2019-01-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, jag menar alltså att svagheten med gärningsbeskrivningen är att den är vag. Man har ingen uppfattning alls om vad motivet skall ha varit, man har ingen uppfattning om var KJ skall ha dödat och styckat Vatchareeya, och man har ingen klar uppfattning om när det här skall ha hänt. Naturligtvis kan det inte bli några logiska motsägelser här,eftersom man egentligen inte säger någonting.
Tack.
Gärningsbeskrivningen beskriver vilken brottslig gärning som den tilltalade påstås vara skyldig till och går ihop rent logiskt alltså.
Som sagt, det är brottsligt att döda även om mordplats, klockslag och motiv inte blir fastställd och det är den brottsliga gärningen som måste redogöras för i gärningsbeskrivningen. Det går därmed att väcka åtal trots avsaknad av det du hängt upp dig på. Sedan är det upp till rätten har att avgöra om bevisningen som läggs fram i åtalet räcker till fällande dom trots avsaknad av de bevis du skriver om.

Citat:
Om man däremot skulle ha försökt sig på att förklara vad man tror att motivet skulle ha varit, var han skulle ha dödat och styckat henne, och vilken dag och ungefärlig tid på dygnet som det här skulle ha skett, då tror jag att det rent logiskt skulle bli svårt att få det att gå ihop.
Ja, det hade inte varit logiskt. Bra att så inte skedde.

Citat:
Bara med ett alibi skulle KJ kunna försvara sig mot det där.
Ok, det tycker du. Då var det med andra ord en välformulerad gärningsbeskrivning och starkt åtal åklagarna gick till rättegång med.
Senast redigerad av Prudent 2019-01-14 kl. 23:58.
Citera
2019-01-15, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Tack.
Gärningsbeskrivningen beskriver vilken brottslig gärning som den tilltalade påstås vara skyldig till och går ihop rent logiskt alltså.
Som sagt, det är brottsligt att döda även om mordplats, klockslag och motiv inte blir fastställd och det är den brottsliga gärningen som måste redogöras för i gärningsbeskrivningen. Det går därmed att väcka åtal trots avsaknad av det du hängt upp dig på. Sedan är det upp till rätten har att avgöra om bevisningen som läggs fram i åtalet räcker till fällande dom trots avsaknad av de bevis du skriver om.

Ja, det hade inte varit logiskt. Bra att så inte skedde.

Ok, det tycker du. Då var det med andra ord en välformulerad gärningsbeskrivning och starkt åtal åklagarna gick till rättegång med.
Huruvida gärningsbeskrivningen är bra eller dåligt formulerad beror väl på hur man ser det.

Men har du sett en lika vag gärningsbeskrivning någon gång? Finns det något exempel?
Senast redigerad av Draifos 2019-01-15 kl. 00:19.
Citera
2019-01-15, 00:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Är det någon av er som följt denna tråd noggrant som läst något inlägg här ang en jaktkoja inte långt ifrån fyndplatserna?
Till den lilla stugan rövades en 10-årig flicka bort från sitt hem och våldtogs-93.

Har länge funderat på om den stugan undersökts som ev mordplats?
Ligger nära, finns en bäck i närheten av stugan och KJ vet garanterat vart denna ligger då han är uppväxt intill och gillar springa runt i skogen.

Det finns en hel sjö inte så långt från Mjösjöberget som heter Mjösjön. Bäckar i båda ändarna av sjön. Skrevs tidigare om en kille som bodde där i en stuga och som jag vill minnas stickade mössor bl a och jobbade som bajsputtare på travet. Finns säkert någon mindre stuga där också.
Citera
2019-01-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det finns en hel sjö inte så långt från Mjösjöberget som heter Mjösjön. Bäckar i båda ändarna av sjön. Skrevs tidigare om en kille som bodde där i en stuga och som jag vill minnas stickade mössor bl a och jobbade som bajsputtare på travet. Finns säkert någon mindre stuga där också.

Ja jag vet mycket väl hur området ser ut. Bäcken jag pratar om rinner ut i sjön Lillträsk.
Den stuga jag menar är relativt känd som brottsplats av bodensare efter den händelsen - 93 och min tanke är att även KJ känner till det stället. Kanske han tom inspirerats på något sjukt sätt av den. Stugan är övergiven ingen som bott där permanent förmodligen någonsin då det bara är en jaktkoja.
Självklart finns det stugor här och var i skogarna nära Mjösjöberget men det finns definitivt ingen där något så brutalt som en våldtäkt av ett kidnappat barn ägt rum. (bortsett från det brutala brott vi nu diskuterar)

Min fråga var inte vart stugan ligger, det vet jag och har varit utanför ett flertal ggr. Dock var detta bra länge innan VB mördades.
Frågan var om någon känner till om denna stuga är undersökt på något vis? Av polis? Missing People kanske tittat in eller bara några nyfikna bodensare?
Senast redigerad av Jozz79 2019-01-15 kl. 00:58.
Citera
2019-01-15, 00:25
Medlem
Citat:
Har du sett en lika vag gärningsbeskrivning någon gång? Finns det något exempel?
Det är du som påstår att den är vag, inte jag.
Min ursprungsfråga var vad i gärningsbeskrivningen du tyckte det var som inte gick ihop rent logiskt så nu när du ändrat dig till att det gick ihop rent logiskt är det inte mycket att orda om.

Sov gott
Senast redigerad av Prudent 2019-01-15 kl. 00:42.
Citera
2019-01-15, 00:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är du som påstår att den är vag, inte jag.
Ja, jag skulle nog säga att blodet i bagageutrymmet är det man har här. Och det är naturligtvis ett mycket starkt bevis.

Citat:
Min ursprungsfråga var vad i gärningsbeskrivningen du tyckte det var som inte gick ihop rent logiskt så nu när du ändrat dig till att det gick ihop rent logiskt är det inte mycket att orda om.

Sov gott
Här pratar vi tydligen förbi varandra helt, men det kanske kan kvitta.
Senast redigerad av Draifos 2019-01-15 kl. 01:27.
Citera
2019-01-15, 02:32
Medlem
Citat:
Så du kan uttrycka vilka som helst fabulerande teorier om utländska hitmen o div skit du kommit med här men när jag skriver om min teori då är allt enbart påhitt.
Att det finns många eldstäder/grillplatser på dom bergen är ren fakta, de används frekvent av Bodens invånare.
Liklukten hade KJ förövrigt många dar på sig att bli av med.
För att utföra mordet på Bangsuang måste hon kidnappas på vägen där hon gick och enligt obduktionsprotokollet utfördes våld mot henne hon fick bland annat slag mot skallen (hjässan) som orsakade inre blödning, och hon fick skador mot ansiktet.
Hon blir medveteslös och lyfts in i någon bil, eftersom någon mordplats har inte hittats blir hon sannolikt mördad i någon bil men inte KJ:s bil.
Hela påståendet att KJ skulle varit gärningsmannen faller här , därför det är två personer som gör kidnappningen och lyfter in Bangsuang i en bil när hon är medveteslös.
KJ hade aldrig kunnat genomföra kidnappningen som var med våld och sedan lyfta in den medvetslösa kroppen i sin bil och köra iväg.
Bangsuang vägde enligt uppgift 70 kg och att lyfta en medevetslös person är inte lätt och KJ skulle inte klarat av den biten ens.

Att placera in KJ som gärningsmannen är osannolika fantasier och ingenting annat.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-15 kl. 02:40.
Citera
2019-01-15, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
För att utföra mordet på Bangsuang måste hon kidnappas på vägen där hon gick och enligt obduktionsprotokollet utfördes våld mot henne hon fick bland annat slag mot skallen (hjässan) som orsakade inre blödning, och hon fick skador mot ansiktet.
Hon blir medveteslös och lyfts in i någon bil, eftersom någon mordplats har inte hittats blir hon sannolikt mördad i någon bil men inte KJ:s bil.
Hela påståendet att KJ skulle varit gärningsmannen faller här , därför det är två personer som gör kidnappningen och lyfter in Bangsuang i en bil när hon är medveteslös.
KJ hade aldrig kunnat genomföra kidnappningen som var med våld och sedan lyfta in den medvetslösa kroppen i sin bil och köra iväg.
Bangsuang vägde enligt uppgift 70 kg och att lyfta en medevetslös person är inte lätt och KJ skulle inte klarat av den biten ens.

Att placera in KJ som gärningsmannen är osannolika fantasier och ingenting annat.

Du har fel. Igen.
Enligt KJ vägde VB mer än honom och Han påstår VB nämnt hon vägt ca 70kg.
Enligt VB:s styvfar vägde hon kring 56kg när hon försvann.
Enligt FAKTA I UTREDNINGEN vägde torso+ben exakt 50kg.
Menar du då att hennes försvunna händer och en höftkula vägde 20kg?

Hon kan redan ha suttit i bilen då hon blev slagen i huvudet, har du ens tänkt på det scenariot?
Senast redigerad av Jozz79 2019-01-15 kl. 03:19.
Citera
2019-01-15, 03:33
Medlem
Citat:
Du har fel. Igen.
Enligt KJ vägde VB mer än honom och Han påstår VB nämnt hon vägt ca 70kg.
Enligt VB:s styvfar vägde hon kring 56kg när hon försvann.
Enligt FAKTA I UTREDNINGEN vägde torso+ben exakt 50kg.
Menar du då att hennes saknade händer vägde 20kg?
Jag går efter de uppgifter som KJ sade i förhör om hennes vikt, jag anser också 70 kg låter väl mycket, men hon hade en vältränad kropp, som kan påverka vikten.
En människokropp innehåller mycket vatten, som bör ha gått ut en stor del genom stympning och uttorkning av kroppen, vid obduktionen sades att kroppsdelarna var uttorkade.
Även om Bangsuan vägde 60 kg, i medveteslös tillstånd anser jag att KJ kunde inte ensam lyfta in kroppen i en bil. Det fordras teknik för att lyfta kroppar och annat tyngre, och sådan erfarenhet hade inte KJ.
Att placera in KJ som gärningsmannen kan glömmas, det blir också en tidsaxel som inte går ihop.
KJ kommer till föräldrahemmet 22.00 och träffar sin bror och hans kompis.
Han åker därifrån vid 23.00 tiden som han själv säger och det stämmer in därför han går in på Facebook 23,12 och har sista nedladdningen 23,53.
Sedan går han in på Facebook 02.32

Det fanns ingen tid att göra det här styckmordet för KJ, Bangsuang mördades med att långa knivar stacks in genom hjärtat och lungorna flertal gånger en lång och smärtsam död.
Alla kläder måste tas om hand och förintas, sedan skulle kroppen styckas med lämpligt verktyg.
De som utförde dådet hade planerat styckmordet och hade med sig lämpliga verktyg som utesluter KJ.
Sedan skulle kroppsdelarna tas till värnet vid Mjösjöberget och placeras in genom en skottglugg på baksidan.
Den placeringen i värnet bör ha utförts under småtimmarna för att undvika upptäckt av bil.
KJ hade aldrig ensam kunnat placera kroppsdelarna i värnet genom skottgluggen.
Brottsplatsen har aldrig hittats även efter ett omfattande sök.
En omfattande städning och rengöring efter ett sådant styckmord.

Det fanns ingen tid för KJ att utföra det här mordet, som gör att han skulle vara gärningsmannen faller samman och smulas sönder.
Citera
2019-01-15, 03:42
Medlem
Citat:
Jag går efter de uppgifter som KJ sade i förhör om hennes vikt, jag anser också 70 kg låter väl mycket, men hon hade en vältränad kropp, som kan påverka vikten.
En människokropp innehåller mycket vatten, som bör ha gått ut en stor del genom stympning och uttorkning av kroppen, vid obduktionen sades att kroppsdelarna var uttorkade.
Även om Bangsuan vägde 60 kg, i medveteslös tillstånd anser jag att KJ kunde inte ensam lyfta in kroppen i en bil. Det fordras teknik för att lyfta kroppar och annat tyngre, och sådan erfarenhet hade inte KJ.
Att placera in KJ som gärningsmannen kan glömmas, det blir också en tidsaxel som inte går ihop.
Han åker därifrån vid 23.00 tiden som han själv säger och det stämmer in därför han går in på Facebook 23,12 och har sista nedladdningen 23,53.

Det fanns ingen tid att göra det här styckmordet för KJ, Bangsuang mördades med att långa knivar stacks in genom hjärtat och lungorna flertal gånger en lång och smärtsam död.
Alla kläder måste tas om hand och förintas, sedan skulle kroppen styckas med lämpligt verktyg.
De som utförde dådet hade planerat styckmordet och hade med sig lämpliga verktyg som utesluter KJ.
Sedan skulle kroppsdelarna tas till värnet vid Mjösjöberget och placeras in genom en skottglugg på baksidan.
Den placeringen i värnet bör ha utförts under småtimmarna för att undvika upptäckt av bil.

Det fanns ingen tid för KJ att utföra det här mordet, som gör att han skulle vara gärningsmannen faller samman och smulas sönder.

Jaja fortsätt då att tro på KJ:s lögner.
Vi andra tror på fakta och bevis.
Citera
2019-01-15, 03:46
Medlem
Citat:

Känner du KJ så bra att du vet exakt vad han klarar av och inte?
Är ni nära vänner?
Citera
2019-01-15, 04:13
Medlem
Att utse en oskyldig person för mordet på Bangsuan fungerar inte, allting blir till en enda röra, med hopbakade bevis och utraderade bevis som är obekväma.
Det fanns ett motiv till att auktoriteten skulle sätta skulden för mordet på KJ och det är att de kände till eller misstänkte, att det fanns en beställare som hade anlitat två personer med utländsk bakgrund som utförde mordet på Bangsuan mot betalning.
Sannolikt trodde auktoriteten att om sanningen kommer fram blir det mycket negativt för de 1700 asylsökande som roterar till Boden för att vänta in uppehållstillstånd.
Det anser jag är orsaken att styckmordet skulle mörkas och med intensiv propaganda missleda det sovande folket.
Att genomskåda hela fuskverket är mycket lätt, med enkel logik och den som känner till praktiska saker.
Jag anser att det bästa hade varit att de ansvariga för mordet på Bangsuan hade fått ta sitt ansvar och det är beställaren och två inhyrda gärningsmän.
Att det skulle ha påverkat andra utlänningar som finns i Boden tror jag inte alls på.
Beställaren är från Boden och välkänd, och han har inte blivit utsatt för någonting, varför skulle oskyldiga utlänningar bli utsatta ?
I ett rättssamhälle skall alla som begår brott straffas, och inte att de kan gå fria, och en oskyldig får ta straffet.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-15 kl. 04:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in