2019-01-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Exakt, om man så har ett vällbetalt arbete och ser bra ut så är det inte helt lätt, att hitta en kvinna. För kvinnor däremot krävs inget för att hitta en man. Och då dessa har ett otroligt utbud att välja på tycks sällan någon duga för dem, och ju fler ni knullar runt med tycks erat problem att hitta "den perfekte" bli.

Jo det gör det. Alla är inte pinnsmala femme fatales i grunden som passar in i normen. Jag är ganska pratig och tramsar hellre och skrattar än putsar mitt smink och ler svalt. Jag söker heller ingen perfekt. Bara för att man är kvinna så betyder det inte att man har ett hav av friare omkring sig.
Citera
2019-01-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jo det gör det. Alla är inte pinnsmala femme fatales i grunden som passar in i normen. Jag är ganska pratig och tramsar hellre och skrattar än putsar mitt smink och ler svalt. Jag söker heller ingen perfekt. Bara för att man är kvinna så betyder det inte att man har ett hav av friare omkring sig.

Ne, bara ett smörgåsbord utav män. Hade någon friat till dig så hade han ju dessutom varit ett creep, eller hur..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Så hur skall män förändra sig för att få kvinnorna då?
Inte så enkelt att förändra sig när man inte vad som behöver förändras.

Man lyssnar, tänker och söker en lösning! Vem är jag? Vad vill jag ha? Hur uppfattas jag? Hur kan jag nå mitt mål? Idag kan alla utvecklas med all information som finns tillgänglig.
Citera
Medlem
Precis som andra målsättningar i livet kan det delas upp i olika faktorer för att lyckas.

1. Kunskap - Att man vet vad som behöver göras för att nå målet.

2. Realisering - Att det faktiskt går att genomföra.

3. Målmedvetenhet - Att stegen för att nå till målet är steg man är beredd att göra.

4. Motivation - Att målsättning framstår som tillräckligt lönsam.

I mitt fall faller det nog på allt utom måhända realisering. Jag har ingen aning om vad som skulle behöva förändras. Jag hyser ingen vilja att förändra min identitet i större grad. Och slutligen finner jag, åtminstone i nuläget, ingen kvinna tillräckligt intressant för att vara beredd att göra uppoffringar för. Vad gäller, som sagt punkt två, realisering, gissar jag att det både finns delar som är möjliga att påverka och delar som inte är det.
Citera
2019-01-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ne, bara ett smörgåsbord utav män. Hade någon friat till dig så hade han ju dessutom varit ett creep, eller hur..

Nej jag hade blivit smickrad.
Citera
2019-01-13, 16:59
Medlem
Citat:
Nej jag hade blivit smickrad.

Haha! Säkert.. Ni är fulla med skit och har inte en aning om vad ni vill.

Ni behöver män som kan sätta ner foten och sätta gränser för er, tyvärr får män inte göra detta längre. Då främst ni kvinnor spridit gift som feminism och genus skit till våra barn och indoktrinerar män till att göra könsbytet istället..
Senast redigerad av Framtyr 2019-01-13 kl. 17:02.
Citera
2019-01-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du glömt propagandalögnen "Du duger som du äääär" och "du är fääääääjnaste i världen" och "Var stolt för den du ääääj" som körts till leda de senaste 10-20 åren? Det gäller möjligen för kvinnor - oavsett hur feta och vidriga kvinnor än blir så kommer det alltid finnas karlar beredda att stoppa kuken i henne.

För män är det inte riktigt så.

😂😂😂
Citera
2019-01-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ne, varför skulle den 28e mannen kännas "mer rätt" än den 20e. Han hade ju sommarstuga och båt..

Om det vore så enkelt. Alla är inte gold diggers. Den man som jag är förtjust i nu har knappast sommarstuga och båt.
Citera
2019-01-13, 17:09
Medlem
Citat:
Kan inte ni kvinnor berätta vad det är ni söker hos män? Jag vet vad jag söker hoss en kvinna, och det är långt ifrån den moderna svenska mulliga feminist/kommunist kvinnan. Som för att passa in, lyssnar på samma hjärndöda musik, tittar på samma hjärndöda underhållning som resten utav massan. Som legat runt större delen utav sitt liv och enbart lever för materialism och "status". Som inte vet hur man lagar mat, eller klarar av att skriva mer än ja, nej på Tinder.

Det beror ju på kvinnan ifråga.
Citera
2019-01-13, 17:12
Medlem
Citat:
Om det vore så enkelt. Alla är inte gold diggers. Den man som jag är förtjust i nu har knappast sommarstuga och båt.

Ne, det hade din förra. Nuvarande har väll något annat som lockar, det var det jag menade. Snart ledsnar du och hittar "något bättre"..
Citera
2019-01-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
I mitt fall faller det nog på allt utom måhända realisering. Jag har ingen aning om vad som skulle behöva förändras. Jag hyser ingen vilja att förändra min identitet i större grad. Och slutligen finner jag, åtminstone i nuläget, ingen kvinna tillräckligt intressant för att vara beredd att göra uppoffringar för. Vad gäller, som sagt punkt två, realisering, gissar jag att det både finns delar som är möjliga att påverka och delar som inte är det.

Åhå, det låter ju en aning som moment 22.

Du behöver en kvinna i ditt liv för att vara motiverad och realisera din potential. Men du har ingen kvinna i ditt liv för att du inte har realiserat din potential. Som vore du ett halvt väsen, som enbart är livskraftig som en enhet av två.

Du vill alltså finna någon tillräckligt skarpsynt, som kan förändra dig till att bli den bättre man som hon ser inom dig? Det låter trots allt som ett bekant tema i mänsklig mytologi och kultur! Du är en arketyp förkroppsligad i jordelivets eviga saga! Vad du behöver för maximal verkan på ditt dopaminerga system och långsiktigt målinriktade beteende (som du själv vet är gynnsamt) är helt enkelt en religiös tro på den kvinna där ute som finns för dig!

Det sociala problemet av idag är månne att vi inte längre har kvar våra religioner och således saknar ramverk för högre strävan?
Citera
2019-01-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Åhå, det låter ju en aning som moment 22.

Du behöver en kvinna i ditt liv för att vara motiverad och realisera din potential. Men du har ingen kvinna i ditt liv för att du inte har realiserat din potential. Som vore du ett halvt väsen, som enbart är livskraftig som en enhet av två.

Du vill alltså finna någon tillräckligt skarpsynt, som kan förändra dig till att bli den bättre man som hon ser inom dig? Det låter trots allt som ett bekant tema i mänsklig mytologi och kultur! Du är en arketyp förkroppsligad i jordelivets eviga saga! Vad du behöver för maximal verkan på ditt dopaminerga system och långsiktigt målinriktade beteende (som du själv vet är gynnsamt) är helt enkelt en religiös tro på den kvinna där ute som finns för dig!

Det sociala problemet av idag är månne att vi inte längre har kvar våra religioner och således saknar ramverk för högre strävan?
Eller så behöver han utsöndringar av dopamin baserat på långsiktiga mål helt enkelt och blir inte intresserad av kortsiktiga vinster.

Kanske behöver vi alla snart, avgiftning från kortsiktiga vinster som bränt ut sin charm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in