2019-01-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulverkoppen
Hej, jag är inne på min tredje kur och hade behövt tips angående Ai.
Mina första kurer fick jag gyno efter cirka 6 veckor på dbol + testo och testo only. Började då med 1mg arimidex eod och de hjälpte bra.
Denna kuren körde jag 0,5mg adex från start men fick ändå känningar efter 6-7 veckor.
Har dämpat de nu genom att lägga till nolva ett tag o sedan trappat ner igen. Känner dock av andra effekter på psyket osv av högt östro som jag känner igen nu när jag fortsatte på 0.5mg adex.

Borde jag gå på så högt som 1mg eod igen då de hjälpte förr? eller är det skadligare osv med så hög dos jämfört med att kanske köra 0,5 adex med 20mg nolva hela kuren?
Eller kan det hjälpa bättre med aromasin istället för arimidex som Ai?
Alla tips upskattas
Gå och gör ett östro test för att se var du ligger!
Vad är det för kur du kör nu då?
Det låter som du är en man med mycket att älska?! Vad snackar vi för bf? Eller så är extremt känslig
Du kanske borde deffa lite innan nästa kur?
Citera
2019-01-10, 16:49
Medlem
caecos avatar
Ni som ligger på orala steroider, väljer ni ibuprofen före paracetamol? Ibuprofen har ju en tendens till att sabba magen vilket kanske inte är optimalt när orala steroider även det kan ge dålig mage. Medan paracetamol belastar levern, men det kanske inte är någon större fara vid enstaka tillfälle?
Kört på ibuprofen någon gång, men är väldigt sällan jag har huvudvärk. Men när man ligger med rejäl huvudvärk så kan det behövas.
Citera
2019-01-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Gå och gör ett östro test för att se var du ligger!
Vad är det för kur du kör nu då?
Det låter som du är en man med mycket att älska?! Vad snackar vi för bf? Eller så är extremt känslig
Du kanske borde deffa lite innan nästa kur?

Ja det blir att göra ett test på östro, men misstänker att det är högt nu och undrar alltså då vilket bästa alternativet är för att sänka de då jag verkar vara väldigt känslig mot det.
Inte kollat min bf Men skulle tro runt 15-16% i dagsläget. Ligger på cirka 600-1000kcal+ om dagen då jag har extremt svårt för att lägga på mig fett. Har dock lagt på mig lite mer fett nu än vanligt så blir troligtvis en deff snart för att sedan fortsätta clean bulk för en sakta men säker muskelökning.

Men som sagt så låter det extremt med 1mg eod av arimidex så skulle det vara bättre att testa aromasin eller lägga till nolva istället för att ha för hög dos på adexen?

Eller är det inga problem med att ligga på så hög dos arimidex så länge man har koll att inte östrogenet sjunker alldelles för lågt?
Citera
2019-01-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulverkoppen
Ja det blir att göra ett test på östro, men misstänker att det är högt nu och undrar alltså då vilket bästa alternativet är för att sänka de då jag verkar vara väldigt känslig mot det.
Inte kollat min bf Men skulle tro runt 15-16% i dagsläget. Ligger på cirka 600-1000kcal+ om dagen då jag har extremt svårt för att lägga på mig fett. Har dock lagt på mig lite mer fett nu än vanligt så blir troligtvis en deff snart för att sedan fortsätta clean bulk för en sakta men säker muskelökning.

Men som sagt så låter det extremt med 1mg eod av arimidex så skulle det vara bättre att testa aromasin eller lägga till nolva istället för att ha för hög dos på adexen?

Eller är det inga problem med att ligga på så hög dos arimidex så länge man har koll att inte östrogenet sjunker alldelles för lågt?
Okej trodde du hade kagge :P men det har du ju inte! Kan ej utala mig om den dosen då jag är helt GRÖN praktiskt inom detta ämne!! men du kanske borde kolla upp letro! De ska ju kunna nollla östrot ganska enkelt!
Nolva blir JU lite kontraproduktivt anser jag!
Vad kör du för kur?

Men hoppas någon annan kan komma och hjälpa dig också!
(Mina teoretiska kunskaper > praktiska kunskaper! )
Citera
2019-01-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Okej trodde du hade kagge :P men det har du ju inte! Kan ej utala mig om den dosen då jag är helt GRÖN praktiskt inom detta ämne!! men du kanske borde kolla upp letro! De ska ju kunna nollla östrot ganska enkelt!
Nolva blir JU lite kontraproduktivt anser jag!
Vad kör du för kur?

Men hoppas någon annan kan komma och hjälpa dig också!
(Mina teoretiska kunskaper > praktiska kunskaper! )

Letro har jag förstått det som att det är för starkt att köra hela kuren, behöver en stabil ai som hållet östrot i schack med stabila nivåer, kör just nu 375mg testo e e4d,10v in i kur. Planerar inför blast med något snabbverkande prepp i slutet av kuren då jag är sugen på att testa något nytt samt att lågdos testo inte ger mig alls lika bra effekt som första kuren
Tips på blast? Har Funderingar på tren a eller Npp
Citera
2019-01-15, 07:40
Medlem
Kör min första kur test-e och dbol. Gått bra och fått utstå en del PIP men nu senast när jag tänkte utforska nya stickpunkter och bestämde mig för att testa vaden fick jag en del problem. Jag injecerade i lördags 1.5ml (375mg) i yttre huvudet på höger vad. Nu är hela vaden svullen och svullnaden har även spridit sig ner till foten. Gör ont som i helvete om jag har foten i vissa vinklar eller belastar på fel sätt.
Något speciellt att vara orolig över eller se upp för? Några råd? Vad har hänt?
Citera
2019-01-15, 11:56
Medlem
Hejsan! Hittar inte mkt om detta men om jag enbart vill köra en pct på clomid!
Är detta upplägg bra?
Dag 1-2 300mg clomid
Dag 2-4 150mg
Dag4- resten 50mg!

Clomiden är ju "klenare" än nolva om man kan kalla de så! 150mg clomid ska motsvar ca 20mg nolva! Så motsvarande nolva blir de:
Dag 1-2 40mg nolva
Dag 2-4 20mg nolva
Dag 4- resten 6,666 mg
Kuren som tas innan är bara en lågdos test e!
Blir detta en alldeles för klen pct med ovanstående dosering?
Citera
2019-01-15, 11:57
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandSlate
Kör min första kur test-e och dbol. Gått bra och fått utstå en del PIP men nu senast när jag tänkte utforska nya stickpunkter och bestämde mig för att testa vaden fick jag en del problem. Jag injecerade i lördags 1.5ml (375mg) i yttre huvudet på höger vad. Nu är hela vaden svullen och svullnaden har även spridit sig ner till foten. Gör ont som i helvete om jag har foten i vissa vinklar eller belastar på fel sätt.
Något speciellt att vara orolig över eller se upp för? Några råd? Vad har hänt?

Vaden är en sk "tät muskel" eller "dense muscle" den är inte bra på att absorbera mycket olja, små injektioner ska gå bra men problemet är att oljan kan komma ut och lägga sig mellan muskel och hud/fettlagret. Den kan då rinna ner mot foten och skapa inflammationer, är det apoteksprodukter som är hundra procent sterila kan det gå bra men annars så håll ordentlig koll på om du får infektion och om det känns fel åk direkt till sjukan. Sådana infektioner är potentiellt mycket farliga.
Citera
2019-01-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vaden är en sk "tät muskel" eller "dense muscle" den är inte bra på att absorbera mycket olja, små injektioner ska gå bra men problemet är att oljan kan komma ut och lägga sig mellan muskel och hud/fettlagret. Den kan då rinna ner mot foten och skapa inflammationer, är det apoteksprodukter som är hundra procent sterila kan det gå bra men annars så håll ordentlig koll på om du får infektion och om det känns fel åk direkt till sjukan. Sådana infektioner är potentiellt mycket farliga.

Okej, tack för svaret! Vad ska jag säga då? Att jag injecerat vitamin B12? Tänker om man kan åka dit för något eller om dom gör några tester?
Det är rött och svullet, lite hårdhet i lägre delen av vadmuskeln och hela foten är svullen. Där jag injecerade känns det helt okej och inre vadhuvudet där jag INTE injercerade är det helt vanligt.
Men det låter ju troligen som att det du beskriver har hänt. Kör på Osaka Hormones från swedstore och det verkar vara OK grejer baserat på vad jag läst. Injercerade idag i vänster ben, utsida quad och där märks det inte ens att jag injecerat.
Har inte haft någon feber eller känt mig hängig så antar att det är OK än så länge. Tänker jag rätt då?
Citera
2019-01-15, 12:19
Medlem
Hej på er!
Vad är det för test hos läkarn man bör göra innan man kör igång med kur?
Och varför?
Citera
2019-01-15, 12:21
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivemilk
Hej på er!
Och varför?

Använd sökfunktionen.

Citera
2019-01-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivemilk
Hej på er!
Och varför?

Hmm Hur långt är ett snöre?

Men hejsan! Man får kolla exakt vad man vill, bra va?
Finns något som heter Werlabs, gå in där och titta de har massa grejer man kan testa. Sedan tar du reda på var ett Werlabs labb finns och går dit (eller tar bilen), tror det tar 1 dag för dem att regga, (betala och gå dit dagen efter)
Finns något som heter XL + Östrogen detta borde täcka de man "bör" kolla, men detta är ju inget du bara ska göra 1 gång ( ingen tvingar dig ens att göra de)
Utan du kanske gör som jag skrev ovan, sedan kommer du tbx 4-6 v kollar vissa värden för att kunna justera din medicin, och kanske jsuterar dina medeciner och sen en till kontroll . Sedan när allt är avslutat går du tbx och gör samma test som du började med, då har du något att jämföra med! För att bara göra 1 gång och får en massa siffror gör ju inte så stor nytta, du behöver flera för att kunna jämför hur du påverkas!

Annars är man som mig och Killen med glasögon från solsidan och kollar bara östro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in