2019-01-13, 15:43
Medlem
Jon.Holmss avatar
Nu uttalar sig även Leif GW Persson om fallet och tror att Bosse slipper fängelse i USA:

https://www.aftonbladet.se/a/vmoxlp?refpartner=link_copy_app_share
Citera
2019-01-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybell12
1 timme och 27 minuter in i videon.
https://youtu.be/qbWg4wOARDg

broward county live january 01 08 2019
Det är en surrealistisk känsla att se Bo Hansson i ett amerikanskt häkte...
Citera
2019-01-13, 15:47
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybell12
1 timme och 27 minuter in i videon.
https://youtu.be/qbWg4wOARDg

broward county live january 01 08 2019

Grymt jobbat. Men jävlar vad frånvarande han ser ut. 85 bast är det så här det ska slut för Mr sportspegeln tro?
Citera
2019-01-13, 15:59
Medlem
GW kommenterade saken i TV4 Nyhetsmorgon idag men sa egentligen inget av värde. Han pratade mest om hur det varit i Sverige, bötesbelopp, men det är ju inte relevant då det hela ska ske enligt Floridas lagar. Sa lite om att de ofta gör upp om ett mindre brott, vilket vi redan vet, för att slippa köra det i domstol.

Hur väljer man en advokat i USA utan kunskap? Skulle privat advokat ingå i USA i rättsskyddet på en svensk hemförsäkring eller reseförsäkring? Det måste ju även bero på brottets art vem som är bättre på att hjälpa en.
Citera
2019-01-13, 16:02
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag minns! Lady O hette en låt. Sen hade han ytterligare en som spelades mycket.

Hans riktiga namn är Pauli Reinikainen.

Oh ja, Paul Rein var även het i tidningen Okej på den tiden. Tänkte direkt på honom när jag läste om namnet på stället där Bo befinner sig.

Lady-o, minns knappt den, men den svänger som fan känner jag nu!

Tråden har spårat ur, men detta var ett kvalitetsinlägg ))

Jag tror Bo får skämmas tillsammans med böter. Möjligen ett halvår i fängelse, högst.
Citera
2019-01-13, 16:02
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Det är en surrealistisk känsla att se Bo Hansson i ett amerikanskt häkte...

Ja visst är det! Den levande legenden Bosse ”Mr Nice” Hansson. Den otroligt kunnige och vältalige sportnörden och filatelisten, som alltid är välklädd och klanderfri.

Om någon hade förutspått detta på 80-talet så hade jag garvat ihjäl mig.
Senast redigerad av Jon.Holms 2019-01-13 kl. 16:07.
Citera
2019-01-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Klart som fan vi ska ta hem gubben, han kan väl lika gärna sitta med boja hemma och sortera frimärken resten av livet, vilket inte är så jävla länge.

Även om han döms för detta så känns det inte ok att han skall spendera sina sista dagar i ett sådant sjukt land. Lås in honom i Sverige och låt honom referera fotbollsmatcher mellan dömda arabiska våldtäktsmän som i stort sett sitter inne en ynka säsong, innan de släpps fria.

Helt rätt. Vi tar hem all annan skit som är Svenska medborgare, så varför inte han?
Citera
2019-01-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ja visst är det! Den levande legenden Bosse ”Mr Nice” Hansson. Det otroligt kunnige och vältalige sportnörden och filatelisten, som alltid är välklädd och klanderfri.

Om någon hade förutspått detta på 80-talet så hade jag garvat ihjäl mig.

Just denna händelse var inte förutspådd, men alla visste på något sätt att Bosse var bög redan före 80-talet
Citera
2019-01-13, 16:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Så mycket skitsnack i denna tråd om BH. Ingenstans mer än i folks vridna fantasier är det så att BH sprungit runt och tafsat på småpojkar eller onanerat inför dem eller liknande. Det hade kommit fram på officiella vägar och inte via en kompis kompis grannes hundfrisörs dotters pojkväns bilmekanikers faster.

Vad som är sant i dett afall kan jag lite om då mina svärföräldrar är i Florida just nu och föjer detta på plats. Pojken som anmälde BH gjorde det flera dagar efter händelsen. Det är en färgad kille som kommer från en strängt troende familj. Det är bl.a. det som gör att åklagaren tror på pojkens berättelse. Pojken har berättat för sin uncle (vet ej på vilken sida) samma som han sade till polisen och det används av åklagaren som bevis för att hans historia är sann medan försvaret troligen kommer ta det som att han blivit coachad.

BH kommer att kunna betala borgen och får troligen befinna sig i USA fram till rättegång. Med tanke på att han är utlänning och gammal så tror man enligt nyheterna i området att det kommer bli en Pleabargain. Där BH erkänner sig skyldig, registreras som Sex offender i Florida och ev. får återreseförbud. Men att han kommer hem.
Man behöver inte vara skyldig för att man ska ta en pleabargain men BH slipper vara i USA många år och kanske dö där pga sin dåliga hälsa och han slipper troligen fängelse.

Ingen kameraövervakning ska ebligt nyhterna i området ha fångat händelsen, vilket båda sidor nog tycker är synd.

Pojkarna som var 16 år var i en känd park för homosexuell raggning och här kan BH fått fel signaler men det kome rinte bli rättsfall då inget brott begåtts.

Jag tror du missförstått något grundläggande om det amerikanska rättssystemet. En plea bargain innebär att ett brott konstateras begånget. Åklagarens motiv att ingå det kan variera, men om man tror att alternativet att förkasta en plea är att åklagaren lägger ner hela åtalet så spelar man ett jävligt högt spel.

En central del i avtalet är just också att den tilltalade i och med det erkänner sig skyldig till brottet enligt rubricering och avsäger sig all rätt att överklaga det i framtiden.

I det konkreta fallet har du däremot säkert rätt. Fast man ska vara medveten om att det sitter både 80- och 90-åringar i alla amerikanska delstater som är dömda för sexualbrott mot barn i relativ närtid. Dock rör det sig om grövre grejer än detta.
Citera
2019-01-13, 16:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Bo Hansson har ju dessutom utan att veta att det skulle komma till allmänhetens kännedom, rätt explicit sagt vad han tycker om färgade människor, i och med yttrandet av ordet "svarting", vilket då berövade honom hans frilansuppdrag som kommentator.

Bosse Hansson hade vid tillfället inte längre några uppdrag, utan var pensionerad sedan länge. Det var Mats Strandberg, trotjänaren på Radiosporten, som fortfarande gjorde en del frilansuppdrag, bl.a. den aktuella AIK-matchen. Hans gamla kompis BH besökte hans radiohytt under pågående match och fällde då den uppmärksammade kommentaren, som gick ut i etern, och resultatet för Strandberg blev att han inte fick några fler uppdrag av Radiosporten och alltså straffades på ett extremt och kränkande sätt för något som han inte själv hade sagt eller gjort.

För övrigt är det nog att dra för långtgående slutsatser att fastslå att BH sa "vad han tycker om färgade människor" bara för att han använde ordet "svarting" om en spelare.
Citera
2019-01-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Helt rätt. Vi tar hem all annan skit som är Svenska medborgare, så varför inte han?

Deras rättssystem over there, är ju bedrövligt. Media skyltar med namn och bild bara man är misstänkt. Sen kan utredningen ta flera år, och då får man som misstänkt sitta i en elakt risig miljö. Nåt är ju fel.

Om man döms så kan det vara risigt.

Borde ju betala borgen och komma loss!

Mannen är ju 85 år, de e ju löjligt!
Citera
2019-01-13, 16:30
Medlem
Någon som VET (med källa) mer om ungdomarna som anklagar B.G.H. för sexuellt tafsande?
Vilka är de, vilken bakgrund har de, har de tidigare anklagat andra för liknande, familjesituation, egna problem och så vidare.

Någon som VET (med källa) mer om de som driver utredningen?
Är det kvinnliga barnfokuserade kämpar som ser pedofiler och predatorer i varje buske eller stabila personer som med evidensbaserade metoder försöker kartlägga faktiska förhållanden och inte utelämnar något trots att det pekar emot en egen hypotes.

Personligen har jag ingen aning.
Kan B.G.H. vara skyldig? Ja visst.
Kan ha vara oskyldig/missuppfattad? Ja varför inte.

Hoppas i alla fall att utredningen blir som hämtad ur den bästa av läroböcker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in