2019-01-15, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Till skillnad från dig så har Missan sett Agnes, haft Moa som elev samt träffat Hanna och Oskar åtskilliga ggr.

Till skillnad från Missan har Develi ingen agenda, har ett omdöme samt har inte farit med lögner eller ramlat in i villfarelser åtskilliga ggr.
Citera
2019-01-15, 15:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Bra med en sammanfattning! Förhoppningen är att journalister och/lr anhöriga ska granska testamentsdelen närmare framöver.

Du menar att den stackars familjen Hanssons ska plågas lite till, du tror inte att de tycker att det räcker med den uppståndelse de drabbades av att bevittna det olycksaliga testamentet?
Senast redigerad av Reimer 2019-01-15 kl. 16:46.
Citera
2019-01-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Repeterar:
Är det så att de haft det mycket besvärligt pga av ME - så kränker ni barnen en gång till.
Det är tillräckligt illa det föräldrarna gjort.

Är det så att barnen haft mycket besvär av annan anledning än ME, vilket i så fall är en feldiagnos, och det inte har undersökts i utredningen ALTERNATIVT inte berättats för allmänheten att det har undersökts, samt att INGEN har gjort orosanmälan, att ingen har granskat inblandade instanser i vård, skola, kommun så är det än ännu större kränkning mot flickorna, trots att det är för sent att rätta till. Det som ändå kan komma ut av att dessa kort läggs på bordet är att det - om inte förhindrar - så i alla fall kan lära omgivningen att reagera .
Senast redigerad av kusinvitamin65 2019-01-15 kl. 16:01. Anledning: Felstavning
Citera
2019-01-15, 16:01
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men det kan inte ha haft någon betydelse för utredningen. Missan fick själv be polisen om att hon ville bli förhörd.

Jesus! Menar du att du inte förstår att detta för vissa som är mer skeptiska till polisens insatser tyder på slarvig utredning? Alla döda, ingen som granskar kritiskt, det är som upplagt för att få en slafsutredning som misslyckas med att gå till botten med fallet.
Sen lär det vara väldigt svårt att bevisa något även med DNA osv. Alla har vistats i huset och antagligen haft fysisk kontakt med varandra och kunnat tagit i föremål dessutom så DNA på en person eller objekt behöver inte bevisa något. Stor risk att polisen nöjt sig med att se planeringen som grund och sedan inte kunnat avgöra särskilt mycket mer. Om de har starka bevis som tyder på vem som gjort vad så borde de gå ut med den informationen, inte försöka mörka och lämna öppet för spekulation om det inte behövs. Och har de ingen klar bild av vem som mördat vem så bör de säga det klart och tydligt, vad finns att förlora på det? Utredningen stinker slarv och mörkläggning vare sig det verkligen förhåller sig så eller inte.
Citera
2019-01-15, 16:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jesus! Menar du att du inte förstår att detta för vissa som är mer skeptiska till polisens insatser tyder på slarvig utredning? Alla döda, ingen som granskar kritiskt, det är som upplagt för att få en slafsutredning som misslyckas med att gå till botten med fallet.
Sen lär det vara väldigt svårt att bevisa något även med DNA osv. Alla har vistats i huset och antagligen haft fysisk kontakt med varandra och kunnat tagit i föremål dessutom så DNA på en person eller objekt behöver inte bevisa något. Stor risk att polisen nöjt sig med att se planeringen som grund och sedan inte kunnat avgöra särskilt mycket mer. Om de har starka bevis som tyder på vem som gjort vad så borde de gå ut med den informationen, inte försöka mörka och lämna öppet för spekulation om det inte behövs. Och har de ingen klar bild av vem som mördat vem så bör de säga det klart och tydligt, vad finns att förlora på det? Utredningen stinker slarv och mörkläggning vare sig det verkligen förhåller sig så eller inte.

Och vad skulle vinsten vara för polis och utredare i ett sådant här känsligt fall?

De (polis och utredare) har absolut inget att vinna på att mörka något så vad är det du far efter?
Citera
2019-01-15, 16:08
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Repeterar:
Är det så att de haft det mycket besvärligt pga av ME - så kränker ni barnen en gång till.
Det är tillräckligt illa det föräldrarna gjort.

Man får försöka banka in info i dig så jag repeterar: Ingen anklagar barnen för något och alla här har som jag sett det sympatiserat med barnen kring deras lidande men det som ifrågasätts är källan till detta lidande: Sjukdom eller manipulation av förälder/föräldrar? Förstår du nu? Borde inte vara så svårt så jag misstänker att du misstolkar med avsikt.
Citera
2019-01-15, 16:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Är det så att barnen haft mycket besvär av annan anledning än ME, vilket i då fall är en feldiagnos, och det inte har undersökts i utredningen ALTERNATIVT inte berättats för allmänheten att det har undersökts, samt att INGEN har gjort orosanmälan, att ingen har granskat inblandade instanser i vård, skola, kommun så är det än ännu större kränkning mot flickorna, trots att det är för sent att rätta till. Det som ändå kan komma ut av att dessa kort läggs på bordet är att det - om inte förhindrar - så i alla fall kan lära omgivningen att reagera .
Du har NOLL koll på barnens lidande är sensmoralen.
Fortsättningsvis är det då LÄKAREN SOM UTRETT BARNEN OCH SOM SATT DIAGNOSERNA som är huvudproblemet.

- Förfalskade intyg i Tyskland från den som det refererats till som en annan ultimat källa för trovärdighet visade sig vara ren lögn.

- Det fanns ingen anledning för orosanmälan. Barnen var sjuka, hade nästintill daglig kontakt med lärare.

- Det fanns ingen som kunde förutse att detta extremt ovanliga skulle ske.

- skolan och kommun har gjort en utredning kring händelsen.

Att det sen inte duger för din del kan man utläsa av ert ältande. Det är samma tjat som förundersökningen och ni kommer troligen älta tills det är dags för återupplivning.
Det är allt om korruption, rättsröta, misstro gällande samhället och annat sammelsurium som brukar förekomma vid konspirationer.
Av den enkla anledningen att ni inte har insyn. Då kickar den nerven in på alla nivåer.
Citera
2019-01-15, 16:11
Medlem
Citat:
Jag mår skitbra - och att försöka övergå till min person med angrepp lönar inte:

Det rinner av mig som vatten på en gås.

Nej, jag är inte provocerad av missan. Hon är fullständigt passé för min del via alla kränkningar och sin klappjakt.

Men barnen är i centrum och jag frågar dig igen:

Kan du på heder och samvete säga att de här barnen inte hade värk, sömnrubbningar, utmattning efter aktivitet?
Nej develi. Jag tror inte att du mår bra och det är ingen skam i det.Du skriver milslånga inlägg dygnet runt här i tråden. Försök andas lite emellanåt.
Vi tänker och tycker olika om denna familj i Bjärred. Du får leva med det. Vi har alla deltagare här rätt att lägga fram våra olika spekulationer.
Jag är skeptisk till dessa diagnoser ja. Vi vet ingenting om hur man kom fram till dom. Hur utredningen gick till. Hur det läkarteam som kom fram till det såg ut. Vårdplanen som enligt polisen fanns. Hur såg den ut? Varför söktes alternativ vård utomlands? Hur var det med kontakten med BUP? Allt polisen sa var att det fanns en skånsk läkare och en vårdplan. Har denne mystiske skånske läkare helt på eget bevåg fastställt dessa diagnoser?
Citera
2019-01-15, 16:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Man får försöka banka in info i dig så jag repeterar: Ingen anklagar barnen för något och alla här har som jag sett det sympatiserat med barnen kring deras lidande men det som ifrågasätts är källan till detta lidande: Sjukdom eller manipulation av förälder/föräldrar? Förstår du nu? Borde inte vara så svårt så jag misstänker att du misstolkar med avsikt.
Anklagar barnen? Kan du inte extrahera texts innebörd?

Det är nämligen som så att om barnen led av sina sjukdomar och hade det mycket besvärligt - så kränker ni barnen igen via er IGNORANS.
Ni FÖRRINGAR deras tillstånd innan de dog.
Citera
2019-01-15, 16:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Nej develi. Jag tror inte att du mår bra och det är ingen skam i det.Du skriver milslånga inlägg dygnet runt här i tråden. Försök andas lite emellanåt.
Vi tänker och tycker olika om denna familj i Bjärred. Du får leva med det. Vi har alla deltagare här rätt att lägga fram våra olika spekulationer.
Jag är skeptisk till dessa diagnoser ja. Vi vet ingenting om hur man kom fram till dom. Hur utredningen gick till. Hur det läkarteam som kom fram till det såg ut. Vårdplanen som enligt polisen fanns. Hur såg den ut? Varför söktes alternativ vård utomlands? Hur var det med kontakten med BUP? Allt polisen sa var att det fanns en skånsk läkare och en vårdplan. Har denne mystiske skånske läkare helt på eget bevåg fastställt dessa diagnoser?

Så OTIPPAT med en personlig analys av dig GÄLLANDE MIN PERSON som är FULLSTÄNDIGT OFF TOPIC.

Nej, ni använder barnen som slagträ för att komma åt deras pappa. Det är mer än uppenbart och ni kränker barnen igen via att påstå att de inte led av sin sjukdom.

Du har som sagt ingen aning om hur svårt dessa barnen hade gällande de symtom jag räknade upp och har du et al såna problem med denna ME-DIAGNOS så ska du ägna fokus på detta:

Jaga doktorn.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 16:18.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Missan fick komma på förhör men det var inget som påverkade eller ändrade det utredningen kom fram till. Allt som berättas för polis behöver inte vara intressant för en utredning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men det kan inte ha haft någon betydelse för utredningen. Missan fick själv be polisen om att hon ville bli förhörd.
Det säger väl mer om polisens slarv och ointresse av att kontakta personer med kännedom om Agnes och Moa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in