2019-01-14, 10:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Appropå skrik så är det ju många vittnen som vittnat om skrik ifrån KJ's bostad.

Det som är intressant är att det hördes kvinnoskrik från hans lägenhet just den här kvällen. Skulle Kristoffer ha teven så högt på vanligtvis eller haft hysteriska kvinnoskrik som telefonsignal skulle ingen granne reagerat just den här kvällen. Då hade det varit något vanligt förekommande och ingen skulle ha reagerat.
Citera
2019-01-14, 10:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag är inte upphetsad.

Bra, för du har ingen anledning att gnälla över detta.
Citera
2019-01-14, 10:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Bra, för du har ingen anledning att gnälla över detta.
Jag gnäller inte. Jag kan fortfarande inte tänka mig att bevismaterial i en seriös mordutredning förvaras i en papperspåse på golvet i en kriminalkommissaries tjänsterum. Var det inte bevismaterial? Var det inte en seriös mordutredning? Eftersom trosan skickades till SKL var det bevismaterial, så det var inte en seriös mordutredning.
Citera
2019-01-14, 10:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag gnäller inte. Jag kan fortfarande inte tänka mig att bevismaterial i en seriös mordutredning förvaras i en papperspåse på golvet i en kriminalkommissaries tjänsterum. Var det inte bevismaterial? Var det inte en seriös mordutredning? Eftersom trosan skickades till SKL var det bevismaterial, så det var inte en seriös mordutredning.
Du hakar upp dig på skitsaker. Men det gör du i brist på annat. Du kan inte påstå att att fyndet blivit förstört eller någonting för att påsen förvarades i en kriminalares arbetsrum. Skärp dig.
Citera
2019-01-14, 10:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Trosan förvarades förstås inte i arbetsrummet. Den lämnades rimligtvis in till polisstationen i påsen (eller stoppades i påsen där) och lämnades till Barsk. Därför noteras hans kontor som platsen där den upphittades. Jämför med andra material. Ni tror tror väl inte att träbiten S107 förvarades i värnet på Mjösjöberget?
Den som placerade trosan på golvet hanterade inte beslaget enligt Rättegångsbalken. Ett typexempel på slarv i utredningen. Jag undrar hur mycket som har gått förbi oupptäckt.

Plankan förvarades inte i värnet. 2013-07-24 undersöktes värnet för första gången efter att räddningstjänsten hade pumpat ut vattnet. Dagen därpå undersöktes på polisstationen i Luleå fyra plankor som hade beslagtagits från värnet. Uno markerade som vanligt på en av dem. Den plankan skickades till SKL.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
BD1/316-13/S107 Träbit 3 - Värn Mjösjöberget
Uppdragsgivarens beteckning: BD1/316-13/S107
SKL:s materialnr: 201300745734
Materialhantering: Materialet kastas
Metodik: B-SF02*, B-M55*, B-SF13*, B-SF03*, B-M56*,
B-M72*, B-SF01*
Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Blod kunde inte påvisas på träbiten.
Fyra områden på träbiten undersöktes avseende DNA, men DNA
som kan jämföras mot person kunde inte påvisas.
Citera
2019-01-14, 10:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Att händerna avlägsnades från armarna tyder på något annat än transportstyckning. Vi vet inte om Kristoffer ätit upp händerna, eller hur? Bara att han hade det som ett mål i livet att äta mänskligt kött är sjukt.
Har inte sett något om att KJ skulle ha haft sådana mål i livet, det låter lite för bra för att vara sant. Tror verkligen polisen på sådana där kannibal- och ritualmordshistorier? Du svarade aldrig på mitt tidigare inlägg:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan

Citat:
Jag är helt säker på att du sett bilderna på mänskliga händer och ben i förundersökningen i samband med att Kristoffer sökte på hundens anatomi. Men det är väl bara en slump att just de delarna avlägsnades från Vatchareeya.
Jag har inte läst förundersökningen, bara det som har citerats i tråden. Jag tycker att KJ:s förklaring att han oroade sig för att valpen kunde få höftledsdysplasi låter trovärdig:

Citat:
Han ska också ha lagt upp bilder på facebook på sin hund i styckat skick.
Låter ju helt sjukt. Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2019-01-14, 10:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Den som placerade trosan på golvet hanterade inte beslaget enligt Rättegångsbalken. Ett typexempel på slarv i utredningen. Jag undrar hur mycket som har gått förbi oupptäckt.

Plankan förvarades inte i värnet. 2013-07-24 undersöktes värnet för första gången efter att räddningstjänsten hade pumpat ut vattnet. Dagen därpå undersöktes på polisstationen i Luleå fyra plankor som hade beslagtagits från värnet. Uno markerade som vanligt på en av dem. Den plankan skickades till SKL.

Du kommer fortsätta undra, du har inget annat för dig tydligen. Om du hade haft ett enda litet rätt så hade resningsansökan blivit beviljad men det fanns ingen anledning att ta om någon rättegång. Och det har kunnigt folk kommit fram till, inte några foliehattar. Du hade gärna sett att Kristoffer blivit frikänd men tyvärr, tack och lov finns det folk som kan analysera rätt, se samband och förstår detta med tekniska bevis och indicier. Jag kan tänka mig att du är besviken för att dina "tips" inte fått något gehör varken i det här fallet eller andra. Men tro mig, vi övriga är nöjda över att mördare blir straffade.
Citera
2019-01-14, 10:59
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det var också det jag påstod att det vägde 50 kg den totala vikten,
Den ena av gärningsmännen behärskade sannolikt karate och hade fight med Bangsuan vid kidnappningen, men sedan den andre gärningsmannen slog henne i huvudet med ett tillhygge som gjorde att hon blev medveteslös och drogs in i skåpbilen, enligt obduktionsprotokollet hade hon släprevor på ena baken.
Händerna höggs bort därför de var rädd för bevis genom dem, det fanns inget rituellt med det om någon tror det, därför de utförde ett beställningsmord mot betalning.

En ensam person kunde aldrig ta kroppsdelarna från värnet till fyndplatsen utan det var två gärningsmänn som utförde det, med en viss anordning som jag beskrivit tidigare var det inga problem, men inte för en ensam person.

Du påstod att VB vägde 70 kg .
Alltså har du inte läst FUP eftersom du har missat vad benen vägde .
Du har en egen FUP som du har pusslat ihop själv som vanligt .
Varför kunde bara den ene av gärningsmännen karate ?
Och behövs det verkligen karatekunskaper för att två personer ska kunna
övermanna en liten späd tjej som VB som bara vägde drygt 50 kg .
Varför använda ett tillhygge om dom kunde karate .
Det finns massor av slag och grepp man kan använda för att göra
en motståndare medvetslös utan tillhyggen .
Händerna får du ju fråga KJ vart de tog vägen fattar du väl .
KJ är också den som har flyttat kroppsdelarna .
Någon beställare , professionella gärningsmän , stång eller vagga har aldrig existerat .
Fråga vildhunden så får du höra ...
Citera
2019-01-14, 11:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har inte sett något om att KJ skulle ha haft sådana mål i livet, det låter lite för bra för att vara sant. Tror verkligen polisen på sådana där kannibal- och ritualmordshistorier? Du svarade aldrig på mitt tidigare inlägg:

Jag har inte läst förundersökningen, bara det som har citerats i tråden. Jag tycker att KJ:s förklaring att han oroade sig för att valpen kunde få höftledsdysplasi låter trovärdig:

Låter ju helt sjukt. Varifrån kommer den uppgiften?

Jag länkade till en artikel där polisen antyder att det kunde röra sig om ett ritualmord. Du ville kanske inte läsa artikeln? Jag tror inte att vi tänker samma sak när man nämner ritualmord. Det kan finnas tecken eller ett dolda budskap beroende på hur offret hanterats eller hur delar placeras ut. Så tolkar jag polisens ord.

Kristoffers förklaring var inte trovärdig eftersom det inte fanns någon oro för att valpen gick i trappor. Och jag tycker också att det är märkligt att Kristoffers vänner berättar för polisen att Kristoffer själv sagt till dem att han styckat hunden och även lagt ut bilder på facebook. Jag ser ingen anledning att de skulle ljuga om såna saker. Varför skulle dom det? Kristoffer hade enligt en vän på sin "bucketlist" att äta människokött. Antingen har han såna sjuka tankar eller så ljuger alla för polisen? Jag förstår bara inte varför de skulle hitta på såna lögner? Gör du?
Citera
2019-01-14, 11:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag länkade till en artikel där polisen antyder att det kunde röra sig om ett ritualmord. Du ville kanske inte läsa artikeln? Jag tror inte att vi tänker samma sak när man nämner ritualmord. Det kan finnas tecken eller ett dolda budskap beroende på hur offret hanterats eller hur delar placeras ut. Så tolkar jag polisens ord.
Jag såg någon spekulativ artikel om ritualmord, men det stod väl inget om att polisen skulle ha sådana teorier?

Citat:
Kristoffers förklaring var inte trovärdig eftersom det inte fanns någon oro för att valpen gick i trappor. Och jag tycker också att det är märkligt att Kristoffers vänner berättar för polisen att Kristoffer själv sagt till dem att han styckat hunden och även lagt ut bilder på facebook. Jag ser ingen anledning att de skulle ljuga om såna saker. Varför skulle dom det? Kristoffer hade enligt en vän på sin "bucketlist" att äta människokött. Antingen har han såna sjuka tankar eller så ljuger alla för polisen? Jag förstår bara inte varför de skulle hitta på såna lögner? Gör du?
Finns de här uppgifterna i förundersökningen?
Senast redigerad av Draifos 2019-01-14 kl. 11:29.
Citera
2019-01-14, 11:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Är det alltid den förklaringen du har att komma med i alla fall ?
Att polisen har klantat sig och alla andra också naturligtvis .
Alla som inte har kommit fram till samma slutsatser som du naturligtvis .
Du har inte ett enda bevis varken för att KJ är oskyldig eller att
karatetränaren är skyldigt till mordet på och styckningen av VB .
Lägg fram dina bevis för att karatetränaren är skyldig eller knip igen .
Hur var det med transorna nu i igen , kan de vara inblandade också tro ?
Du har ju bra koll så ett utlåtande vore intressant .
Kan det ha varit så att KJ utklädd till kvinna mördade VB ?
Citera
2019-01-14, 11:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag såg någon spekulativ artikel om ritualmord, men det stod väl inget om att polisen skulle ha sådana teorier?

Finns de här uppgifterna i förundersökningen?

Jag tycker att du själv ska läsa förhören i förundersökningen. Det står även att Kristoffers hund stört grannarna. När Kristoffer får detta klagomål dör hunden. Kvinnan på fastighetsbolaget uppger för grannen att hunden nu är avlivad. Var det något hon hittade på eller ljög om? Eller sa Kristoffer till henne att han tagit hand om "problemet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in