Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 07:48
  #1
Medlem
”Polisen fick tidigt på lördagsmorgonen in ett larm om ett misstänkt mord i ett radhusområde i Täby, norr om Stockholm.
Enligt flera uppgifter till Aftonbladet ska en ung man ha blivit knivhuggen i ryggen.
– Vi har inlett en förundersökning avseende mord i Täby, säger Christian Jofur, jourhavande förundersökningsledare vid polisområde Nord.
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska mannen ha dödats i samband med en fest och gärningsmannen ska ha flytt från platsen, något polisen inte vill kommentera.
– Ingen är frihetsberövad, säger Christian Jofur.
– Det är en pågående insats.”

https://www.expressen.se/nyheter/bro...omrade-i-taby/
__________________
Senast redigerad av FeliaRegis 2019-01-05 kl. 08:01.
Citera
2019-01-05, 07:57
  #2
Medlem
engladsmileys avatar
Någon som vet var i Täby/adress?
Citera
2019-01-05, 08:01
  #3
Moderator
KomissarieBecks avatar
Det verkar som ett knivhugg i ryggen...


https://tablethybrid.www.aftonbladet...somrade-i-taby
Citera
2019-01-05, 08:33
  #4
Medlem
Finns ett ghetto tyvärr i Täby, ditt ett fåtal parasiter importerats
Citera
2019-01-05, 08:38
  #5
Medlem
AlbusPercivals avatar
Lär väll åka dit med tanke på att det var en fest och det finns massor av ögon.

Varför ens begå ett sånt brott när det finns så mycket vittnen? Det är 100% torsk.
Citera
2019-01-05, 08:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Ung man knivhuggen i ryggen enligt AB.
Inte osannolikt att någon nyimporterad barnlajvare från Mellanöstern försökt tränga sig in på en fredlig fest anordnad av rejäla Täbyungdomar i ett lugnt radhusområde. Knivhugg i ryggen pekar obönhörligen på arabland, Afghanistan, Somalia.

Täby var tidigare förskonat från grova brott. Nu nås vi dagligen av nyheter om överfallsvåldtäkter, rån och mord. Vedervärdig utveckling, men nödvändigt för att den korkade medelklassen ska vakna upp ur sin slummer.

Dagligen? Var hittar du alla dessa brott? Som boende i Täby är jag nyfiken, för vad jag vet har det varit 2 mord på typ 8 år, nån enstaka överfallsvåldtäkt och ett par överfall. Men att det skulle ha skett dagligen är det nog bara du som tycker.
Citera
2019-01-05, 08:52
  #7
Medlem
gurkmajjas avatar
Finns det något radhusområde i närheten av Fregatten?
Citera
2019-01-05, 08:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival

Varför ens begå ett sånt brott när det finns så mycket vittnen? Det är 100% torsk.

Det stavas dålig impulskontroll, kombinera det med kränkt heder och du har ett knivmord.
Citera
2019-01-05, 09:07
  #9
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Överfallsvåldtäkt i onsdags och mord i natt.

Vad fan är det som händer i Täby?
Citera
2019-01-05, 09:19
  #10
Medlem
watsups avatar
MENA har aldrig varit problem nummer ett i Täby. Jag tror på både ung svensk gm och bo, gymnasial ålder utifrån egna erfarenheter av Täby kombinerat med de få ledtrådarna man får i texten.
Citera
2019-01-05, 09:25
  #11
Medlem
Är ju tyvärr inte helt ovanligt att det kommer grupper med oinbjudna gäster och försöker forcera sig in på fester. Säger inte att det är det som hänt men av egen erfarenhet så brukar det bli rejält stökigt och med alkohol och ev droger i systemet Är det ju mycket som kan gå fel.
Citera
2019-01-05, 09:26
  #12
Medlem
Första tanken jag fick.. och lite som jag hoppas, är att man gett sig på gärningsmannen till den våldtäkten jag läste om i samma ort för några dagar sedan.
Det hade varit lite najs..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback