2019-01-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Presis
De er kreative på krimfronten noen av de der, dvs det går jo stort sett i det samme, narkotikaomsetting, hvitvasking o.l. Han her har jo vært involvert i mye; Sh*rok Ez*zi
Citera
2019-01-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Tvilsomt, stort sett isbelagt og det ville vekket stor oppmerksomhet.
Det var ikke islagt den gang i oktober vel, det var det jeg leste, har ikke lenken her
Citera
2019-01-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg synes det er merkelig at ingen vitner har rapportert om kjøretøy ved huset mellom 0700 og 1200. For alt vi vet da ...

Kan hun ha blitt fraktet bort med båt over det lille vannet?

Det mest diskreta är nog en mindre transportbil/hantverkarbil. Eftersom paret haft hantverkare hos sig tidigare under hösten så skulle en sådan inte väcka något större intresse hos grannar. Många är väl inte hemma heller på en förmiddag. Hela operationen behöver antagligen inte ta mer än 5-10 minuter.
Citera
2019-01-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rafinha
Kan faktiskt være ett spill fra politien at de egentligen søker etter en kropp og ikke en kidnapping. Og det gjør dette til en helt annen vri på saken.

Ja jeg skrev allerede noe lignende, politiet har for lengst skjønnt at saken er noe helt annet enn en vanlig bortføring. Derfor måtte de også gå ut i media.

La vi si at det var en genuint kidnapping. Hva hadde du gjort? Innen en uke hadde jeg overført kanksje 500,000 Euro i Monero (500,000 Euro er ingenting for Hagen, og er et vanlig beløp for en kidnapping, samt at det er relativt lett å skaffe seg i Monero) og sagt "nå må dere komme med bevis hun lever plus det er helt umulig å skaffe mere Monero, så sendt dama hit og pel av" (ikke akkurat slik, men dere skjønner poenget).

Min mening er fortsatt at saken stikker mye dypere enn bare en bortføring. Det henger ikke helt på greip. Hadde det vært en bortføring så hadde de gjerningsmann skrevet: "overfør 500,000 Euro i Monero innen fire uker og stol på oss at dama vil ha det greit, vi vil ha penger og ikke noe rot" og fiks ferdig med det. Det kunne ha fungert.

Dette med løsepenger kan være en avledningsmanøver, en måte for gjerningsmenn å kjøpe tid. Derfor står dette ikke lengre i fokus, tilsynelatende. Vil ikke være overrasket at saken stikker mye dypere og vi får aldri høre hele sånnheten. Tiden vil vise...
Senast redigerad av goingsomewhere 2019-01-13 kl. 23:35.
Citera
2019-01-13, 23:33
Medlem
Sperssons avatar
.
Varför inte erbjuda 10 miljoner Euro till den som ger upplysningar som leder till att kidnapparna grips?
Citera
2019-01-13, 23:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Varför inte erbjuda 10 miljoner Euro till den som ger upplysningar som leder till att kidnapparna grips?

Det är jättesvårt att veta vad som är bra att göra, i en kidnappnings/gisslanssituation. För om kidnapparna känner att polisen är dem på spåren, så kan deras instinkt vara att fly - efter att ha dödat offret, för att hon inte ska kunna ge polisen sådana upplysningar att de kan spåras. Jag tänker även, att så här lång tid kan man knappast hålla någon fången, utan att lämna några ledtrådar i hennes minne, som polisen/polispsykologer kan gräva fram. OM hon lever, så lever hon väldigt farligt nu.
Citera
2019-01-13, 23:47
Medlem
Citat:
.
Det var väl i en film som dom gjorde så, la summan som kidnappats begärt i en stor djävla hög och sedan i tv meddela att den som fångar eller dödar kidnapparna skulle få pengarna. Bruce Willis tror jag det var, någon som känner igen detta???
Citera
2019-01-13, 23:48
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Tvilsomt, stort sett isbelagt og det ville vekket stor oppmerksomhet.

Vannet var IKKE isbelagt da hun forsvant, sier politiet.
Citera
2019-01-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Det var väl i en film som dom gjorde så, la summan som kidnappats begärt i en stor djävla hög och sedan i tv meddela att den som fångar eller dödar kidnapparna skulle få pengarna. Bruce Willis tror jag det var, någon som känner igen detta???
Filmen var Ransom med Mel Gibson.
Citera
2019-01-14, 00:06
Medlem
Citat:
.
OG at kona finnes i live da, såklart. Desverre er det et faktum at markedsverdien av den bortførte er ikke sååå stor, kanskje ikke mer enn 1 Mill Euro, kanskje enda mindre (jeg vil si at med 500,000 Euro kommer man langt). Se bare på hva uaksomt drap straffes med, nesten skandaløst.

Tror heller ikke at de typiske kriminelle gjenger rundt Oslo er blandet inn hvis det skulle være en bortføring, de prater og skryter alt for mye at dette kan holdes hemmelig i såpass lang tid.
Citera
2019-01-14, 00:08
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Ja jeg skrev allerede noe lignende, politiet har for lengst skjønnt at saken er noe helt annet enn en vanlig bortføring. Derfor måtte de også gå ut i media.

La vi si at det var en genuint kidnapping. Hva hadde du gjort? Innen en uke hadde jeg overført kanksje 500,000 Euro i Monero (500,000 Euro er ingenting for Hagen, og er et vanlig beløp for en kidnapping, samt at det er relativt lett å skaffe seg i Monero) og sagt "nå må dere komme med bevis hun lever plus det er helt umulig å skaffe mere Monero, så sendt dama hit og pel av" (ikke akkurat slik, men dere skjønner poenget).

Min mening er fortsatt at saken stikker mye dypere enn bare en bortføring. Det henger ikke helt på greip. Hadde det vært en bortføring så hadde de gjerningsmann skrevet: "overfør 500,000 Euro i Monero innen fire uker og stol på oss at dama vil ha det greit, vi vil ha penger og ikke noe rot" og fiks ferdig med det. Det kunne ha fungert.

Dette med løsepenger kan være en avledningsmanøver, en måte for gjerningsmenn å kjøpe tid. Derfor står dette ikke lengre i fokus, tilsynelatende. Vil ikke være overrasket at saken stikker mye dypere og vi får aldri høre hele sånnheten. Tiden vil vise...

På den annen side, hva skulle det være?? Om man tenker igjennom ulike andre scenarioer blir de fort ganske ulogiske, ihvertfall i mitt hode.
Citera
2019-01-14, 00:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
OG at kona finnes i live da, såklart. Desverre er det et faktum at markedsverdien av den bortførte er ikke sååå stor, kanskje ikke mer enn 1 Mill Euro, kanskje enda mindre (jeg vil si at med 500,000 Euro kommer man langt). Se bare på hva uaksomt drap straffes med, nesten skandaløst.

Tror heller ikke at de typiske kriminelle gjenger rundt Oslo er blandet inn hvis det skulle være en bortføring, de prater og skryter alt for mye at dette kan holdes hemmelig i såpass lang tid.

Men så kan du väl inte säga? Det skulle kanske inte få så mycket för en 68-årig kvinna på en slavmarknad i Mellanöstern, men självklart är hon värd typ hur mycket som helst för hennes make, som levt ihop med henne i ett halvt sekel, och har tre barn och barnbarn med henne! Dessutom måste han ta hänsyn till barnens och barnbarnens känslor, även om det skulle vara så att han har tröttnat och har en yngre älskarinna någonstans. Han vill väl inte sina egna barn så ont, som att de aldrig ska få veta hur deras mor levde den sista tiden i livet, och hur hon dog? Utan gå livet ut med hemska fantasibilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in