Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Tanken var att gå en längre promenad som skulle avslutas med mat på något ställe.
Vädret var inte speciellt gynnsamt, så tankarna på massage började formas i huvudet. Styrde stegen mot ett ställe som var stängt senast jag var i området. Såg nu att flaggan vajade utanför byggnaden.
Har besökt salongen vid ett flertal tillfällen, med varierat resultat. Inget jag tänkte stoppas av denna sena eftermiddag.
Ringer på dörren på vinst eller förlust och ägarinnan öppnar. Frågar om hon är ledig vilket hon är. Märker också att hon verkar vara irriterad, så jag frågar om något har hänt. "Här har inte varit en kund på hela dagen och "X" ringde och anmälde sig sjuk, så jag har varit ensam hela dagen. Hade du inte kommit så hade jag stängt och åkt hem istället."
Jag frågade om hon var hungrig och hade lust att följa med ut och äta. Föreslog även namnet på en restaurang. Hennes tidigare irritation försvann och ersattes med ett jakande leende. Hon undrade om jag först ville ha en timmes massage. Nej, svarade jag, stäng salongen så går vi och äter. Sedan kan vi gå hem till mig.
Efter en kram blev jag hänvisad till en sittplats med beskedet att hon skulle gå och duscha och göra sig klar.
Hon släckte ner och låste salongen och vi begav oss till bushållplatsen. Himlen öppnade sig och det kom en rejäl regnskur, så att gå var inte att tänka på.
Restaurangen vi var på väg till var thailändsk. Jag har varit där några gånger förr och maten där är förträfflig. Även mitt sällskap hade besökt restaurangen och hade bara gott att säga.
Vi blev anvisade till ett bord och fick varsin meny. Jag frågade henne vad hon tyckte om, och jag beställde det samma.
Maten kom in och den var som väntat, välsmakande. Det blev en lång sittning. Hon visade en helt annan sida av sig själv än vad jag har sett och märkt tidigare. Trivdes mycket bra i hennes sällskap.
Kommentar om att maten och besöket varit lyckat och betalning genomförd lämnade vi restaurangen. Jag frågade om hon ville se var jag bor. Svaret blev att hon stack in sin arm under min arm och frågade bara om det var långt att gå.
Avslutningsvis kan jag bara säga att det blev övernattning och även lite massage......
Wow, Grattis till en härlig upplevelse. Tänkte precis, sånt där händer aldrig mig men så kom jag på att jag skulle aldrig ens komma på tanken med det upplägget du föreslog. Skarpt tänkt!
Kom du på det i stunden eller var det en gammal tanke som du plötsligt fick möjlighet att förverkliga?
Kommer det bli något återkommande kanske?