2019-01-15, 16:16
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och vad skulle vinsten vara för polis och utredare i ett sådant här känsligt fall?

De (polis och utredare) har absolut inget att vinna på att mörka något så vad är det du far efter?

"Vinsten" skulle vara att få slippa lägga resurser på utredningen som ändå inte kommer leda till åtal. De känner att de måste komma med ett slutgiltigt uttalande så att ärendet kan läggas åt sidan och så fort som möjligt glömmas bort. Jag säger inte att jag är övertygad om att det slarvats men det med förhör av missan tyder på det. Fråga dig om detta förhör skulle behandlats lika arrogant om misstänkt gärningsman inte begått självmord, en av de mycket få personer som besökt familjen regelbundet de senaste åren och hon får själv se till att förhör hålls. Väldigt slarvigt och tyder på en likgiltighet till att utreda ordentligt kring de misstänkta mördarna. I alla fall som jag ser det.
Citera
2019-01-15, 16:18
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Missan fick komma på förhör men det var inget som påverkade eller ändrade det utredningen kom fram till. Allt som berättas för polis behöver inte vara intressant för en utredning.

Nej men det kan de väl knappast veta innan förhöret har hållits? Alltså de kunde ju knappast ha vetat huruvida informationen missan satt inne med var relevant eller inte innan hon delat med sig av den informationen. Där ligger det påstådda slarvet, hon fick själv kontakta polisen.
Citera
2019-01-15, 16:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ja, datumet måste varit ett helt annat. Inte ens i närheten. Polisen skulle aldrig missa att rapportera datum för ett av paret och inte det andra.

Det måste finnas en viktig förklaring till varför A skulle ut. Kanske fick en sömntablett för att visas upp på akuten för att få ett starkare intyg på att hon inte kunde börja skolan men inte fick det bemötande O brukade få. Kanske fick följa med till jobbet en sista gång. Det finns någon i tråden med anknytning till LU som skriver att den som sett A inte kunde undgå att se att A var sjuk. Sen finns det ju andra, Missan, som anser att hon inte såg speciellt sjuk ut. Jag tror att A var den som hade spår av lugnande/sömnmedel i sig.
Stämmer påståendet att HB sågs av sina arbetskamrater den 22´a december och att det var datum för "senast sedd" borde den uppgiften också ha registrerats. Istället förefaller det vara så att vittnen kan intyga att de har sett/mött henne men är osäkra på när.

Det ligger inte långt bort att misstänka att ett sista sjukhusbesök, antingen under natten eller fm, ingick som en del av planen. På kvällen lr under natten mot den 6´e kan allt ha varit över.

Var avsikten med utflykten att fylla på ett tomt medicinskåp?
Citera
2019-01-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hej,
Jag följer tråden. Inte perfekt men nästan.
Det jag vet är ; Hanna berättade att dom inte hade fått hjälp på Barnsjukhuset i Lund. Men om Moa hade varit på massor av utredningar med blodprover så hade hon berättat det. Det finns inga barn som gillar blodprover. Hade hon genomgått såna undersökningar hade hon klagat. Därför tror jag inte på den informationen .
Jag tror inte heller att Oskar hade spelskulder och hade sålt gamla bilen för att få pengar. Man måste känna Oskar och då vet man att han inte var den typen av människa. Jag tror inte att han har spelat kort ens i sitt liv.
När jag blev förhörd av polisen så berättade jag att Hanna hade ont och polisen reagerade när det var. Under förhöret hade jag berättat mycket och ändå fick jag knappt några motfrågor. Eftersom polisen reagerade på Hannas enormt onda rygg så tror jag att hon hade ändå bröstcancer som metastaserade som några har skrivit här . Hanna har inte själv berättat nåt.
Jag tror inte att - om det finns intyg - att dom var förfalskade. Men i Tyskland är icke vetenskapliga instutioner mer utbredda. Alternativmedicin. Jag tror att Oskar skaffade ett intyg på ett sånt ställe. Det är vad jag tror. Vet inte alltså.
Men eftersom Oskar var så vältalig så gick skolan på det. Om man kände Oskar så förstår man att vanligt folk lätt kan gå på hans ord.
Jurist, fin familj, vältalighet, övertygande , intelligent och etc.
En vanlig snäll skolrektor kan inte så lätt gå emot honom.
Man får även kolla att intyget inte var från Gottfried. Därför borde detta anmälas till Socialstyrelsen. 2 barn dödades.

Kan du berätta mer om vilken hjälp som Barnsjukhuset i Lund inte hade erbjudit familjen, vad hade dom sökt hjälp för? Hur ser du på Moas utredning nu när det är klarlagt att hon hade en diagnos på ME, tror du fortfarande att intyget var utfärdad av någon klinik i Tyskland som sysslar med alternativmedicin?

Du har anklagat O för att ha lurat och manipulerat sig till särskild undervisning i hemmet med hjälp av suspekta läkarintyg. Du har även anklagat flickornas rektor för att vara snäll och lättlurad.

Hur känns det nu när du har fått fakta svart på vitt från polisen att detta inte stämmer och att dina anklagelser var helt gripna ur luften?
Citera
2019-01-15, 16:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
"Vinsten" skulle vara att få slippa lägga resurser på utredningen som ändå inte kommer leda till åtal. De känner att de måste komma med ett slutgiltigt uttalande så att ärendet kan läggas åt sidan och så fort som möjligt glömmas bort. Jag säger inte att jag är övertygad om att det slarvats men det med förhör av missan tyder på det. Fråga dig om detta förhör skulle behandlats lika arrogant om misstänkt gärningsman inte begått självmord, en av de mycket få personer som besökt familjen regelbundet de senaste åren och hon får själv se till att förhör hålls. Väldigt slarvigt och tyder på en likgiltighet till att utreda ordentligt kring de misstänkta mördarna. I alla fall som jag ser det.

Du tror inte att de har lagt ner avsevärda resurser för att verkligen få ordning på fallet?

Jag är helt övertygad om att de verkligen har bottnat allt som går just för att få klarhet i vad som verkligen hände, dina konspirationsteorier känns verkligen främmande måste jag säga.

De skulle alltså med berått mod konstatera att " djävlar det ser ut som om karln i huset har gått bärsärk men vi säger att det var ett gemensamt beslut så slipper vi gräva djupare", det är alltså trovärdigt i dina ögon?

Konspirationsteorier i all ära, lite substans måste de trots allt ha.
Citera
2019-01-15, 16:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Nej men det kan de väl knappast veta innan förhöret har hållits? Alltså de kunde ju knappast ha vetat huruvida informationen missan satt inne med var relevant eller inte innan hon delat med sig av den informationen. Där ligger det påstådda slarvet, hon fick själv kontakta polisen.

Jag tror att polisens bild över vad som hänt var så klar att de inte var i behov av att kontakta Missan.
Citera
2019-01-15, 16:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kan du berätta mer om vilken hjälp som Barnsjukhuset i Lund inte hade erbjudit familjen, vad hade dom sökt hjälp för? Hur ser du på Moas utredning nu när det är klarlagt att hon hade en diagnos på ME, tror du fortfarande att intyget var utfärdad av någon klinik i Tyskland som sysslar med alternativmedicin?

Du har anklagat O för att ha lurat och manipulerat sig till särskild undervisning i hemmet med hjälp av suspekta läkarintyg. Du har även anklagat flickornas rektor för att vara snäll och lättlurad.

Hur känns det nu när du har fått fakta svart på vitt från polisen att detta inte stämmer och att dina anklagelser var helt gripna ur luften?
Ja, det där läste jag häromdagen och blev inte klok på?
Skulle O ha lämnat ett alternativmedicinskt intyg till skolan istället för ett läkarintyg?
Citat:
Jag tror inte att - om det finns intyg - att dom var förfalskade. Men i Tyskland är icke vetenskapliga instutioner mer utbredda. Alternativmedicin. Jag tror att Oskar skaffade ett intyg på ett sånt ställe. Det är vad jag tror. Vet inte alltså.
Men eftersom Oskar var så vältalig så gick skolan på det. Om man kände Oskar så förstår man att vanligt folk lätt kan gå på hans ord.
Jurist, fin familj, vältalighet, övertygande , intelligent och etc.
Citera
2019-01-15, 17:04
Medlem
Citat:
När jag träffade Agnes såg hon inte sjuk ut. Det var nån gång på våren. Hon gick snabbt.

Vilket år var detta? 2017? Du skrev en gång att det var H som körde M en stund. Var det våren 2017 eller 2016. Jag kommer inte ihåg.
Citera
2019-01-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Sjukdomen sägs inte synas alltid och jag är ingen läkare 21 December träffade vi Oskar och ett av barnen på jobb en glad pigg tjej som jag och vi andra inte kan förstå blev strypt till döds-
Och varför man drar till Tyskland

Att O var på jobben innan jul bekräftade hans chef. Undrar om A eller M var med då? (Jag är medveten om att annat den här postare har skrivit är tveksam).
Om det var fallet så undrar jag om O någon gång den allra sista tiden lämnade H och båda barnen samtidig själv hemma.
Citera
2019-01-15, 17:15
Bannlyst
Citat:
Men det kan inte ha haft någon betydelse för utredningen. Missan fick själv be polisen om att hon ville bli förhörd.
Ja, så var det. Missans uppgifter bedömdes inte som särskilt viktiga bland alla de förhör som polisen höll. De hade större och viktigare källor, något som verkar reta gallfeber på Missan än idag. De kan inte varit lätt för denna som gjorde allt för att vara märkvärdig. Men man får förstå polisen att genomgång av journaler, förhör med läkare, anhöriga, vänner, barnflicka, lärare, rektor mm vägde lite tyngre en några minuters pianolektion per vecka. De senare verkar dessutom att ha omdömet att inte sitta på sociala forum och kränka barnen och de anhöriga.
Citera
2019-01-15, 17:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är hemskt ledsen men via min historik så framkommer mer än övertydligt att jag inte tar parti för nån förälder överhuvudtaget:
Båda har gemensamt och i samförstånd mördat sina döttrar.

Att jag sen inte köper skitsnacket om O leder inte till att jag ömmar för vederbörande.

Jag håller med dej. Det här med att vissa vill lägga all skuld på O är irriterande. Kvinnor kan väl också hitta på hemska saker. En fundering: Kan O och A ha varit bortresta nån dag, skickar sms att snart är vi hemma. Vid hemkomsten på kvällen upptäcks att det dom kommit överens om redan är igångsatt med hjälp av en kudde. Därefter går det resterande i hög fart och alla livstecken upphör. Det kanske inte var bestämt exakt när det egentligen skulle ske.
Citera
2019-01-15, 17:18
Medlem
Citat:
Jag tror att polisens bild över vad som hänt var så klar att de inte var i behov av att kontakta Missan.
Så vad du säger är att polisen inte hade något intresse av att ta reda på så mkt som möjligt om offren d.v.s. Agnes och Moa? Man gick helt på mördaren/ mördarnas linje: Vi har dödat våra barn och oss själva p.g.a. sjukdom som gör våra liv meningslösa? Skrämmande isåfall om det är så det har gått till.
Nu tror jag inte det. Polisen är förhoppningsvis klokare än så. Men så gäller det att kunna bevisa ev. misstankar. Säkert har en och annan polis funderat under resans gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in