2019-01-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Det var 17 enligt stämningsansökan, här finns en "sekretess" med. Vem kan det vara?
Den som är med i fup men inte på listan är polisen som får hot från Jimmys telefon.
2019-01-14, 18:40
Medlem
Det finns ju några speciella delar av fup.

I den delen som berör Terese så blir hon plötsligt målsman för ett hot som ska ha kommit från "j*el". Sidan 102 i hennes del av fup.

I Jimmys fup ser det på sid 111 ut som att det först går ut ett hot "Att du ska dödas" i Terese skrivstil för att väldigt kort efteråt, efter ett svar på hotet, komma ett till SMS: "Ursäkta vem är Du? Vad händer?" i Jimmys skrivstil.

Man kan tänka sig ett scenario där JK lagt bort telefonen, gått på toa och T då passar på att skriva ett hot.

Den som får hotet svarar och frågar "Är du seriös?" och så svarar Jimmy med "Vad händer?"
2019-01-14, 18:58
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Den som är med i fup men inte på listan är polisen som får hot från Jimmys telefon.
Precis, det är polis-Eva som är sekretess. Det stämmer med antalet i stämningsansökan. Så det är jag som sjabblar till det.
2019-01-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det finns ju några speciella delar av fup.

I den delen som berör Terese så blir hon plötsligt målsman för ett hot som ska ha kommit från "j*el". Sidan 102 i hennes del av fup.

I Jimmys fup ser det på sid 111 ut som att det först går ut ett hot "Att du ska dödas" i Terese skrivstil för att väldigt kort efteråt, efter ett svar på hotet, komma ett till SMS: "Ursäkta vem är Du? Vad händer?" i Jimmys skrivstil.

Man kan tänka sig ett scenario där JK lagt bort telefonen, gått på toa och T då passar på att skriva ett hot.

Den som får hotet svarar och frågar "Är du seriös?" och så svarar Jimmy med "Vad händer?"

Det där tror jag också. Jimmy går iväg nånstans och tessan tar tillfället i akt. Lustigt ändå att jimmy försvarar tessan Han vet ju liksom mycket väl vem det är som skriver smsen. Han kanske skulle byta namn från Jimmy kvick till Jimmy cuck!
2019-01-14, 19:09
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D5
Spelar nog ingen roll vad någon säger eller gör, underhållningen tar bara nya vägar.
Undrar om vi får höra från alla Ta sanväner när dom är tillbaka från avstängning. Nu hörs dom ju bara en i taget. 😂😉

Helt sant! Underhållningen ger mig nog snart en anledning till att poppa nya popcorn 😉.
Ja himla synd med alla avstängningar. Tänk vilka fina vänner hon har 😂
2019-01-14, 19:22
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Helt sant! Underhållningen ger mig nog snart en anledning till att poppa nya popcorn 😉.
Tur att dom kommer en och en också! Annars hade tråden flippat ur duktigt! Tänk själv 5 sanvänner som rockar loss här inne!
2019-01-14, 19:36
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Tur att dom kommer en och en också! Annars hade tråden flippat ur duktigt! Tänk själv 5 sanvänner som rockar loss här inne!

Hehe..! Ja..!!

Ok. Vad tror ni domen blir utifrån förhandlingen? Friande, fällande, vilka åtalspunkter fälls de åtalade för, vilka frias de ifrån och ev påföljd? I bakhuvudet måste vi ha att exempelvis T är fälld för samma typ av brott nyligen.

Måste tillägga att FUP är en sak, men det aktuella är vad som tages upp i domstolen av åklagaren och försvaret. Hela ”domstolen” (domaren samt tre nämndemän) har inte tillgång till FUP. Nämndemännen har det inte... och domaren utgår ifrån förhandlingen och inte FUP. Valda delar åberopas av Åklagaren.

Hoppas det inte blev för rörigt nu.

Och undra hur många ”sanväner” som kommer, både som vittnen kallade av försvaret och som vanliga åhörare.
2019-01-14, 19:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE

Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning

Vet inte om ni sett det, men Nikitanikita är avstängd 1 vecka för ohörsamhet. Ännu en av T:s olydiga vänner som inte klarar av att följa reglerna på FB.

Vi får se om det kliver in fler av hennes vänner i tråden under tiden.
2019-01-14, 19:58
Medlem
undercoverninjas avatar
Fick ett PM från en användare som vill vara anonym, men som känner flera i denna soppa.

"Hej!

Jag ser att du har varit aktiv i tråden om Tessan Lindgren Kvick.
Jag vill berätta om det senaste, men jag vill vara anonym. Therese har varit i Jörn i helgen med Jimmy, och under helgen har det skickats fler sms från Jimmys telefon med liknande hot som tidigare, bland annat till familjehemmet som har Jimmys barn.
Det är flera som har tagit prins screens på inläggen från användaren nikitanikita och mejlat dessa till polisen.
Polisen hade sagt att de har lagt prioritering på allt som rör detta fall och att de hoppas att alla som utsätts för dessa hot ringer in, oavsett hur allvarligt man själv tar på det.
Du får gärna meddela alla i tråden att även om man inte själv är utsatt för hoten, så får man gärna ringa in till 11414 och meddela om man ser något hot eller förtal i tråden, och om man har fått ett PM från någon användare med hot eller liknande så ska man anmäla detta också.
Tack på förhand"

Så, det har alltså skickats hot i helgen? Undrar om detta kommer att läggas till i åtalet?
Vad sker såna gånger? Kan man komplettera ett åtal med saker som har hänt EFTER att ett åtal har väckts eller väcks det ett nytt åtal?
2019-01-14, 20:13
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Fick ett PM från en användare som vill vara anonym, men som känner flera i denna soppa.

"Hej!

Jag ser att du har varit aktiv i tråden om Tessan Lindgren Kvick.
Jag vill berätta om det senaste, men jag vill vara anonym. Therese har varit i Jörn i helgen med Jimmy, och under helgen har det skickats fler sms från Jimmys telefon med liknande hot som tidigare, bland annat till familjehemmet som har Jimmys barn.
Det är flera som har tagit prins screens på inläggen från användaren nikitanikita och mejlat dessa till polisen.
Polisen hade sagt att de har lagt prioritering på allt som rör detta fall och att de hoppas att alla som utsätts för dessa hot ringer in, oavsett hur allvarligt man själv tar på det.
Du får gärna meddela alla i tråden att även om man inte själv är utsatt för hoten, så får man gärna ringa in till 11414 och meddela om man ser något hot eller förtal i tråden, och om man har fått ett PM från någon användare med hot eller liknande så ska man anmäla detta också.
Tack på förhand"

Så, det har alltså skickats hot i helgen? Undrar om detta kommer att läggas till i åtalet?
Vad sker såna gånger? Kan man komplettera ett åtal med saker som har hänt EFTER att ett åtal har väckts eller väcks det ett nytt åtal?
Tack för info!

Är någon förvånad? Skulle inte tro det. Märkligt att nikitanikita kunde sitta och skriva en massa skit om vad Jimmy skulle ha gjort. Såg han inte vad hon höll på med?

Och Joel då, är han åter övergiven för hundrade gången.

Tessan är fan som en vandringspokal mellan J:na!
2019-01-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Åklagaren lämnar in en tilläggsstämning, och så avhandlas den också vid förhandlingen.
2019-01-14, 20:18
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Tack för info!

Är någon förvånad? Skulle inte tro det. Märkligt att nikitanikita kunde sitta och skriva en massa skit om vad Jimmy skulle ha gjort. Såg han inte vad hon höll på med?

Och Joel då, är han åter övergiven för hundrade gången.

Tessan är fan som en vandringspokal mellan J:na!

Varsågod!
Nej, jag är faktiskt inte förvånad efter att ha läst Jimmys sms till Tessan. Han verkar vara helt galet besatt av henne, och även fast jag inte tror att han är den som är drivande till sms:en så har jag en känsla av att han ändå har gått med på att hon har fått använda hans telefon, och att han har varit medveten om vad som har skickats från den.
Jag trodde inte det i början, men jag har ändrat uppfattning nu.

Eller hur? Men nikitanikita visste uppenbarligen att Tessan har varit i Jörn i helgen, vilket hon enligt nikitanikita inte har varit på flera år

Frågan är om Joel ens är medveten om att hon har varit hos Jimmy, eller om hon har dragit någon lögn och nu träffar båda två?
Alltså vad ser man hos henne?! Kanske elakt, men jag kan verkligen inte förstå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in