2019-01-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Kan du hänvisa till var uppgiften kommer ifrån att JE var med på PW's inflyttningsfest, och gärna även att han var på Stad aktuell kväll. Om han han nu var det så kan det alltså mycket väl varit två pajsare med pilotglasögon som visade ett lite väl stort intresse för H.
Nja fler än en "man med pilotglasögon" lär knappast ha varit ute efter HA den här kvällen, det betvivlar jag faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Teorin är inte så dum men bl.a det påstådda faktumet att JE säger att han är helt övertygad om att BW är den skyldige gör ju det hela lite komplicerat. Det är klart, var han nu tillsammans med BW när de begick brottet, så är han helt rätt ute, men då skulle han å andra sidan naturligtvis inte komma med ett sådant uttalande.

Så är det givetvis och då är det bara att ändra om lite i "teorin" så passar den perfekt in på Kvasta-Sara's inlägg där hen påstår att JE har pekat ut BW som GM.

*JE är "mannen med pilotglasögon" (Skövde polisens teori) men privat, i umgängeskretsen, skyller han på BW.
*JE är inte inblandad i försvinnandet men vet att BW är en av två GM (GW:s teori).
Senast redigerad av Tisslatorparn 2019-01-14 kl. 01:19.
Citera
2019-01-14, 07:20
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Namnen är maskade.

Menar du att namnen är maskade i tråden så att man kan få veta vem hon är

Så vitt jag förstår är vittnena
"Carina" som hörde röster = hundägare på Vikingavägen
"Kille1" som såg vita bilen = Fr*drik J*hansson 720806, Hällristningsvägen
"Kille2, som såg vita bilen = M*gnus C*rlsson 690121 Stenåldersvägen

Ingen av dessa hittar jag i ratsit.... Kan någon fylla på. Har jag rätt namn?
Citera
2019-01-14, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Bra där - kan vi fortsätta skapa en lista med vittnen/alibin.
Var kan vi placera in C.E samt M.V(W) numera Ols*on.
Sedan måste man fråga sig varför var P.U desperat att oxå få ett alibi?
KM och PU blir ju/är väldigt utsatta utan alibi.
Vem blir J.E alibi?
Har vi fler vittnen o alibi som behöver "lysas" upp?
Citera
2019-01-14, 10:07
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Du har helt rätt - fanns det vittnen (2 grabbar) i en bil så tro fasiken att de visste vem/vilken bilbsom kom farande framför deras ögon. Rena skämtet att de inte hade koll vems bil det var!!!

Varför skulle de inte berätta vem som kört? Vittnet FJ verkar ha koll på bilar, att döma av förhöret på Sveriges Radios hemsida, varför skulle han lägga fram en luddig beskrivning istället för en träffsäker?
Citera
2019-01-14, 10:53
Medlem
Citat:
Varför skulle de inte berätta vem som kört? Vittnet FJ verkar ha koll på bilar, att döma av förhöret på Sveriges Radios hemsida, varför skulle han lägga fram en luddig beskrivning istället för en träffsäker?

Verkar ju mer troligt att det finns hot mot inblandade vittne o det klart i en sån här trög process hinner ju inte polisen agera om nån vill tala om sanningen - historien kommer ju sammantaget behöva fler samordnade vittnen så kedjan blir sannerlighetstrogen ( vet inte om dwt finns något sånt här ord ) för en åklagare.
Citera
2019-01-14, 11:07
Medlem
Citat:
Verkar ju mer troligt att det finns hot mot inblandade vittne o det klart i en sån här trög process hinner ju inte polisen agera om nån vill tala om sanningen - historien kommer ju sammantaget behöva fler samordnade vittnen så kedjan blir sannerlighetstrogen ( vet inte om dwt finns något sånt här ord ) för en åklagare.

Har för mig att jag läst något i tråden längre tillbaka om vittnena i bilen, men vet någon här:
- När blev de förhörda?
- Hade de varit på Stadt eller iaf inne i stan den aktuella kvällen?
- Hade någon tillgång till båt?
- Har polisen undersökt bilen?
Citera
2019-01-14, 11:11
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Varför vittna alls om de är under hot?
Citera
2019-01-14, 11:18
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Har för mig att jag läst något i tråden längre tillbaka om vittnena i bilen, men vet någon här:
- När blev de förhörda?
- Hade de varit på Stadt eller iaf inne i stan den aktuella kvällen?
- Hade någon tillgång till båt?
- Har polisen undersökt bilen?

Jag vill lägga till frågan
- Varför är de inte längre möjliga att finna i folkbokföringen? Döda, utflyttade, skyddad identitet?
Citera
2019-01-14, 13:12
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisslatorparn
Ja från Propparn bl.a.

och Kvasta-Sara.....

Ok, tack, men dom inläggen hadej jag koll på. Jag hoppades du hade något ytterligare eget som du hört i första lr andra hand.
Citera
2019-01-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Att du själv kan komma ihåg bilar och förare efter 30 år betyder inte att gemene man kan det.

Känns heller inte som att du har tänkt på att bilregistret gallras efter tid och att den vita bilen troligtvis är skrotad.

Vad menar du med att det går att ta "genvägar" med utredningen?

Jag refererar till de forhor och de protokoll som gjordes 1992. Jag utgar till 100% fran att polisen i detta fall naturligtvis dokumenterat vilka fordon som fanns disponibla/agdes av alla som var ute den natten av den enkla anledningen att en bil var 100% inblandad i brottet. Sedan sa finns det givetvis bilintresserade grabbar darute som kommer ihag detta.

Att bilen numera ar skrotad ar ointressant. Bilen som anvandes den natten gjorde naturligtvis forovaren/forovarna sig av med pa ett "oskyldigt" satt. Polis/myndigheter kan plocka fram gamla uppgifter i register, det ar inte sa att allt deletas.

Att ta "genvagar" betyder i klarsprak att polisen maste utreda for att kunna vacka atal. Pusslet maste vara klart innan dom kan uttala sig. En utomstaende resurs likt GW kan lagga pusslet med ett par bitar borta och jobba mot den hypotesen mycket mera offentligt, vilket han ocksa gjort. Jag gissar pa att han tidigt insett att det ar tva personer och borjat kolla efter "korsalibin", matchat mot tillgangliga fordon och lagt en tidslinje. Han har ju i princip talat om allt utom namnen. Polisen vet sakerligen ocksa i princip vad som skedde, men dom kommer inte langre da ytterligare forhor efter 27 ar ar totalt meningslosa savida inte nya uppgifter inkommer. Alla inblandade kan helt enkelt hanvisa till tidigare utsagor och inte saga ett ord ytterligare.

Hade grabbarna i bilen kunnat identifiera den bilen som korde in pa stigen hade detta varit lost pa nagra veckor. Nu ar det nog tyvarr endast teknisk bevisning som kan forandra saklaget.
Citera
2019-01-14, 15:56
Medlem
Grandpas avatar
Citat:

"Carina", är det inte hon som heter S*nja E*n? (o,h) Numera Strandv.
Citera
2019-01-14, 16:02
Medlem
Citat:

Jaha, jag har uppgift på att Chr*st*r H*lg*rss*n ska vara en av killarna som såg den ljusa bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in