2019-01-13, 16:28
Medlem
Kanske tycker dessa män inte att du är värd uppoffringarna de måste göra? Är kvinnan tillräckligt attraktiv så lär mannens vilja att öka. Detsamma gäller det omvända. Kvinnor är väl experter på att behaga om de blir rikligt belönade tillbaka.
Citera
2019-01-13, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
vad beror det här på?

Du kanske inte är värd att förändra sig för?
Vet inte riktigt vad du vill ändra på, men i en annan tråd tycker du att det är avtändande med folk som inte tycker att de duger och vill ändra på sig.
Citera
2019-01-13, 16:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Kan inte ni kvinnor berätta vad det är ni söker hos män? Jag vet vad jag söker hoss en kvinna, och det är långt ifrån den moderna svenska mulliga feminist/kommunist kvinnan. Som för att passa in, lyssnar på samma hjärndöda musik, tittar på samma hjärndöda underhållning som resten utav massan. Som legat runt större delen utav sitt liv och enbart lever för materialism och "status". Som inte vet hur man lagar mat, eller klarar av att skriva mer än ja, nej på Tinder.
Det här är en annan pudelkärna faktiskt. Det verkar vanligt att kvinnor inte riktigt vet vad dom vill ha.
Citera
2019-01-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Kan inte ni kvinnor berätta vad det är ni söker hos män? Jag vet vad jag söker hoss en kvinna, och det är långt ifrån den moderna svenska mulliga feminist/kommunist kvinnan. Som för att passa in, lyssnar på samma hjärndöda musik, tittar på samma hjärndöda underhållning som resten utav massan. Som legat runt större delen utav sitt liv och enbart lever för materialism och "status". Som inte vet hur man lagar mat, eller klarar av att skriva mer än ja, nej på Tinder.
Fast om man berättar vad man söker och vem man är, försöker män ändå hur lite det ens matchar med dem och deras egna önskemål.

Män måste läras att ta avstånd istället för att tänka med kuken eftersom sexuellt utnyttjande inte är fint beteende.

Vi kvinnor måste lära oss att ta de hetaste männen enbart om inte män förändras.
Citera
2019-01-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kanske tycker dessa män inte att du är värd uppoffringarna de måste göra? Är kvinnan tillräckligt attraktiv så lär mannens vilja att öka. Detsamma gäller det omvända. Kvinnor är väl experter på att behaga om de blir rikligt belönade tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Du kanske inte är värd att förändra sig för?
Vet inte riktigt vad du vill ändra på, men i en annan tråd tycker du att det är avtändande med folk som inte tycker att de duger och vill ändra på sig.

Det handlar inte om mig. Det har kommit fram under samtalen att dom har vissa problem. Vissa mer medvetna om det än andra.
Citera
2019-01-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Hon har inte jobbat på 2 år och är en riktig slacker. Sitter hemma och skriver "noveller" och saknar målsättning i livet. Dåligt med pengar, ingen bil och en sunkig lägenhet. Hon har ett alldagligt utseende och är lite mullig.

Det låter ganska hett haha! Den viktiga frågan är ju om hennes noveller är bra och om hon är litterärt begåvad, d.v.s. om hon besitter mustiga språkgener som kan skänka den segrande av de uppvaktande snubbarna ett barn lika vältaligt som Cicero.

Att en kvinna ska ha pengar och bil framför en konstnärlig ådra och kallelse, vad är väl det för trams?
Citera
2019-01-13, 16:42
Medlem
Citat:
Det handlar inte om mig. Det har kommit fram under samtalen att dom har vissa problem. Vissa mer medvetna om det än andra.

Du menar att dessa män har lika dålig självinsikt och kompromissvilja som du?

Vad är det för ålder på dessa män? Kan tänka mig att viljan att förändra sig avtar med ökande ålder.
Eller så beror det helt enkelt på hur många dåliga erfarenheter man har.
Citera
2019-01-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Du verkar ha missat den grundläggande skillnaden mellan kvinnor och män. Det är mycket enklare för en kvinna att skaffa sig en man än vad det är för en man att attrahera en kvinna.

Må vara, men det är inte så lätt att hitta en man som känns rätt i hjärtat.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du glömt propagandalögnen "Du duger som du äääär" och "du är fääääääjnaste i världen" och "Var stolt för den du ääääj" som körts till leda de senaste 10-20 åren? Det gäller möjligen för kvinnor - oavsett hur feta och vidriga kvinnor än blir så kommer det alltid finnas karlar beredda att stoppa kuken i henne.

För män är det inte riktigt så.

Ja men hur många kvinnor vill vara madrass åt män som inte bryr sig om dom öht?

Vill man ha något speciellt så måste man jobba på sig själv. Det handlar inte om att bli en helt annan människa. Idag har vi ju även nätet som ger alla möjlighet att hitta svar.
Citera
2019-01-13, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det här är en annan pudelkärna faktiskt. Det verkar vanligt att kvinnor inte riktigt vet vad dom vill ha.

Det fick mig att tänka på att jag har en skinnjacka som är ca 10 år nu, jag gillar den helt enkelt och har den oftast.
Men jag tror aldrig en kvinna skulle kunna göra likadant, det är hela tiden att byta ut och förnya som gäller med allt.
Citera
2019-01-13, 16:47
Bannlyst
Citat:

Så vad är problemen då?
Citera
2019-01-13, 16:51
Medlem
Citat:
Må vara, men det är inte så lätt att hitta en man som känns rätt i hjärtat.

Ja men hur många kvinnor vill vara madrass åt män som inte bryr sig om dom öht?

Vill man ha något speciellt så måste man jobba på sig själv. Det handlar inte om att bli en helt annan människa. Idag har vi ju även nätet som ger alla möjlighet att hitta svar.

Ne, varför skulle den 28e mannen kännas "mer rätt" än den 20e. Han hade ju sommarstuga och båt..
Citera
2019-01-13, 16:51
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?
Vilket mål det än är eller drömprinsen? Du behöver inte anstränga dig för att hitta en man i din egen liga i Sverige. Det enda du behöver göra som kvinna är logga in på en datingsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in