Citat:
Ursprungligen postat av
Jozz79
Du har fel. Igen.
Enligt KJ vägde VB mer än honom och Han påstår VB nämnt hon vägt ca 70kg.
Enligt VB:s styvfar vägde hon kring 56kg när hon försvann.
Enligt FAKTA I UTREDNINGEN vägde torso+ben exakt 50kg.
Menar du då att hennes saknade händer vägde 20kg?
Jag går efter de uppgifter som KJ sade i förhör om hennes vikt, jag anser också 70 kg låter väl mycket, men hon hade en vältränad kropp, som kan påverka vikten.
En människokropp innehåller mycket vatten, som bör ha gått ut en stor del genom stympning och uttorkning av kroppen, vid obduktionen sades att kroppsdelarna var uttorkade.
Även om Bangsuan vägde 60 kg, i medveteslös tillstånd anser jag att KJ kunde inte ensam lyfta in kroppen i en bil. Det fordras teknik för att lyfta kroppar och annat tyngre, och sådan erfarenhet hade inte KJ.
Att placera in KJ som gärningsmannen kan glömmas, det blir också en tidsaxel som inte går ihop.
KJ kommer till föräldrahemmet 22.00 och träffar sin bror och hans kompis.
Han åker därifrån vid 23.00 tiden som han själv säger och det stämmer in därför han går in på Facebook 23,12 och har sista nedladdningen 23,53.
Sedan går han in på Facebook 02.32
Det fanns ingen tid att göra det här styckmordet för KJ, Bangsuang mördades med att långa knivar stacks in genom hjärtat och lungorna flertal gånger en lång och smärtsam död.
Alla kläder måste tas om hand och förintas, sedan skulle kroppen styckas med lämpligt verktyg.
De som utförde dådet hade planerat styckmordet och hade med sig lämpliga verktyg som utesluter KJ.
Sedan skulle kroppsdelarna tas till värnet vid Mjösjöberget och placeras in genom en skottglugg på baksidan.
Den placeringen i värnet bör ha utförts under småtimmarna för att undvika upptäckt av bil.
KJ hade aldrig ensam kunnat placera kroppsdelarna i värnet genom skottgluggen.
Brottsplatsen har aldrig hittats även efter ett omfattande sök.
En omfattande städning och rengöring efter ett sådant styckmord.
Det fanns ingen tid för KJ att utföra det här mordet, som gör att han skulle vara gärningsmannen faller samman och smulas sönder.