släppts sen juluppehållet har verkligen varit härliga att lyssna på. Nej, det är inte samma gamla goda AMK men det är däremot väldigt trevligt. Och Soneby har känts lite full i fan och busig på något sätt.

Håller med om detta! När jag tänker tillbaka tycker jag att det ofta är så - att det är som bäst efter ett uppehåll. Vilket befäster min åsikt att Martin borde låta nån annan ta en vecka här och där så att han kan få lite inspiration. Har ju också varit bra när det har varit "vikarieveckor" då det blivit lite andra gäster.
Citera
2019-01-21, 01:56
Medlem
LemPicas avatar
Någon som vet något om vad som pågår med Bodil?
Martin fick ju frågan var Bodil var någonstans och svarade svävande att hon mår bra, men ville inte ta upp några detaljer i podden.
”Vi tar det sedan” sa han ett par gånger.
Är det vårdnadstvist med exet månne?

Förr pratade Martin på om allt, men nuförtiden är det mycket som skall ”tas sedan”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in