Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
"Vinsten" skulle vara att få slippa lägga resurser på utredningen som ändå inte kommer leda till åtal. De känner att de måste komma med ett slutgiltigt uttalande så att ärendet kan läggas åt sidan och så fort som möjligt glömmas bort. Jag säger inte att jag är övertygad om att det slarvats men det med förhör av missan tyder på det. Fråga dig om detta förhör skulle behandlats lika arrogant om misstänkt gärningsman inte begått självmord, en av de mycket få personer som besökt familjen regelbundet de senaste åren och hon får själv se till att förhör hålls. Väldigt slarvigt och tyder på en likgiltighet till att utreda ordentligt kring de misstänkta mördarna. I alla fall som jag ser det.
Du tror inte att de har lagt ner avsevärda resurser för att verkligen få ordning på fallet?
Jag är helt övertygad om att de verkligen har bottnat allt som går just för att få klarhet i vad som verkligen hände, dina konspirationsteorier känns verkligen främmande måste jag säga.
De skulle alltså med berått mod konstatera att " djävlar det ser ut som om karln i huset har gått bärsärk men vi säger att det var ett gemensamt beslut så slipper vi gräva djupare", det är alltså trovärdigt i dina ögon?
Konspirationsteorier i all ära, lite substans måste de trots allt ha.