Citat:
Ursprungligen postat av
Brigadgeneralen
Jag känner personligen till en snubbe som blev knivhuggen för en skuld på 600kr, rubricerat som mordförsök, dock överlevde han tack vare sjukvård.
För tio år sen eller så blev ju nån mördad för en skuld på 280kr eller nåt dylikt.
Även viss rånmord har varit att liknande fattig karaktär.
Men som du säger så är det troligtvis inte pengarnas faktiska värde som föranleder dessa mord.
Dock tror jag inte heller att det betyder att den mördade nödvändigtvis gjort sig skyldig till något stort som inte framkommer.
Om någon kritar ofta och alltid strular med pengarna, eller upplevs som respektlös och kaxig då återbetalningen uteblivit kan det eskalera orimligt hastigt.
Istället för att rannsaka sig själv och tänka ”Varför kritar jag ut saker när det garanterar mig denna typ av problem mellan varven?”
Så mördar vissa istället, viket ofta beror på att dom är en kombo av sönderknarkade, hyperaggressiva och dubbelsiffrig IQ.
Personligen tycker jag att sådana lösa kanoner måste hållas borta från samhället livslångt eller tills vi hittar ett magiskt piller som botar psykopati
Självfallet är det som du skriver en hel hoper med saker som gör att man blir skjuten för 1700kr . Att det denna gång handlar om 1700 spänn är ju uppgifter från någon annan som vet något . Min gissning är att han medvetet undanhåller jävligt mycket mer
Att bli mördad för 250 spänn eller struntsumma behäftas med bråk , hot och tumult . Sanningen kommer och den är säkert annorlunda än uppgifterna som florerar här . Jag tar gift på att den innehåller skvaller , hot , hämnd osv .
Något mer finns att förtälja och något tycks vara skumt kring dessa västerdalspojkar som blir attackerade på löpande band. Har man egen försäljning som inte är okej ? Vet man saker som man inte skall veta och använder det för utpressning ?
Nä något annat har hänt före eller just den kvällen.