Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Det där med slöjan håller jag med om. Det är verkligen pinsamt och idiotiskt.
Men feminismen har kommit att betyda så mycket mer för män som känner sig akterseglade på olika sätt. Man behöver en syndabock för ALLT, det är det det handlar om. För sina personliga misslyckanden, för de nationella misslyckanden, för de globala misslyckanden.
På ett sätt är det väl bra(?) och naturligt. Finns inget som sammansvetsar gruppen mer än en yttre fiende.
Nu kopplar man samman islam och feminism och fått fram något som står för allt man hatar i dagens Europa och USA. Som att blanda fentanyl och heroin, en blandning som inte går av för hackor. Som man kan ösa all världens dynga över.
"Vi" hatar fortfarande muslimerna, men "vi" har också gått tillbaka till att hata judarna "globalisterna" igen. Som även de går att koppla samman med feminismen. Människor med "globala särintressen" som Trump kallade dem (judarna).
Problemet som jag ser det är att feminismen och kvinnligheten har smält samman. Hatet riktas mot hela kvinnligheten för fenomen som vanliga kvinnor inte ens har makt över.
Och det har gått snabbt, jag menar hur länge har 3:e vågens feminism funnits?
Jag följde Pär Ström från början till slut, jag följde Pelle Billing från början till slut. Bara på den tiden (några år) blev det riktigt infekterat.
Nu när jag läser kommentarer på Youtube och ser alla kanaler som finns på Youtube för män, av män, om män.... En del är bra, riktigt bra, en sund "fuck you society" attityd. Men mycket är djupt hat, hat blir alltid så ologiskt och sentimentalt. Svårt att bemöta hat, det är ofta för personligt.
Mycket är också blandat med en striktare och mer ortodox tolkning av bibeln. Som att kvinnor är orena när de menstruerar och att kvinnor är förbannade (cursed).
Jag har kommenterat på en del videos, men som kvinna att göra det är som att gå in i ett getingbo. Vilka förolämpningar, engelska språket är verkligen "kreativt". Alla kvinnor som inte håller med om allt blir bemötta på samma vis.
Jag tror att min slutsats kommer att bli att de flesta män inte bara kunde gå sin egen väg utan att hänga upp sitt hat på en utomstående "fiende". Hatet var för starkt, känslan av att blivit överkörd var för stark. Känslan blev handikappade.
Hade alla de männen bara checkat ut, verkligen bara checkat ut, skapat ett alternativ till andra män som vill checka ut så att det bara rullat på, det hade varit det mest effektiva. Yngre män verkar definitivt behöva vägledning.
Jag vet inte så mycket om de videos du pratar om, men om du inte kan se det uppenbara hyckleriet i dagens feminism är du blind. Och om vi nu pratar om hat och varifrån det kommer är det kanske det förakt som uppvisas av makthavare mot de som ifrågasätter dogmerna.
Annie Lööf tycker någon skall krypa tillbaka under sin sten, Wallström avfärdade Jordan Peterson på ett barnsligt sätt. De är helt dubbla måttstockar som gäller, och det är klart det irriterar de som missgynnas av det.
Samma sak med Islam, att inte kunna påpeka det helt uppenbara, att det är en av de mest kvinnoförtryckande religioner som någonsin funnits utan att bli anklagad för hat, rasism, islamofobi eller liknande är ytterligare ett bevis på de dubbla måttstockarna. Hade jag sagt något om kristendom hade du inte reagerat.
Så nej, det handlar inte att skylla allt på någon eller något. Det handlar om att påpeka det uppenbara hyckleriet och att sådana hycklare har mycket inflytande på samhället.