Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Det är din åsikt, min är en annan. Lämna min person ifred från påhopp för att jag har en annan åsikt tack.
Anledningen att ta kontakt med Gotlands kommun är för att göra dom medvetna om att fallet inte är bortglömt, att de har ögonen på sig, och att de förväntas agera. En sten i skon helt enkelt..
Sedan uttrycker du dig otydligt om anmälningarna är undertecknade eller om de är anonyma. Du har sagt att du inte vet om din son har undertecknat, i nästa stund säger du att du vet vilket, och i tredje att skrivelserna är anonyma.
Jag bryr mig inte om din sons namn, men antar att det spelar roll för hur skyndsamt ett ärende behandlas om det är anonymt eller inte; det är större chans att det inte sopas under mattan om det ej är anonymt.
1. Du behöver verkligen inte ta kontakt med kommunen för att göra "dom" medvetna om att fallet inte är "bortglömt". Som jag framfört ett flertal gånger i tråden sedan den 30 november kommer en medarbetare från min sons kontor i Stockholm att resa till Gotland för samtal - när den tiden är inne. Att du lägger dig i handläggningen med "din spik i skon" är lika naivt som dumt och tjänar bara familjen Nujen - men det kanske är det du är ute efter?
2. Jag uttrycker mig inte det minsta otydligt. Om du har alla hästar hemma inser du nog att det står NN istället för min sons namn under den streckade linjen på varje skrivelse. Om min son sätter en vikings bomärke på den streckade linjen är skrivelsen undertecknad av honom men förblir likväl anonym. Skall det vara så svårt att ta in?
3. Anonymiteten påverkar på intet sett hur "skyndsamt" handläggningen av ett tillsynsärende sker i en kommun. Det kan du läsa på om i plan- och bygglagen och den förvaltningsrättsliga litteraturen på området om du tvivlar på mina ord. Jag borde ju kunna det här litet båttre än du själv, eller hur?
4. Det är absolut ingen chans att något sopas under mattan här, så du behöver inte alls oroa dig.
Har du fått tillräckligt svar på tal eller vill du veta något mer?