2019-01-12, 22:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Du kan sitta och vara präktig och skitfin bäst du vill, men att Bosse är en pedofil är klarlagt. Skulle någon ställa upp och vittna om hans bravader så skulle han till och med bli fälld.

Samtidigt tillskriver du dig tolkningsföreträde på grund av din ålder, det gör inte jag eftersom det för det första är helt ointressant och dessutom bara vittnar om att man är en pajas.

Lägg av nu, du är välkommen in i diskussionen när du kan hoppa av dina höga hästar och faktiskt läsa vad folk skriver.

Jag läser vad folk skriver och skäms faktiskt å deras vägnar emellanåt. Dina argument är lika tunna som luften i La Rinconada. Dina åsikter verkar lika utvecklade som den staden.

Ingenting är klarlagt eftersom dom inte har förkunnats, förutom i pöbeldomstolen i La Rinconada.

Citat:
Ursprungligen postat av Likbent
Den erfarenhet du pratar om är i så fall att man själv är pedofil, så nej, dit når jag aldrig.

Jo jag förstår att du inte ens når den nivån.

---

Många i tråden vill döma på misstanke och anser att den som inte vill döma BH därmed försvarar BH. Det är ju ett helt vanvettigt resonemang. Den som inte vill döma vill ha klarlagt vad som hänt innan man ger sig i kast med att fördöma. Det är ett jätteproblem att det amerikanska rättssystemet är så in i helvete trögt. Det medför att det skapas grogrund för åsikter i stället för fakta.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-12 kl. 23:16.
Citera
2019-01-12, 23:22
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag läser vad folk skriver och skäms faktiskt å deras vägnar emellanåt. Dina argument är lika tunna som luften i La Rinconada. Dina åsikter verkar lika utvecklade som den staden.

Ingenting är klarlagt eftersom dom inte har förkunnats, förutom i pöbeldomstolen i La Rinconada.
Vilket ordbajseri
Du kan Rinconada bäst du vill, men fakta talar för sig självt.

Citat:
Det beror på att du, inträngd i ett hörn, har lagt dig på dagisnivån. Kan du inte försöka se helheten i vad som hänt?

Citat:
Många i tråden vill döma på misstanke och anser att den som inte vill döma BH därmed försvarar BH. det är ju ett helt vanvettigt resonemang. Den som inte vill döma vill ha klarlagt vad som hänt innan man ger sig i kast med att fördöma. Det är ett jätteproblem att det amerikanska rättssystemet är så in i helvete trögt. Det medför att det skapas grogrund för åsikter i stället för fakta.
Bosse är bög och han tycker om småpojkar. Han fick dessutom flera polisanmälningar på sig under en dag angående pedofili. Vad är det du hakar upp dig på?
Visst är det bra med en Djävulens advokat i en tråd, men gränsen får fan gå någonstans.
Citera
2019-01-12, 23:23
Medlem
Citat:

---

Många i tråden vill döma på misstanke och anser att den som inte vill döma BH därmed försvarar BH. Det är ju ett helt vanvettigt resonemang. Den som inte vill döma vill ha klarlagt vad som hänt innan man ger sig i kast med att fördöma. Det är ett jätteproblem att det amerikanska rättssystemet är så in i helvete trögt. Det medför att det skapas grogrund för åsikter i stället för fakta.
Även en fällande dom handlar om sannolikhet. Men redan vad vi vet från massmedja ser det rätt mörkt ut för Bosse. De som anmälde honom i USA kunde ju knappast veta att han var svensk riksbög och anmälde de av ren slump en oskyldig man på en lekplats så hade han förmodligen inte haft den bakgrunden. Det bevisar inte att han är skyldig, men han är förmodligen skyldig med högre konfidensgrad än vad som krävs i många svenska sexualbrottmål där ord står mot ord.
Citera
2019-01-12, 23:31
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Intresset är säkert inte nytt och på 70:talet var det t.o.m. pk med bögpedofili. Att man har ett intresse behöver dock inte innebära att man inte kan hålla sig på rätt sida lagen. Nu är Bosse 85 och att han nu gör något dumt som han åker fast för kan säkert bero på en begynnande demens. Annars hade det funnits andra länder att åka till där myndigheterna hade sett mellan fingrarna.
Nu överdriver du lite, det har aldrig varit pk med pedofili i någon form... Däremot har det varit en tystnadskultur inom den katolska kyrkan, och om någon ful gubbe taffsade på någon smågrabb hemma på gården så varnades vi för att gå nära honom. Om det varit en flicka som blev drabbad så hade det nog blivit mer livat, så lite rätt kan du få, men pk är att överdriva det lite.

Jag vet inte om någon tog hand om de här pervona, men jag gissar att de var lovligt byte för de tuffa stora grabbarna eller någon farsa som tog tag i saken.
Citera
2019-01-12, 23:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Även en fällande dom handlar om sannolikhet. Men redan vad vi vet från massmedja ser det rätt mörkt ut för Bosse. De som anmälde honom i USA kunde ju knappast veta att han var svensk riksbög och anmälde de av ren slump en oskyldig man på en lekplats så hade han förmodligen inte haft den bakgrunden. Det bevisar inte att han är skyldig, men han är förmodligen skyldig med högre konfidensgrad än vad som krävs i många svenska sexualbrottmål där ord står mot ord.

Var yrar du om? Du menar att vissa personers uppfattning om Bo Hansson ska utgöra bevis för att det var på ett visst sätt?

Konfidensgrad, låtsas vara intellektuell.

Du tror att åklagaren i Florida ska föra fram att det finns ett antal personer i Sverige som anser att Hansson är bög och därmed med stor sannolikhet pedofil eftersom de läst det i en tråd på Flashback. Utifrån det tar de fram en konfidensgrad som sedan utgör grund för fällande dom inom konfidensintervallet.

Ja det rimmar rätt väl med hur du och några till resonerar.
Citera
2019-01-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Nu överdriver du lite, det har aldrig varit pk med pedofili i någon form... Däremot har det varit en tystnadskultur inom den katolska kyrkan, och om någon ful gubbe taffsade på någon smågrabb hemma på gården så varnades vi för att gå nära honom. Om det varit en flicka som blev drabbad så hade det nog blivit mer livat, så lite rätt kan du få, men pk är att överdriva det lite.

Jag vet inte om någon tog hand om de här pervona, men jag gissar att de var lovligt byte för de tuffa stora grabbarna eller någon farsa som tog tag i saken.
Lagstadgade gränsen var då 15 år och bland annat RFSL ville sänka den ytterligare. Hittade en hel tråd om det senare vid en snabb sökning:
(FB) RFSL:s smutsiga historia
Citera
2019-01-12, 23:37
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Detta var det roligaste jag läst på länge, snacka om att säga emot sig själv
Men jag förstår vad du menar, även om du uttrycker dig så att självaste Annie Lööf skulle slå näven i bordet.

Ska förklara exakt hur jag tänker här:

Bosse är bög, denna sjukdom innebär automatiskt att han dras till småbarn. De flesta pedofiler är bögar ska tilläggas.
Bosse har ett rykte om sig att kladda och sexa med småpojkar.
Bosse blir gripen för att han bara under en dag fått två allvarliga anmälningar om övergrepp på barn mot sig.

Behöver man ens skydda honom? Vilken idiot som helst förstår ju att han inte är oskyldig.
Jag tror inte att det är någon idé att ens försöka få dig att förstå att du är helt ute och cyklar. Bara för att de flesta heterosexuella männen vill ha sex med tioåringar, så innebär det inte att homosexuella män dras till barn. Jag antar att du projicerar din egen sexualitet på de homosexuella männen.... Bara för att du är dragen till unga flickor betyder inte det att alla män dras till barn. Väx upp och kom in i matchen.
Citera
2019-01-12, 23:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vilket ordbajseri
Du kan Rinconada bäst du vill, men fakta talar för sig självt.

På tal om svammel. »Fakta« för dig är vad du tycker. Det är fakta, men det är inte fakta i det här fallet. Det är dina fördomar.
Citera
2019-01-12, 23:58
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likbent
De var ett jävla pedofilvurmande här. En pedofil är en pedofil, hur bra han än kommenterar 10000 meter skidsko. Hur fan kan man tycka synd om smutsen?
Ingen vurmar pedofiler, det konstateras att Bosse var en jäkligt viktig del i de sportintresserades liv, han var duktig på sitt jobb och det tar ju inte en händelse i nutid bort. Folk sörjer det facto att Bosse nu förstörde lite av den bilden, men hans prestationer utanför hans sexeskapader tar ingenting ifrån honom, även om han döms och blir hatad för ett möjligt brott.

Det är ungefär som när Loffe eller Jerka dog.... De har liksom funnits i hela ens liv, och plötsligt så ändras det.
Citera
2019-01-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Ingen vurmar pedofiler, det konstateras att Bosse var en jäkligt viktig del i de sportintresserades liv, han var duktig på sitt jobb och det tar ju inte en händelse i nutid bort. Folk sörjer det facto att Bosse nu förstörde lite av den bilden, men hans prestationer utanför hans sexeskapader tar ingenting ifrån honom, även om han döms och blir hatad för ett möjligt brott.

Det är ungefär som när Loffe eller Jerka dog.... De har liksom funnits i hela ens liv, och plötsligt så ändras det.
Såklart kan man bli lite chockad men man måste i dylika fall skilja på gärning och person. Bara för att man tar avstånd från handlingen så behöver man inte plötsligt ogilla BH men man ska nog samtidigt akta dig lite för att börja hitta på undanflykter och försvar för att få behålla sin inre trygga barndomsbild av mysfarbrorn på TV-sporten. Sanningen är att vi alla vet väldigt lite om denne hemlighetsfulla herre.
Det flesta är väl eg överens om att det inte är acceptabelt att tafsa på barn.
Citera
2019-01-13, 00:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Sanningen är att vi alla vet väldigt lite om denne hemlighetsfulla herre.

Vissa tycks ju veta allt om honom och hävdar att den vetskapen är »fakta«. Men den som har lite distans till sina förutfattade meningar inser att vi vet just väldigt lite. Att han är hemlighetsfull vet vi och att han därmed inte passar in i lagom-Sverige är lätt att förstå.

Citat:
Det flesta är väl eg överens om att det inte är acceptabelt att tafsa på barn.

Det är självklart inte på något sätt försvarbart att ofreda barn. Det innebär emellertid inte att ofredandet är vare sig bevisat eller fastställt förrän dom fallit.
Citera
2019-01-13, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
By the way... Paul Rein Detention Centre.
En åttiotalsmardröm med tuperat hår.

Detta är alltså där han sitter? 85 årig pedofil, kommer väl få det jävligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in