2019-01-14, 00:15
Medlem
Sorcars avatar
Tog mig friheten att jämföra två aktuella bilder i tråden...
Jag känner absolut ingen av alla inblandade eller postare och uttrycker inget som helst ställningstagande, men tycker det är tråkigt med att somliga... ja döm själva!

Den ena bilden har nyligen publicerats i tråden, med enligt mig lämpligt blurrade kanter runt bildelement som förmodligen klippts ut och monterats ihop.
Den andra är från Thereses Facebook från april 2018.
Här:
http://i64.tinypic.com/k2zkvn.jpg
2019-01-14, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Tog mig friheten att jämföra två aktuella bilder i tråden...
Jag känner absolut ingen av alla inblandade eller postare och uttrycker inget som helst ställningstagande, men tycker det är tråkigt med att somliga... ja döm själva!

Den ena bilden har nyligen publicerats i tråden, med enligt mig lämpligt blurrade kanter runt bildelement som förmodligen klippts ut och monterats ihop.
Den andra är från Thereses Facebook från april 2018.
Här:
http://i64.tinypic.com/k2zkvn.jpg

Fast det är en inövad pose så det är inte så konstigt att det är likt. Jag träffade Therese och Nilsdacke ikväll av en slump påväg hem så jag kan intyga att bilden är äkta. Bilden må vara blurrad men jag som vet hur Dilsnacke ser ut känner igen henom tydligt.
2019-01-14, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Fast det är en inövad pose så det är inte så konstigt att det är likt. Jag träffade Therese och Nilsdacke ikväll av en slump påväg hem så jag kan intyga att bilden är äkta. Bilden må vara blurrad men jag som vet hur Dilsnacke ser ut känner igen henom tydligt.
Tack för att du intygar äktheten i fotot. Terese blev jävligt kränkt av antydningarna om att det skulle vara fejk. Hon har ju precis trätt in på sanningens stig, och upplever det oerhört förnedrande att bli utmålad i ett falskt sammanhang. För en sekund flammade hon till, och sa att hon hade lust att gå ut och bränna ner något i ren affekt. Men sedan kom hon på att hon nu har valt sanningens bana.

Tro det eller ej, men vi sitter fortfarande och snackar. Just nu berättar hon om hoten mot innebandyklubben. Hon har tagit av sig sina sockiplast, så det luktar inte så gott. Men vad gör det när man har det så trevligt som vi har?

Det var jävligt kul att springa på dig, förresten Kittencat. Den där ölen vi snackade om får vi se till att ta snart.

Lite OT, men det är fan fascinerande när det dyker upp människor som inte förmår att läsa mellan raderna - inte ens när det är skrivet med stora krigsrubriker.
Senast redigerad av DilsNacke 2019-01-14 kl. 03:48.
2019-01-14, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morbrostewart
"Hon döms till skyddstillsyn för olovlig identitetsanvändning och falsk tillvitelse. Hon ska även betala expojkvännen 15 000 kronor då hoten hon begått i hans namn innebär ”en allvarlig kränkning av honom”. "

Hoppas verkligen expojkvännen får sina 15 papp. På ett eller annat sätt... Försäkring? brottsofferjouren? soc? eller hur brukar det se ut i sådana här situationer?
Som vi sett tidigare i tråden, det var nog användaren nikitanikita som nämnde att i ett samboskap är det den som tjänar pengar som betalar alla räkningar. J*el lär alltså få betala till sig själv så länge han väljer att bo med T*rese.
2019-01-14, 05:11
Medlem
morbrostewarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasi-brist
Som vi sett tidigare i tråden, det var nog användaren nikitanikita som nämnde att i ett samboskap är det den som tjänar pengar som betalar alla räkningar. J*el lär alltså få betala till sig själv så länge han väljer att bo med T*rese.

Det stämmer säkert. Kan inte låta bli att tycka jävligt synd om pojken. Verkar vara för snäll för sitt eget bästa tyvärr. Kan inte vara lätt att hamna i klorna på en mordbrännande mobbare.
2019-01-14, 07:15
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Snickesnackande Photoshoptrolleri!

En blind kan se att högerhalvan är en EXAKT kopia av bilden från Thereses Facebook!
Jag tog mig återigen friheten att markera några exakta detaljer i de båda bilderna!

Jisses vad en del tydligen är lättlurade!

F.ö. är förfalskningen skrattretande amatörmässig!

Kolla här:
http://i64.tinypic.com/x1wu81.jpg

Jaja, om det här bildihopklistrandet och Therese förmodade nyvaknade sanningsinsikt skall vara någon slags parodi och/eller ironi, så måste jag nog anse att det kanske är i tramsigaste laget.
Inte alla i den här intelligensbefriande tråden som slås av tanken!
Senast redigerad av Sorcar 2019-01-14 kl. 07:25. Anledning: Tillägg, stavning.
2019-01-14, 08:00
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:

En blind kan se att högerhalvan är en EXAKT kopia av bilden från Thereses Facebook!
Jag tog mig återigen friheten att markera några exakta detaljer i de båda bilderna!

Kolla här:

Jaja, om det här bildihopklistrandet och Therese förmodade nyvaknade sanningsinsikt skall vara någon slags parodi och/eller ironi, så måste jag nog anse att det kanske är i tramsigaste laget.

Jo, men palla att rota igenom Ts alla bilder.. Förstod faktiskt inte vitsen med bilden från början, och har varken lust eller möjlighet att följa tråden 24/7. Men visst är det ett bildkollage, även om det ändå var bra tillverkat.

Men bra jobbat av dig!!
2019-01-14, 08:00
Medlem
Snirks avatar
Citat:

Kolla här:

Nu litar jag blint på DilsNacke , hen är inte känd för att luras direkt!
Hen berättar ju vad T har på sig för kläder! Hur ska hen veta det om de inte är bredvid varandra liksom?
Däremot, OM det du säger är sanning, att det skulle vara ett photoklipperiklipp så är det rätt uppenbart varför .
DilsNacke var redan från början osäker på att röja sin identitet, och nu med så duktiga datormänniskor i tråden förstår man varför.
Såna fixare som jämför bilder kanske även kan blurra bort det där över hens ansikte och vips vet alla vem hen är!
2019-01-14, 08:48
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:

Well, måhända att tråden är intelligensbefriad, men den mest lättlurade här måste ändå vara du

Förresten DilsNacke, du råkar inte ha fått hot på pm från ''J eller JK'', tror du snart gjort dig förtjänt av ett
2019-01-14, 09:20
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Well, måhända att tråden är intelligensbefriad, men den mest lättlurade här måste ändå vara du

Förresten DilsNacke, du råkar inte ha fått hot på pm från ''J eller JK'', tror du snart gjort dig förtjänt av ett

Njaee, om du läst mina sista rader:
Citat:
så borde du kanske insett att jag också kan läsa mellan raderna!

Måste nog förresten pudla en aning, och erkänna att hela "sanningsinsiktsplojen" egentligen var/är ganska kul.
Ångrar mig kanske en aning, men den gamle bildredaktörsinstinkten förblindade mig en aning för ett ögonblick!
2019-01-14, 11:21
Medlem
LillaTEs avatar
Socar:
Jag tycker väl också att hela fotogrejen och sanningsleken är tramsig, men majoriteten av trådens medlemmar fattar ju hela grejen och håller god min och väljer att antingen vara tysta eller falla in i jargongen. Jag valde tystnaden, lutade mig tillbaka med popcornskålen och funderade på hur länge det skulle gå att hålla igång det hela.
Tack vare någon "party pooper" så verkar det roliga tagit slut före popcornen ens hunnit kallna...
2019-01-14, 11:35
Bannlyst
Citat:

Kolla här:

Som jag sa bilden var fejk tack du som kunde lägga in bevis så dilsnacke och dom andra ljuger vad vare jag sa !!! Sanningen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in