2019-01-12, 23:40
Medlem
Denna tråd och denna T borde ju vara något för Robban Aschberg och trolljägarna?
2019-01-12, 23:47
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D5
Denna tråd och denna T borde ju vara något för Robban Aschberg och trolljägarna?
Verkligen!
Det börjar väl nu snart igen?
Kanske programmet redan är spikat dock.
2019-01-12, 23:55
Medlem
Ciaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker synd om T som har såna vänner som du. Polisen, socialnämnden och andra berörda är ned all säkerhet här inne och läser. Och vad får de veta?

1) Att T umgås med människor som anklagar andra människor för att vilja döda och kallar minderåriga flickor för horor. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

2) Att T först är ihop med en man som hon säger har våldtagit henne, gett henne svåra underlivsskador och förgripit sig på deras gemensamma barn. Och istället för att hålla sig så långt borta från honom som möjligt, så klämmer hon ihop sig med honom i en 1:a. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

3) Att T inte alls brydde sig om att en man var dömd för misshandel av sitt barn, utan med glatt hjärta gifte sig med honom. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

4) Att T fortsätter hota barnens familjehem och vill döda de människor som är barnens trygghet i nuläget, samtidigt som hon vill ha tillbaka barnen, få bo tillsammans med dem. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

5) Att T är dömd för hot och ändå fortsätter hon hota folk inklusive en polis hemifrån. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

6) Att T har tänt eld på sitt eget boende även om hon inte dömts för det, men säger elaka saker om en ung flicka som räddat sin mor från en band. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

Nu vill jag att du försöker förstå detta och förklarar detta för T och alla era vänner:

- T är inte skapt i huvudet för att ta hand om sina barn. Joel förstod det tack och lov, vilket deras barn kommer att tacka honom för när de blir tillräckligt stora.

- Vad än T kommer att göra i framtiden, så kommer hon aldrig att få tillbaka barnen. Aldrig. Det förstår vi med normala hjärnor och även Joel. Vi förstår att det är T som ligger bakom alla hot och vi förstår att hon riskerar att aldrig mer få träffa sina barn om hon fortsätter så här.

- Om T fortsätter bränna ner saker och hota hamnar hon till slut i fängelse. Kanske för många år. Och då kanske hon inte får träffa barnen - eller möjligtvis bara någon gång per år.

Så se för guds skull till att inte hålla på som du och de andra gör genom att hetsa upp henne och anklaga andra. En dag bränner hon ner ett hus så någon dör eller så hotar hon fel person och blir mördad. Inget som hennes barn ska behöva leva med. Det är hemskt för barn att ha en kriminell mamma som inte drar sig för mordbrand, men att hon ska döda eller bli dödad bara för att hon inte fixar att barnen är i familjehem, ska inget barn behöva leva med. Inget. Och det fattar man om man älskar sina barn. Så om T verkligen älskar sina barn är det dags att lägga av med hot och bränder. Hon får börja virka pannlappar, lära sig finska eller boxa istället.

Underbart inlägg 🤗 Tack! Jag hoppas att T's IQ-nivå kan förmå att förstå (iaf en liten smula) av sammanfattningen ovan. Stackars T och JS barn. T gräver sin egen grav för varje inlägg och handling hon gör, men förstår konsekvenserna sämre än en 5-åring. Lås in henne, för allas bästa.
2019-01-13, 01:03
Medlem
LillaTEs avatar
Nikitanikita
Jag råkar veta att barnen fått sk "uppväxtplaceringar". Det innebär att barnen kommer att stanna i sina familjehem tills de är vuxna. Ingenting Terese gör kommer att ändra på det. Tanken med uppväxtplacering är att barnen ska få en trygg och stabil uppväxt med människor som är kapabla att ta hand om dem.
Sköter Terese sina kort väl så kommer hon att kunna träffa sina barn då och då. I hennes fall så kommer de besöken, som situationen är nu, att vara övervakade.

När ett barn bott tre år i ett familjehem så ska socialtjänsten lyfta frågan vårdnadsöverflyttning till familjehemmet.
Det går att läsa mer om detta på sidan familjehemmet.se
Jag hoppas att detta sker snarast. Då vet barnen att de kommer att slippa ryckas upp från tryggheten hos familjehemmen. Då vet de till 100% att de får stanna.
2019-01-13, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitanikita
Jimmy misshandla folk]
Ja, han är dömd i domstol för det.

Men hur känner Terese inför att hon kommer att hamna i fängelse? Risken är ju överhängande nu när hon igen skall dömas i domstol.
2019-01-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, otroligt tråkigt att hon får hålla på så här. Ingen i hennes närhet, inklusive myndigheterna, kan inte (försöker inte?) få henne att sluta.
Vilka möjligheter finns överhuvudtaget att stoppa hennes internet-användande? Med mindre än att hon spärras in i fängelset lär det vara helt frivilligt för henna att vara ute på nätet, eller inte.

En sak är ju klar, hon har noll stöd från sin närmaste familj i detta. DE borde vara de som ligger på henne om att förändra sitt beteende (och ska vård).
2019-01-13, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Jag hoppas för allt jag är värd att J inte betalar en krona åt T.
Jag hoppas att han sparkar ut henne och aldrig tar i människan igen efter all skit hon gjort mot honom.
Och det hoppas du från en kille som går tillbaka till den som är dömd för att ah mordhotat andra i hans namn? Han är lika mycket medberoende som brottsoffer i alla detta.
2019-01-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Vilka möjligheter finns överhuvudtaget att stoppa hennes internet-användande? Med mindre än att hon spärras in i fängelset lär det vara helt frivilligt för henna att vara ute på nätet, eller inte.

En sak är ju klar, hon har noll stöd från sin närmaste familj i detta. DE borde vara de som ligger på henne om att förändra sitt beteende (och ska vård).

Hennes familj och närmaste är självklart lika manipulerade som joel och jimmy. Deras ängel terese gör självklart inget olagligt.

Men det jag inte fattar är att hennes närstående verkar tro på allt prat om hackade mobiler osv. Hackning är fan inte så jävla vanligt.
2019-01-13, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Hennes familj och närmaste är självklart lika manipulerade som joel och jimmy. Deras ängel terese gör självklart inget olagligt.

Men det jag inte fattar är att hennes närstående verkar tro på allt prat om hackade mobiler osv. Hackning är fan inte så jävla vanligt.
Jag tror inte de är manipulerande. De är bara blinda. Möjligen frivilligt blinda.

Men att ingen verkligen tänker på hennes bästa och stöttar henne så hon inte gör såhär ... ?!
2019-01-13, 01:47
Medlem
Citat:
Jimmy ha ju mailat polisen om att han ha gjort alla hoten erskönt de och ena förhöret då dom fråga om hur han skulle ta de om han straffas va Jimmys svar. Ja gärna
Jimmy står åtalad för en del hot mot några socialsekreterare som hanterar hans placerade barn och möjligen också mot A&A.

Är det dessa hot du menar att han har erkänt?

Eller menar du att ha erkänt hoten som Terese står åtalad för?
2019-01-13, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det där har jag också tänkt på. Jag menar, om något av mina barn uppvisade bara ett uns av hennes beteende så skulle jag riva upp himmel och jord för att de skulle få adekvat vård.
Vad vet vi om hennes föräldrar? Är de också utvecklingsstörda?
2019-01-13, 02:04
Medlem
Citat:
T ha inte den FB hon ha nog ingen FB eller ha FB men bara för nära vänner
Nä, den där Facebooksidan har inte Terese tillgång till längre eftersom hon gav lösenordet till den till sin advokat, vid förra rättegången. Men Malin använder den för att kommunicera med Terese och alla andra. Som nu.

Har Terese slagit tjejen på bilden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in