Men det spelar ju ingen roll vad som hänt innan. Om de så knullat i 2 timmar och hon sen säger "nej tack, nu vill jag inte mer" så ska han sluta.
Men då var kanske den första "våldtäkten" ingen våldtäkt om hon sedan har ändrat sig till den oerhört underligt genomförda våldtäkt två? Då är ju domen mot GS felaktig?
Kan inte du också förklara hur det kommer sig att JB först blir våldtagen för att sen ta en liten paus då hon röker en cigg ute på balkongen för att sen gå in igen för att bli våldtagen en andra gång och då "råkar" hon av en händelse sätta på inspelning och krysta fram nej tack, kan inte GS ha trott att dessa nej var en del i den sexuella leken efter att ha fått grönt ljus tidigare?
JB har väl förresten googlat på allt vad sex med äldre och trekanter heter innan? Hon gillar kanske att bli dominerad av äldre personer i sänghalmen? Det var väl en otrolig tur att dom inte praktiserade BDSM? Då hade väl du och flera andra skribenter skitit på er av förskräckelse?
Vet inte du vad ordet nej betyder?[/quote]
Säg det till de illegala migranter som fått avslag gång på gång i asylprocessen.
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Även om hon fullt medvetet krystat ur sig orden nej som du verkar tro så ska Glenn sluta på ordet nej. Han ska backa och gå ur sängen. Vad han tror, känner, tolkar spelar ingen som helst roll då hennes nej väger tyngst.
Se ovan, folk håller på med så mycket märkliga saker i sänghalmen, att spela svår och säga nej kan i vissa fall faktiskt tillhöra de sexuella ting som vissa personer tänder på. Föreslår att du glider in på valfri porrsida på nätet och undersöker vilka sexuella underkategorier det finns.
JB har dessutom gjort en del sökningar på porr av den lite mer kinky varianten. Det är ingen liten duvunge detta som du verkar inbilla dig, glöm inte heller att hon försökt sig på extremt avvikande beteende tidigare (2015) när hon försökte muta en krogvakt med 10 000 kr (!)
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-01-14 kl. 13:45.
Är TREKANT med äldre kinky för dig? Kanske du som ska ta en liten titt på porr. Jag orkar inte skriva fram och tillbaka med dig om samma händelse (Hennes kokain), du har en skruv lös som inte kan sluta älta trots att jag flera gånger sagt att jag förstår hennes agerande i den händelsen. Ingen idé att du fortsätter dra upp det med mig, du kan inte ändra min åsikt
Finns säkert de som spelar svåra och säger nej, men det är inte vad som hänt i det här fallet. Du ignorerar Glenns egna ord om det, han hävdar att han inte genomfört vad han frågat om när hon sagt nej. Varför säger han så om hon bara spelat svår?
Han är en våldtäktsman, vill du fortsätta försvara honom och skuldbelägga offret så kör på
Vilket tjat om grejen på krogen som inte har ngt med denna händelse att göra. Rätt många i kändissvängen som partyknarkar. Absolut dumt och fel men gör inte JB till ngn särskilt dålig människa.
Även om det nu var en dum fälla (Helt otroligt...) så borde väl en respekterad och hederlig karl ha vett nog att inte gå på den. Hon sätter på inspelningen för att hon är RÄDD för att det ska urarta och att INGEN SKA TRO HENNE.
Tack för tipset men nu är det JB:s porrsurfande efter snusk med äldre som är TOPIC.
Citat:
Jag orkar inte skriva fram och tillbaka med dig om samma händelse (Hennes kokain), du har en skruv lös som inte kan sluta älta trots att jag flera gånger sagt att jag förstår hennes agerande i den händelsen.
Du förstår alltså varför hon försökte muta en ordningsvakt med 10 000 kr?
Citat:
Ingen idé att du fortsätter dra upp det med mig, du kan inte ändra min åsikt
Jag ska göra mitt bästa
Citat:
Finns säkert de som spelar svåra och säger nej, men det är inte vad som hänt i det här fallet.
Det vet väl inte du? Är du synsk?
Citat:
Du ignorerar Glenns egna ord om det, han hävdar att han inte genomfört vad han frågat om när hon sagt nej. Varför säger han så om hon bara spelat svår?
Ingen aning, det verkar vara rätt många missförstånd i och kring det här fallet.
Citat:
Han är en våldtäktsman, vill du fortsätta försvara honom och skuldbelägga offret så kör på
Med din logik så är alla advokater onda eftersom dom driver sina klienters ärenden. Nu har inte jag någon koppling till den meriterade fotbollsmästaren utan undrar rent allmänt hur händelseförloppet gått till, det torde höra till ovanligheterna att ett våldtäktsoffer röker en cigg på balkongen i en paus eller vad man ska kalla det för att sen åter krypa ner i sänghalmen med GM och bli våldtagen igen?
Om det nu var fråga om en våldtäkt första gången så varför då återvända till samma säng? Det finns ju ingen logik i detta?
Vilket tjat om grejen på krogen som inte har ngt med denna händelse att göra. Rätt många i kändissvängen som partyknarkar. Absolut dumt och fel men gör inte JB till ngn särskilt dålig människa.
Hon vill att GS ska erkänna och stå till svars för vad han har gjort enligt henne men själv kan hon inte erkänna sina tidigare synder utan försöker både slingra och muta sig fri?
Ingen dålig människa? Ingen speciellt bra person heller kanske? Det luktar dubbelmoral här.
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Även om det nu var en dum fälla (Helt otroligt...) så borde väl en respekterad och hederlig karl ha vett nog att inte gå på den. Hon sätter på inspelningen för att hon är RÄDD för att det ska urarta och att INGEN SKA TRO HENNE.
Ingen trodde på hennes undanflykter och lögner 2015 när hon åkte fast för kola så visst kan det vara smart att spela in incident nummer 2 hos fotbollsmästaren 3 år senare, frågan är bara om inspelningen var medvetet riggad?
Går det med 100% säkerhet att utesluta denna inte helt orimliga hypotes?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-01-14 kl. 16:02.
Har du blivit biten av en galen apa? Nu diskuterar vi om GS fastnat i en sexfälla?
Jag förstår att du tar till personangrepp nu. Det är din enda chans att nå framgång i debatten.
Citat:
Det är ju den där ljudinspelningen av den andra "våldtäkten" som jag tror är riggad, dvs hon har fullt medvetet krystat fram dessa nej väl medveten om att inspelningen kan komma till användning lite senare. Resultatet av inspelningen ser vi idag. Du vet ingenting om vad som sades eller hände under den första "våldtäkten" eftersom den inte är dokumenterad och då tror jag att hon gav någon typ av bifall åt GS ansträngningar i sänghalmen.
Vad är det du inte förstår? Oaktat när hon kom på att hon skulle sätta på kameran så sa hon nej från början till slut. Ett nej är ett nej. Glenn struntade i det och följaktligen har han förgripit sig på henne. Säger man nej så slutar man. Glenn valde att fortsätta.
Citat:
Jag noterar dessutom att du är extremt envis och ohyggligt trögtänkt, att försöka få dig att acceptera möjligheten av ett alternativt händelseförlopp än det du bestämt dig för är som att försöka lära en blind att se.
Jag tillhör dem som ser ganska normalt och nyktert på det här. Glenn kommer aldrig att bli friad eftersom han i lagens mening begått våldtäkt. Du har däremot låst fast dig vid en enda teori.
Kan inte du också förklara hur det kommer sig att JB först blir våldtagen för att sen ta en liten paus då hon röker en cigg ute på balkongen för att sen gå in igen för att bli våldtagen en andra gång och då "råkar" hon av en händelse sätta på inspelning och krysta fram nej tack, kan inte GS ha trott att dessa nej var en del i den sexuella leken efter att ha fått grönt ljus tidigare?
Du får det att låta som att hon blev lite röksugen, de gick ut och sedan drog hon med sig Glenn tillbaka i sänghalmen igen. Det är inte så troligt. Rimligen hoppades hon att han skulle sluta förgripa sig på henne. Enligt egna uppgifter bad hon Glenn gå och lägga sig flera gånger när de satt på balkongen. När hon sedan gick tillbaka till sovrummet följde Glenn efter. Då lyckades hon slå igång kameran i mobilen och sparkade till torkställningen i hopp om att Glenn skulle bli rädd för att oväsendet skulle väcka någon. Men Glenn följde efter till sängen och fortsatte.
I min värld är ett nej ett nej. Säger någon nej så slutar man omedelbart. Jag beklagar att du inte delar den uppfattningen och att du tar väldigt lätt på sexuella övergrepp.
Du får det att låta som att hon blev lite röksugen, de gick ut och sedan drog hon med sig Glenn tillbaka i sänghalmen igen. Det är inte så troligt.
Varför inte? Är det inte samma kvinna vi pratar om som googlade på sex med äldre?
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Rimligen hoppades hon att han skulle sluta förgripa sig på henne.
Det vet inte vi. Det finns stora frågetecken kring det här fallet.
Citat:
Enligt egna uppgifter bad hon Glenn gå och lägga sig flera gånger när de satt på balkongen.
Du köper hennes story om den meriterade fotbollsmästaren med hull och hår trots hennes historik med olika lögner och inte minst ett mutförsök?
Citat:
När hon sedan gick tillbaka till sovrummet följde Glenn efter.
Om hon redan hade blivit "våldtagen" där strax innan så varför inte ringa polisen direkt istället för att sitta och snacka i lugn och ro med Glenn på balkongen och ta en cigg? Varför inte ropa på hjälp på balkongen?
Citat:
Då lyckades hon slå igång kameran i mobilen och sparkade till torkställningen i hopp om att Glenn skulle bli rädd för att oväsendet skulle väcka någon.
Hade inte hon kunnat ropa på hjälp? Hon vågar inte höja rösten men hon vågar sparka till en torkställning? Hon lyckas slå på kameran men inte trycka 112?
Du får det att låta som att hon blev lite röksugen, de gick ut och sedan drog hon med sig Glenn tillbaka i sänghalmen igen. Det är inte så troligt. Rimligen hoppades hon att han skulle sluta förgripa sig på henne. Enligt egna uppgifter bad hon Glenn gå och lägga sig flera gånger när de satt på balkongen. När hon sedan gick tillbaka till sovrummet följde Glenn efter. Då lyckades hon slå igång kameran i mobilen och sparkade till torkställningen i hopp om att Glenn skulle bli rädd för att oväsendet skulle väcka någon. Men Glenn följde efter till sängen och fortsatte.
I min värld är ett nej ett nej. Säger någon nej så slutar man omedelbart. Jag beklagar att du inte delar den uppfattningen och att du tar väldigt lätt på sexuella övergrepp.
Självklart är ett nej ett nej, vilket 99.9999% av vår befolkning håller med om, likaså med våra rättsinstanser....
....men sen har vi ju vår egen Mr Lawnmoverman2011, som inte håller med om detta, sicken jla äcklig "gobbajävel"!
Med vad exakt? Hur många nej har uttalats och i vilken ton?
Vilken ton? Du griper efter halmstrån. Men jag har förstått att du inte tycker att ett nej är ett nej utan att det indikerar att det bara är att köra på.
Citat:
Men en kvinnlig nämndeman var ju av annan åsikt?
Var det inte du som tidigare i tråden innan domen föll resonerade om att i tingsrätten sitter lekmän vilket kunde påverka domen och att det blir mer korrekt bedömning i hovrätten där det sitter fler jurister? Nämndemannen Anne-Marie P Palvall har också missförstått svensk lagstiftning. Hon anför bland annat "Det framgår inte av utredningen att det förekommit något fysiskt våld". Sedan 1 juli 2018 krävs det inte längre fysiskt våld eller hot för att det ska betraktas som våldtäkt. Det är ju beklagligt att nämndemän inte känner till det, men de är ju trots allt bara lekmän.
Tack för tipset men nu är det JB:s porrsurfande efter snusk med äldre som är TOPIC.
Du förstår alltså varför hon försökte muta en ordningsvakt med 10 000 kr?
Jag ska göra mitt bästa
Det vet väl inte du? Är du synsk?
Ingen aning, det verkar vara rätt många missförstånd i och kring det här fallet.
Med din logik så är alla advokater onda eftersom dom driver sina klienters ärenden. Nu har inte jag någon koppling till den meriterade fotbollsmästaren utan undrar rent allmänt hur händelseförloppet gått till, det torde höra till ovanligheterna att ett våldtäktsoffer röker en cigg på balkongen i en paus eller vad man ska kalla det för att sen åter krypa ner i sänghalmen med GM och bli våldtagen igen?
Om det nu var fråga om en våldtäkt första gången så varför då återvända till samma säng? Det finns ju ingen logik i detta?
Ältar du alltid såhär? Varför ska jag svara dig på samma frågor om och om igen?
JA jag förstår varför hon försökte köpa sig fri, är väl inte första gången någon försöker komma undan något genom att försöka betala sig fri eller?
Hon tog kokain - hon har inte mördat någon. Så länge hon inte tvingar någon annan att ta det så får hon ta så mycket kokain hon vill när hon festar, kunde inte bry mig mindre. Det är hennes kropp.
Du är som en hackande skiva, konstiga upprepningar eller personangrepp, du är helt ointressant