2019-01-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här har du en karta...

NÅ ser den mer grön-turkos ut än vad den är röd? hmm?

Röd är alltså total förbud av företeelsen av prostitution, i princip betyder det att sexsäljare är förbjudna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_law
Sydostasien rött? Afrika?

Du hittar ett enormt hyckleri inom tex Islam där prostitution är förbjudet. Istället går man till en Imam, diskuterar tid och pris för ett tillfälligt äktenskap allt från en timme och mer. Imamen får en del penar.
Gemensamt för dessa länder är att de är odemokratiska och kvinnans ställning låg. Ge mig siffror för Europa nu, den fria världen.
Citera
2019-01-14, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Vad det betyder? Det är exakt det jag menar. Det är fullständigt självklart vad det betyder, men jag är ju en man också så självklart förstår jag. Att börja bete sig som en kvinna innebär alltså att man börjar bete sig som ett av dom två könen, nämligen kvinna.

Ett fullständigt icke svar.

Citat:
Vad har USA blivit för araberna? Något som är ont och elakt? Definitivt! Feminismen innebär att kvinnor inte kan någonting själva och måste kvoteras in överallt, män måste anpassa sig, allt ska vändas upp och ned. Samtidigt ska alla låtsas som att kvinnor är bäst och inget kön är inkapabelt. Det är där problemet ligger, jag förstår inte hur man ska få hela världen att låtsas en massa saker. Varför kan vi inte bara leva i harmoni med varandra och ta varandra för vad vi är? Män är bättre än kvinnor i nästan alla områden - ja, men det är väl för fan inte vårat fel och inget vi ska straffas för.

Jag tycker inte kvinnor är inkapabla.
Citera
2019-01-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot

Du hittar ett enormt hyckleri inom tex Islam där prostitution är förbjudet. Istället går man till en Imam, diskuterar tid och pris för ett tillfälligt äktenskap allt från en timme och mer. Imamen får en del penar.
Gemensamt för dessa länder är att de är odemokratiska och kvinnans ställning låg. Ge mig siffror för Europa nu, den fria världen.

Och var står det specifikt "Europa" i inlägget:

"De allra flesta länder i världen förbjuder prostitution, och har en betydligt strängare lagstiftning än Sverige. T e x de allra flesta u-länder. Otroligt okunnigt att tro att det är svensk feminism som hotar någons möjlighet att köpa fitta."

som du alltså svarade lögn på?
hmm?

hen hade alltså helt rätt. Svara istället på det.
Citera
2019-01-14, 17:24
Avslutad
Citat:

Hen skrev "striktare lagstiftning" i "u-länderna". Du sa att det var "osant". Sen fick du bevis på den "striktare lagstiftningen" i "u-länderna".

Nu säger du att u-länderna är "odemokratiska" och vill ha bevis från i-länderna.

Den striktare lagstiftningen är där trots att folk bryter mot lagen.
Citera
2019-01-14, 17:26
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Nu byter du ju bara ämne. Varför tror du att prostitution är förbjudet i större delen av världen?
Citera
2019-01-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Är de ju inte heller, men många lever uppe i molnen och tror de är lika duktiga som män helt utan att någonsin avstämma med verkligheten. För att kunna diskutera vettigt med någon behöver vederbörande befinna sig på jorden och det är därför en del "otrevliga" trådar finns. En del män är vänliga nog att försöka hjälpa ner kvinnor till jorden (med blandad framgång).

Citera
2019-01-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu byter du ju bara ämne. Varför tror du att prostitution är förbjudet i större delen av världen?

För att skydda männen så klart, men det gör det inte rätt. En man skall också ses som myndig.
Citera
2019-01-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du förnekar alltså att det finns horor.
Jepp jag förnekar helt idéen om att där skulle finnas människor, i ditt fall då enbart kvinnor, som enbart skulle "passa" för att sälja sex.

Vidare förnekar jag idén om att alla kvinnor som gillar sex ska betraktas som "horor".

Eller idén om att kvinnor som har sex på DERAS villkor, efter deras EGEN lust och inte mäns eller en specifik mans, därför ska förtjäna kallas "hora".
Citera
2019-01-14, 17:34
Medlem
Citat:
Jepp jag förnekar helt idéen om att där skulle finnas människor, i ditt fall då enbart kvinnor, som enbart skulle "passa" för att sälja sex.

Vidare förnekar jag idén om att alla kvinnor som gillar sex ska betraktas som "horor".

Eller idén om att kvinnor som har sex på DERAS villkor, efter deras EGEN lust och inte mäns eller en specifik mans, därför ska förtjäna kallas "hora".

Du förnekar att det finns kvinnor som väljer att ha sex för att tjäna pengar.
Citera
2019-01-14, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I vilket område är kvinnor kapabla? Vad kan kvinnor göra som också män kan göra, men där normen är att kvinnor är överlägsna?

Varje område jag tänker på så vinner mannen.

P.g.a. diskriminering? Nej. Biologi? Ja. Rätt åt er, tji fick ni? Nej. Ska vi jobba tillsammans för att göra varandras liv det bästa möjliga livet? Ja.
Citera
2019-01-14, 17:43
Bannlyst
Citat:

Ingen "förtjänar" att bli kallad för hora, förutsatt att personen faktiskt inte är en hora. Det är ju som att springa runt och kalla folk för kassörskor även fast dom kanske inte är det.

"Jävla astronaut!
Citera
2019-01-14, 17:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det förklarar ju en del om din psykologiska profil men har ju inte så mycket att göra med den samhälleliga debatten på forumet att göra.

Vi kan konstatera att svensk lagstiftning inte fungerar för att motverka prostitution. Trots detta riktar polisen markanta resurser på att få dit en och annan feministisk dissident som gör sig skyldig till en överrenskommelse mellan vuxna människor. Dettai en tid när Sverige börjar likna en gangsterhåla och resurser inte finns att utreda misshandel, våldtäkt och rån. Innersta kretsen av feministiska häxor känner sig säkert jättehäftiga i sin maktberusning, frågan är om det är någon hjälp för svenska kvinnor?
Du ger blanka fan i svenska kvinnor. Det har du talat om gång på gång, så blir rätt patetiskt när du nu drar det kortet.
Det är män som du som gör att det finns en marknad för horor. Jobba du på dig själv och dina gelikar och sluta skyll och gnäll på alla andra. För du är väl vuxen? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in