2019-01-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamlingen66
Enl konsumentköplagen som är tvingande kan man reklamera upp till 36 månader. Be dom läsa på.
Jo men enligt kundtjänstkillen så funkade det inte så, och jag orkade faktiskt inte ta striden. Nu är den gästsäng och till det duger den alldeles utmärkt.
Citera
2019-01-15, 15:27
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankananki
Jo men enligt kundtjänstkillen så funkade det inte så, och jag orkade faktiskt inte ta striden. Nu är den gästsäng och till det duger den alldeles utmärkt.
Konsumentköplagen är tvingande med 3 års reklamationsrätt. Ej att förväxla med garanti som är frivillig.
Citera
2019-01-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankananki
Köpte en för lite mer än ett år sedan, och den var helt underbar.

Lätt att montera, snygg och så.

Nu ett år senare är madrassen helt slut, sömmarna har börjat spricka och den knarrar något fördjävligt.

När jag hörde av mig till Trademax när madrassen började ge upp (efter ca 5 månader) fick jag bara till svar; vi tar inte emot reklamationer efter så lång tid.

Ja, du har nog rätt, precis som alla andra här. Vid närmare granskning så visar det sig att Trademax är ett fejkföretag. Deras marknadsföring på hemsidan är ehlt missvisande och lögnaktig. Bilderna visar hur sängen ser ut. I verkligheten får man inte ens med gaveln och andra tillbehör med, utan måste betala ca 3000 spänn till.
Citera
2019-01-18, 18:49
Medlem
08-55331000s avatar
4 miljoner i böter för Trademax visar också tydligt på en mycket stor brist på respekt för konsumenten.https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/mal-domar-och-forelagganden2/domar/domar-2018/dom-i-malet-ko-trademax-tm-helsingborg-ab/
Citera
2019-01-25, 11:51
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlingen66
Enl konsumentköplagen som är tvingande kan man reklamera upp till 36 månader. Be dom läsa på.

Ja, men problemet att reklamation endast avser ursprungliga fel hos varan, och det är därför mycket svårare att framgångsrikt leda i bevis att det handlar om ett sådant ursprungligt fel i ett fall där t ex sömmarna spricker och det knarrar efter ett år.

Mao, ett företag som trademax, som konsekvent vägrar tala om vem som är leverantör för deras produkter, ska man vara mycket försiktig med, då kvaliteten på produkten kan vara omöjlig att avgöra.
Citera
2019-02-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Vad är problemet med deras kontinentalsängar? Jag tyckte de var sköna och såg bra ut. Funderar på att köpa därifrån. Kom med konkret kritik.

Jag har köpt säng därifrån och det är faktiskt skönaste sängen jag sovit i. Däremot köpte vi även en soffa som vi försökt reklamera i tre månader som går rent pt helvete.
Citera
2019-02-24, 10:52
Medlem
Köpte ny soffa och säng som blev levererat i augusti, vi började använda soffan i september för det blev fel med flytt osv. I december börjar jag reklamera soffan, den knarrar och tyget är fullkomligt nopprigt och trots vi impregnerat den 2 gånger så blir det fläckar när vi bara spiller lite vatten. Vi har skickat in bilder och videor på soffan men alltså kundtjänsten är så dumma i huvudet jag får frispel! Det är olika människor som svarar mig (1 gång i veckan trots det står att de ska svara inom 48h) och varenda en säger samma sak, skicka in bilder och videor vilket vi redan har gjort! Så nu har jag börjat hota med ARN, de har inte svarat mig sen förra veckan. Vi besökte butiken ute i Burlöv utanför Malmö och berättade allt för dem och idioten där säger ”tyget blir nopprigt om man använder kläder och filtar i soffan” jaha? Ska vi be våra gäster att klä av sig och sen inte erbjuda någon filt heller för vi vill inte tyget ska bli nopprigt? Idioter hela högen!
Citera
2019-02-24, 14:09
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag skulle köpa ett lite exklusivare partytält och hittade ett ganska schyst på trademax.
Jag åkte dit, och där stod en snorkig kille och bräkte ur sig att det var inget de hade hemma, utan man fick beställa på internet. Efter lite tjafsande så bestämde han sig för att beställa det till mig. När det var dags att lägga beställningen sa han lite i förbifarten att det tillkommer frakt, eftersom det var en internet beställning. Jag var rätt irriterad på hans attityd och förklarade för honom att om han inte hade det i affären, så är det väl inte mitt problem och då skall jag väl inte behöva betala frakten. Accepterade han inte det, så blev det inget köp. När jag var på väg ut genom dörren ropade han att han kunde ta bort frakten. Det var faktiskt sista gången som jag har ens funderat på att handla där.
Att varan inte fanns inne kan jag acceptera, men en dryg attityd och att han försökte lura mig på 500kr i frakt är inte ok.
Citera
2019-02-24, 18:33
Medlem
Nej, fy för Trademax! En bekant köpte en dubbelsäng hos dom, men fick inte ens hälften av sängen... endast massa träplankor.... När hen ringde och bad dom hämta den, så vägrade de och sa att det fick hen göra själv.

Nä. IKEA ska det vara - all the way. När min helt nya IKEA-säng gick sönder så sa dom att det fanns en noterad svaghet i träet i sängramen, men så klart skulle dom hjälpa mig med att hämta den samt lämna ut en ny! Så ska man behålla sina kunder!

Mvh.
Citera
2019-04-25, 18:30
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Fan Trademax säger fri frakt på hemsidan men får betala i alla fall

Alltså jag köpte en liten jävla fontän till fönstret från Trademax och det stod att det skulle va fri frakt. Men när jag betalar så får jag betala en så kalla exp avgift på mer än 200kr extra

Står det fri frakt ska det väl vara det?
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2019-04-25 kl. 18:32.
Citera
2019-04-25, 18:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Alltså jag köpte en liten jävla fontän till fönstret från Trademax och det stod att det skulle va fri frakt. Men när jag betalar så får jag betala en så kalla exp avgift på mer än 200kr extra

Står det fri frakt ska det väl vara det?
Expeditionsavgift är ju inte frakt.
Citera
2019-04-25, 18:33
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Expeditionsavgift är ju inte frakt.

Och varför ska jag då betala en avgift när jag handlar via nätet för nånting dom inte gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in