Citat:
Ursprungligen postat av
Rafinha
Kan faktiskt være ett spill fra politien at de egentligen søker etter en kropp og ikke en kidnapping. Og det gjør dette til en helt annen vri på saken.
Ja jeg skrev allerede noe lignende, politiet har for lengst skjønnt at saken er noe helt annet enn en vanlig bortføring. Derfor måtte de også gå ut i media.
La vi si at det var en genuint kidnapping. Hva hadde du gjort? Innen en uke hadde jeg overført kanksje 500,000 Euro i Monero (500,000 Euro er ingenting for Hagen, og er et vanlig beløp for en kidnapping, samt at det er relativt lett å skaffe seg i Monero) og sagt "nå må dere komme med bevis hun lever plus det er helt umulig å skaffe mere Monero, så sendt dama hit og pel av" (ikke akkurat slik, men dere skjønner poenget).
Min mening er fortsatt at saken stikker mye dypere enn bare en bortføring. Det henger ikke helt på greip. Hadde det vært en bortføring så hadde de gjerningsmann skrevet: "overfør 500,000 Euro i Monero innen fire uker og stol på oss at dama vil ha det greit, vi vil ha penger og ikke noe rot" og fiks ferdig med det. Det kunne ha fungert.
Dette med løsepenger kan være en avledningsmanøver, en måte for gjerningsmenn å kjøpe tid. Derfor står dette ikke lengre i fokus, tilsynelatende. Vil ikke være overrasket at saken stikker mye dypere og vi får aldri høre hele sånnheten. Tiden vil vise...