2019-01-13, 21:22
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/16-arig-poserade-med-pistol-nu-haktas-han-for-festmord/

Det har väl spekulerats i tråden om denna juvel?
Tack för att du postade länken till Expressens uppdaterande artikel i ämnet!👍

MGM M*hmet M*rt Ar^can (*=e, ^=i) 16 år och hemmahörande i Hjulsta dömdes den 13/12 2018 till ungdomsvård av Solna TR.

Brottsrubriceringarna var grovt vapenbrott (enl tidigare mildare lagstiftning) samt de tre nivåerna av narkotikabrott (ringa, normalgrad samt grovt).
Huvudpersonen i det målet (MM från dödspatrullen) dömdes till 7 år och 10 månaders fängelse.

Drygt tre veckor efter domen så promenerar denne M M A omkring ute och dödar ett 18-årigt BO på en fest i Täby.
BO var ingen oskyldig juvel, men nu är han dräpt/mördad av någon som i bästa fall döms för brottet och får lite mer smisk på fingrarna.
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-01-13 kl. 21:37.
Citera
2019-01-13, 22:03
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tack för att du postade länken till Expressens uppdaterande artikel i ämnet!👍

MGM M*hmet M*rt Ar^can (*=e, ^=i) 16 år och hemmahörande i Hjulsta dömdes den 13/12 2018 till ungdomsvård av Solna TR.

Brottsrubriceringarna var grovt vapenbrott (enl tidigare mildare lagstiftning) samt de tre nivåerna av narkotikabrott (ringa, normalgrad samt grovt).
Huvudpersonen i det målet (MM från dödspatrullen) dömdes till 7 år och 10 månaders fängelse.

Drygt tre veckor efter domen så promenerar denne M M A omkring ute och dödar ett 18-årigt BO på en fest i Täby.
BO var ingen oskyldig juvel, men nu är han dräpt/mördad av någon som i bästa fall döms för brottet och får lite mer smisk på fingrarna.

Ett tips i all välmening: använd inte minfil.com som länk. Antivirusprogrammet skriker rakt ut.

I övrigt uppskattar jag ditt inlägg.
Citera
2019-01-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Ett tips i all välmening: använd inte minfil.com som länk. Antivirusprogrammet skriker rakt ut.

I övrigt uppskattar jag ditt inlägg.
Vad är det för fel på minfil?
Vilken ska man annars använda isf?
Citera
2019-01-13, 22:06
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cbedom

Googla.
Citera
2019-01-13, 22:24
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cbedom
Fortsätt du att använda Minfil!
Företaget har informerat kunderna om att de jobbar hårt emot de annonsörer som inte respekterar deras regler för marknadsföring.
Om man råkar ut för att ett nytt fönster öppnas i webbläsaren med trams om att du vunnit något eller liknande så är det bara att stänga ner det nya fönstret.
Jag kan IT-säkerhet och har själv varit sur på problematiken, men att ett antivirusprogram reagerar är ett naturligt sundhetstecken i steg 1 för att snabbt uppmärksamma användaren på att något kan komma att hända.

Förlåt utvikningen till fromma för Flashbacks användare!
Citera
2019-01-13, 22:32
Medlem
Citat:
Företaget har informerat kunderna om att de jobbar hårt emot de annonsörer som inte respekterar deras regler för marknadsföring.
Om man råkar ut för att ett nytt fönster öppnas i webbläsaren med trams om att du vunnit något eller liknande så är det bara att stänga ner det nya fönstret.
Jag kan IT-säkerhet och har själv varit sur på problematiken, men att ett antivirusprogram reagerar är ett naturligt sundhetstecken i steg 1 för att snabbt uppmärksamma användaren på att något kan komma att hända.

Ok tack då vet jag!👍🏼
Citera
2019-01-14, 00:07
Medlem
zurfarns avatar
Citat:

OK. Mitt Kaspersky blir fullkomligt tokigt. Men nu, om du är fullständigt ärlig, så kan vi fortsättningsvis använda "minfil.com" ????
Citera
2019-01-14, 01:08
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
OK. Mitt Kaspersky blir fullkomligt tokigt. Men nu, om du är fullständigt ärlig, så kan vi fortsättningsvis använda "minfil.com" ????

Mitt antivirusprogram accepterar minfil
Citera
2019-01-14, 06:21
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Jag är 100% ärlig, men samtidigt måste var och en ta ett eget ansvar för sin användning av IT.
Om du undrar över något ytterligare så fråga under Dator och IT / IT-säkerhet.
Citera
2019-01-14, 12:22
Medlem
Razzles avatar
Citat:
OT, är du allvarlig?! Kaspersky, som ägs av ryska maffian... hur har du kunnat undgå allt...
Citera
2019-01-14, 14:54
Medlem
RobertoSavianos avatar
Självsanering alltså. Ett kriminellt slödder dödat av ett annat kriminellt slödder. Hade detta inte hänt i Täby hade det knappt varit en notis om det.
Citera
2019-01-15, 08:19
Medlem
V-Kints avatar
https://mrkoll.se/person/Meryem-Arican-Hjulsta-Backar-17-Spnga/MTk3NTA0MjY3MDAx

Fint grannskap. GM turkiskt ursprung?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem