2019-01-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Nu jävlar brann det till i proppskåpet!

Nyfiken som jag är kollade jag äldre inlägg på fejjan. Malin har nyss lagt ut en bild och lite text:
Facebook (scrolla ner i det översta inlägget)

Alltså vad fan är problemet med människan?
Herrejävlar
2019-01-12, 18:12
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Nu jävlar brann det till i proppskåpet!

Nyfiken som jag är kollade jag äldre inlägg på fejjan. Malin har nyss lagt ut en bild och lite text:
Facebook (scrolla ner i det översta inlägget)

För de som inte har facebook, kan du screenshotta och lägga upp på annan plats?
2019-01-12, 18:13
Medlem
Måste vara riktigt frustrerande att ha ett par i sin närhet man kan manipulera till att tro på en och komma hit för att försöka göra likadant här utan framgång. Stackars.
2019-01-12, 18:18
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Måste vara riktigt frustrerande att ha ett par i sin närhet man kan manipulera till att tro på en och komma hit för att försöka göra likadant här utan framgång. Stackars.

Absolut! Men de som far värst illa är Terese’s barn.. Tack och lov är de LVUade.

Hoppas rättegången kommer igång snart. Ingen tid är utsatt i målet?
2019-01-12, 18:29
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Absolut! Men de som far värst illa är Terese’s barn.. Tack och lov är de LVUade.

Hoppas rättegången kommer igång snart. Ingen tid är utsatt i målet?
Jag frågade i tisdags (8/1) och då var inget bestämt när huvudförhandlingen ska starta. Kollar i kommande vecka.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-01-12 kl. 18:36.
2019-01-12, 18:41
Bannlyst
Malin ljuger ihop att t skulle slagit. Fanny
Malin de är förtal och de kan Terese anmäla dig för
2019-01-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitanikita
Malin ljuger ihop att t skulle slagit. Fanny
Malin de är förtal och de kan Terese anmäla dig för

Nu kastar du sten i glashus igen. Du har ju själv spridit förtal här i tråden hela dagen.
2019-01-12, 19:02
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Herrejävlarrr.
Steget känns inte långt till riktigt grov händelse.
Förvånar inte om vi inom tid kommer att få läsa om rejäl misshandel alt. mord.
Ja jag tror faktiskt att hon är kapabel.
Nej, att gå från ord till handling är inte steget så värst långt. Man kan med skäl känna oro:

Tösens vittnesmål:
"A berättar att T. sagt till L. att hon ska bränna ner A. och A:s hus. Detta fick A:s mamma veta någon dag efter att de träffats i garaget. Det var så att T. och J. var hundvakt åt någon i Jörn. T och J hade då cirkulerat kring huset som A och hennes mamma har och de spanat mot huset. L som bor granne hade sett detta. Därefter besökte J. och T. på natten/kvällen och berättade om detta."
Senast redigerad av hum.by.666 2019-01-12 kl. 19:05.
2019-01-12, 19:02
Moderator
Amirons avatar
[quote=nikitanikita|66408399]
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Herrejävlarrr.
Steget känns inte långt till riktigt grov händelse.
Förvånar inte om vi inom tid kommer att få läsa om rejäl misshandel alt. mord.
Ja jag tror faktiskt att hon är kapabel.[/QUOTEjimmy är kapabel för mord
Inte Terese

Med tanke på Ts förmåga att tända eld på saker, så är hon mycket väl kapabel till mord.
2019-01-12, 20:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
T ha inte den FB hon ha nog ingen FB eller ha FB men bara för nära vänner

Jag tycker synd om T som har såna vänner som du. Polisen, socialnämnden och andra berörda är ned all säkerhet här inne och läser. Och vad får de veta?

1) Att T umgås med människor som anklagar andra människor för att vilja döda och kallar minderåriga flickor för horor. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

2) Att T först är ihop med en man som hon säger har våldtagit henne, gett henne svåra underlivsskador och förgripit sig på deras gemensamma barn. Och istället för att hålla sig så långt borta från honom som möjligt, så klämmer hon ihop sig med honom i en 1:a. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

3) Att T inte alls brydde sig om att en man var dömd för misshandel av sitt barn, utan med glatt hjärta gifte sig med honom. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

4) Att T fortsätter hota barnens familjehem och vill döda de människor som är barnens trygghet i nuläget, samtidigt som hon vill ha tillbaka barnen, få bo tillsammans med dem. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

5) Att T är dömd för hot och ändå fortsätter hon hota folk inklusive en polis hemifrån. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

6) Att T har tänt eld på sitt eget boende även om hon inte dömts för det, men säger elaka saker om en ung flicka som räddat sin mor från en band. Och de tänker - en sån miljö kan inte vara bra för T:s barn.

Nu vill jag att du försöker förstå detta och förklarar detta för T och alla era vänner:

- T är inte skapt i huvudet för att ta hand om sina barn. Joel förstod det tack och lov, vilket deras barn kommer att tacka honom för när de blir tillräckligt stora.

- Vad än T kommer att göra i framtiden, så kommer hon aldrig att få tillbaka barnen. Aldrig. Det förstår vi med normala hjärnor och även Joel. Vi förstår att det är T som ligger bakom alla hot och vi förstår att hon riskerar att aldrig mer få träffa sina barn om hon fortsätter så här.

- Om T fortsätter bränna ner saker och hota hamnar hon till slut i fängelse. Kanske för många år. Och då kanske hon inte får träffa barnen - eller möjligtvis bara någon gång per år.

Så se för guds skull till att inte hålla på som du och de andra gör genom att hetsa upp henne och anklaga andra. En dag bränner hon ner ett hus så någon dör eller så hotar hon fel person och blir mördad. Inget som hennes barn ska behöva leva med. Det är hemskt för barn att ha en kriminell mamma som inte drar sig för mordbrand, men att hon ska döda eller bli dödad bara för att hon inte fixar att barnen är i familjehem, ska inget barn behöva leva med. Inget. Och det fattar man om man älskar sina barn. Så om T verkligen älskar sina barn är det dags att lägga av med hot och bränder. Hon får börja virka pannlappar, lära sig finska eller boxa istället.
2019-01-12, 20:47
Medlem
Citat:
Aldrig försent
T kan få hem barnen t ha ansökt hjälpstöd i hemmet för ha barnen hemma hon ha ju acceptera barn är tillfälligt i f hem hon
Kan ta hand om barn de vet jag och många som sett hon med barnen ingen människa är perfekt men t hon klarar av barnen

Tillfälligt familjehem? Bästa för barnen vore att de får veta sanningen och ställa sig in på att bo kvar i resten av sina liv. Adoption vore det mest lyckade, då kan barnen få den juridiska trygghet de har rätt till.

Terese lever i förnekelse. Hon har stora handikapp, men lever i tron (önskedrömmen) om att hon klarar av att ta hand om fyra barn. Men barn behöver mer än mat och rena blöjor, särskilt nu när äldsta barnet snart börjar i skolan, hur ska då en utvecklingsstörd Terese t ex kunna hjälpa till med läxorna har du tänkt dig? Att ha barn handlar om MER än "klara av att ta hand om dem rent praktiskt", barn behöver stimulans och gränser för att utvecklas till bra människor. Det är det viktigaste och de två sakerna saknar Tessan. Bara att inse det och acceptera.

Dessutom, hur ska Terese t ex ha råd och möjlighet att skjutsa fyra ungar till träningar och aktiviteter efter skola och förskola? Hon har varken körkort och inte ens 9000 kr per månad att leva på. Nej, Terese borde komma ned på jorden och vara smart nog att ta hjälp av socialpsykiatrin. Umgänge med barnen ibland räcker, det är ju det bästa för både barnen och Terese.
2019-01-12, 20:53
Medlem
[quote=Amiron|66408515]
Citat:

Med tanke på Ts förmåga att tända eld på saker, så är hon mycket väl kapabel till mord.

Största risken är att hon i så fall mördar ett barn eller råkar starta en stor brand. Har på känn att de bränder Tessan startat rör sig om tändare/tändstickor och ingen tändvätska, men jag kan så klart ha fel. Skulle Terese kunna vara kapabel att t ex elda upp en stor privat villa, nej, jag tror inte det. Men absolut att hon kan skada försvarslösa barn om hon är ensam med dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in