2019-01-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Eller så behöver han utsöndringar av dopamin baserat på långsiktiga mål helt enkelt och blir inte intresserad av kortsiktiga vinster.

Kanske behöver vi alla snart, avgiftning från kortsiktiga vinster som bränt ut sin charm.

Ja, precis! Det var min tanke.
Citera
2019-01-13, 17:18
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Alla människor är olika.

Det är inte du som måste ändra på dem, det är de själva som måste ändra på sig på sitt eget sätt om de vill det.

Du skulle lika gärna kunnat fråga hur det kommer sig att inte alla kvinnor gör sig vackra.
Citera
2019-01-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?
Svårt att säga och jag kan bara relatera till mig själv. Nu var detta på stenåldern så det kanske inte gäller längre.
Jag var själv ingen kasanova som ung, men helt plötsligt så la jag om stil till nån jag inte var. Träffade rätt mycket brudar men ingen som funkade under nån längre period. Så jag återgick till att vara mig själv var ensam under en period sen träffade jag min kvinna, vi är inne på 30e året nu.
Men jag såg samma sak med kompisar och mina systrar under yngre år var det bad guys som gällde sen kom de ifatt efter 25 och är idag gifta med schysta snubbar. Så jag tror delar av problemet ligger hos damerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Alla människor är olika.

Det är inte du som måste ändra på dem, det är de själva som måste ändra på sig på sitt eget sätt om de vill det.

Du skulle lika gärna kunnat fråga hur det kommer sig att inte alla kvinnor gör sig vackra.

Ja men dom försöker ju inte. Det är bara ursäkter som fråntar dom ansvar och och svar i stil med att dom minsann vet hur man ska göra osv. Men jag förstår ju att dom hemskt gärna vill träffa någon och därför blir det märkligt.

Kvinnor har en bättre förståelse tycker jag. Jag vill tex inte sminka mig, men jag inser iaf att det sänker intresset hos genomsnittskillen.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Kanske är det kvinnorna som ska förändra sig för att män ska känna att de är värda mer än vad männen redan kan erbjuda?

Många tjejer idag tycks ha en uppblåst självbild. Okvinnligt och avtändande!
Citera
2019-01-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Kan inte ni kvinnor berätta vad det är ni söker hos män? Jag vet vad jag söker hoss en kvinna, och det är långt ifrån den moderna svenska mulliga feminist/kommunist kvinnan. Som för att passa in, lyssnar på samma hjärndöda musik, tittar på samma hjärndöda underhållning som resten utav massan. Som legat runt större delen utav sitt liv och enbart lever för materialism och "status". Som inte vet hur man lagar mat, eller klarar av att skriva mer än ja, nej på Tinder.

För det första så skriver du själv enbart om vad du INTE söker hos en kvinna och rapar upp en massa negativa saker, för det andra så har du en helt felaktig uppfattning att alla kvinnor söker samma saker hos män. Men många kvinnor söker nog män som kan tänka sig att ge och ta i ett förhållande, inte att kvinnan ska anpassa sig helt efter männen.
Jag är raka motsatsen till det som du beskriver om den mulliga statusjagande kvinnan m.m. men jag anar att du och jag inte skulle vara en match made in heaven ändå - dels har du en tråkig attityd, dels kan du inte stava och dels är jag för snygg för dig.
Men trådstarten började med att TS undrade varför alla dessa män som aldrig hittar en kvinna är så ovilliga att göra något för att förändra sig själva eftersom deras ingångsattityd/utseende eller vad det vara månde inte fungerar för att bli ihop med någon. Och ingen kom med ett svar på vad de kunde förändra hos sig själva! Inte du heller.
Citera
2019-01-13, 17:26
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det är bara ursäkter som fråntar dom ansvar ...

Vilket ansvar tänker du på?
Citera
2019-01-13, 17:28
Medlem
Citat:
Man lyssnar, tänker och söker en lösning! Vem är jag? Vad vill jag ha? Hur uppfattas jag? Hur kan jag nå mitt mål? Idag kan alla utvecklas med all information som finns tillgänglig.

I ett förhållande handlar det väl snarare om att acceptera partnern som den är.
Är det inte nog så får man hitta någon annan.
Att en människa kan ändra sig i någon större utsträckning är bara en myt som
psykologer och terapeuter försöker tjäna pengar på.
Citera
2019-01-13, 17:30
Medlem
Citat:
Vilket ansvar tänker du på?

För sin egen självförbättring. ”Jag kan inte träffa en kvinna pga mitt ansikte, jag är avvikande” osv
Citera
2019-01-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
I ett förhållande handlar det väl snarare om att acceptera partnern som den är.
Är det inte nog så får man hitta någon annan.
Att en människa kan ändra sig i någon större utsträckning är bara en myt som
psykologer och terapeuter försöker tjäna pengar på.

Jo men jag menar inte att man ska bli en helt annan människa, utan att man ska fundera på vad man kan förbättra hos sig själv för att nå sitt mål, inom rimliga gränser förstås. Det handlar inte om att bli en kendocka med tvättbräda. Det kan röra sig om mindre saker som att tex tugga med munnen stängd, inte tjafsa och skapa drama, bli en doer eller slipa på sin sociala förmåga.
Citera
2019-01-13, 17:37
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
För sin egen självförbättring. ”Jag kan inte träffa en kvinna pga mitt ansikte, jag är avvikande” osv

Okej. Ja vill de träffa en kvinna så är det deras eget ansvar.

Kanske ser de för närvarande sin självförbättring som något annat än att stoltsera med en kvinna?
Citera
2019-01-13, 17:38
Medlem
Citat:
Okej. Ja vill de träffa en kvinna så är det deras eget ansvar.

Kanske ser de för närvarande sin självförbättring som något annat än att stoltsera med en kvinna?

Möjligt, men dom vill väldigt gärna träffa någon. Det märks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in