2019-01-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hr1989
Jag har en del info då jag kommer från trakten. Men spiller ingenting fören allt är bekräftat. Ni kan i alla fall släppa det där idiotiska ni fått för en om rasistattack och NMR.

Hört något om en A***??
Citera
2019-01-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Hört något om en A***??

Det var väl någon A som nämndes i början på tråden. Som i alla fall tidigare år körde en BMW, som också nämnts i tråden.

Tror just den A avfärdades som GM, enligt dom som känner till honom/kvarveden.

Konstigt att ingen av de 530 ”vännerna” på FB som BO hade, ”vill” att GM blir avslöjad??
Citera
2019-01-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brigadgeneralen
Jag känner personligen till en snubbe som blev knivhuggen för en skuld på 600kr, rubricerat som mordförsök, dock överlevde han tack vare sjukvård.

För tio år sen eller så blev ju nån mördad för en skuld på 280kr eller nåt dylikt.

Även viss rånmord har varit att liknande fattig karaktär.

Men som du säger så är det troligtvis inte pengarnas faktiska värde som föranleder dessa mord.

Dock tror jag inte heller att det betyder att den mördade nödvändigtvis gjort sig skyldig till något stort som inte framkommer.

Om någon kritar ofta och alltid strular med pengarna, eller upplevs som respektlös och kaxig då återbetalningen uteblivit kan det eskalera orimligt hastigt.

Istället för att rannsaka sig själv och tänka ”Varför kritar jag ut saker när det garanterar mig denna typ av problem mellan varven?”
Så mördar vissa istället, viket ofta beror på att dom är en kombo av sönderknarkade, hyperaggressiva och dubbelsiffrig IQ.

Personligen tycker jag att sådana lösa kanoner måste hållas borta från samhället livslångt eller tills vi hittar ett magiskt piller som botar psykopati

Självfallet är det som du skriver en hel hoper med saker som gör att man blir skjuten för 1700kr . Att det denna gång handlar om 1700 spänn är ju uppgifter från någon annan som vet något . Min gissning är att han medvetet undanhåller jävligt mycket mer

Att bli mördad för 250 spänn eller struntsumma behäftas med bråk , hot och tumult . Sanningen kommer och den är säkert annorlunda än uppgifterna som florerar här . Jag tar gift på att den innehåller skvaller , hot , hämnd osv .

Något mer finns att förtälja och något tycks vara skumt kring dessa västerdalspojkar som blir attackerade på löpande band. Har man egen försäljning som inte är okej ? Vet man saker som man inte skall veta och använder det för utpressning ?

Nä något annat har hänt före eller just den kvällen.
Citera
2019-01-13, 21:29
Medlem
pyramusthisbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brigadgeneralen
Jag känner personligen till en snubbe som blev knivhuggen för en skuld på 600kr, rubricerat som mordförsök, dock överlevde han tack vare sjukvård.

För tio år sen eller så blev ju nån mördad för en skuld på 280kr eller nåt dylikt.

Även viss rånmord har varit att liknande fattig karaktär.

Men som du säger så är det troligtvis inte pengarnas faktiska värde som föranleder dessa mord.

Dock tror jag inte heller att det betyder att den mördade nödvändigtvis gjort sig skyldig till något stort som inte framkommer.

Om någon kritar ofta och alltid strular med pengarna, eller upplevs som respektlös och kaxig då återbetalningen uteblivit kan det eskalera orimligt hastigt.

Istället för att rannsaka sig själv och tänka ”Varför kritar jag ut saker när det garanterar mig denna typ av problem mellan varven?”
Så mördar vissa istället, viket ofta beror på att dom är en kombo av sönderknarkade, hyperaggressiva och dubbelsiffrig IQ.

Personligen tycker jag att sådana lösa kanoner måste hållas borta från samhället livslångt eller tills vi hittar ett magiskt piller som botar psykopati

Glöm inte Christian Larsson i Bollnäs, det han fick gå igenom var över ett gäng ''stulna tabletter'' till ett värde på typ 700kr.
Citera
2019-01-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Glöm inte Christian Larsson i Bollnäs, det han fick gå igenom var över ett gäng ''stulna tabletter'' till ett värde på typ 700kr.

Knarkare i psykoser eller paranoia är såklart farliga när de blir satta under press . Så även kranar som måste ha in degen
Citera
2019-01-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988
Om man söker på Figge Olsson på Fb så dyker det upp en fet kille som inte verkar ha alla hästar hemma. Är det han?
Ja
Citera
2019-01-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988
Om man söker på Figge Olsson på Fb så dyker det upp en fet kille som inte verkar ha alla hästar hemma. Är det han?

Sådär skriver man inte, ha lite respekt! En ung kille har mist livet. Tänk på familj och vänner som eventuellt läser här. Dom vill inte läsa vidriga kommentarer som detta.
Alla mina tankar går till nära och kära, ta hand om varandra. Vila i frid.
Citera
2019-01-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Självfallet är det som du skriver en hel hoper med saker som gör att man blir skjuten för 1700kr . Att det denna gång handlar om 1700 spänn är ju uppgifter från någon annan som vet något . Min gissning är att han medvetet undanhåller jävligt mycket mer

Att bli mördad för 250 spänn eller struntsumma behäftas med bråk , hot och tumult . Sanningen kommer och den är säkert annorlunda än uppgifterna som florerar här . Jag tar gift på att den innehåller skvaller , hot , hämnd osv .

Något mer finns att förtälja och något tycks vara skumt kring dessa västerdalspojkar som blir attackerade på löpande band. Har man egen försäljning som inte är okej ? Vet man saker som man inte skall veta och använder det för utpressning ?

Nä något annat har hänt före eller just den kvällen.

Ja visst verkar det vara flera västerdalingar som halvt som halvt flyttat in till Blge som på nåt sätt inte är så poppis där eller vad man ska säga? Undra vad det är/var som han/dom pysslar med och vilka dom stör/irriterar. Bara en skuld eller nåt mer? Killen som blev dödad nu verkar ju varit kompis med den jämnårige västerdalingen som blev utsatt för mordförsök i en lgh i Blge centrum i våras.
Citera
2019-01-14, 00:48
Medlem
Jag kände Figge väl och han var skyldig många människor stora summor pengar. Den som sitter frihetsberövad heter M*rkus B*rtils och han var figges närmaste vän.
Senast redigerad av Filurig 2019-01-14 kl. 00:57.
Citera
2019-01-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Ja visst verkar det vara flera västerdalingar som halvt som halvt flyttat in till Blge som på nåt sätt inte är så poppis där eller vad man ska säga? Undra vad det är/var som han/dom pysslar med och vilka dom stör/irriterar. Bara en skuld eller nåt mer? Killen som blev dödad nu verkar ju varit kompis med den jämnårige västerdalingen som blev utsatt för mordförsök i en lgh i Blge centrum i våras.

Detta har jag missat, kan du länka tråden? Kommer ifrån samma by som de inblandade här även om jag är en hel del äldre.
Citera
2019-01-14, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leyf
Dom styr då inte någonting idag iallafall.

Nej dom sitter väl vad jag vet, Andreas kanske har muckat är dock inte säker. Jag flyttade för 10 år sedan och då hade dom stort inflytande i stan.
Citera
2019-01-14, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filurig
Jag kände Figge väl och han var skyldig många människor stora summor pengar. Den som sitter frihetsberövad heter M*rkus B*rtils och han var figges närmaste vän.
Är väl inte första gången polare fimpar polare av olika orsaker. Sker väl en del i 1%kulturen men också bland wannabes. Typ trippelmorden i Uddevalla. Men lutar det åt att det är han eller kan det vara så att han var på platsen bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in