2019-01-09, 14:45
Medlem
KaptenPyros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Ja det första jag tänkte på när jag såg dom så tänkte jag "dom är ju förbjudna nu varför får man dom om dom är förbjudna"

Vi fick köpa gamla versionen men när raketerna blir tillståndspliktiga så borde försäljarna inte få sälja satserna med raketer i efter 1 juni.
Förhoppningsvis kommer det finnas försäljare som har utförsäljning på raketer till Valborg. Och även satser som har raketer eller vad tror ni?
Citera
2019-01-09, 18:17
Medlem
Är det någon som besitter en film på iron man från EF?
Citera
2019-01-09, 21:19
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPyro
Vi fick köpa gamla versionen men när raketerna blir tillståndspliktiga så borde försäljarna inte få sälja satserna med raketer i efter 1 juni.
Förhoppningsvis kommer det finnas försäljare som har utförsäljning på raketer till Valborg. Och även satser som har raketer eller vad tror ni?

Miniraketer är redan förbjudna, det är där skon klämmer.
Citera
2019-01-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Men verkar varit en hel del som sålde dom detta året?
Jaja nu är allt förbjudet iallafall och fick handlat ett 100 pack att lägga undan.
Dom här shockwave raketerna är där någon hyffsad knall i dom? Har 2 paket men är dom bra kanske dom får läggas undan på lång tid allihop.
Senast redigerad av Capteno 2019-01-09 kl. 22:57.
Citera
2019-01-10, 18:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Men verkar varit en hel del som sålde dom detta året?
Jaja nu är allt förbjudet iallafall och fick handlat ett 100 pack att lägga undan.
Dom här shockwave raketerna är där någon hyffsad knall i dom? Har 2 paket men är dom bra kanske dom får läggas undan på lång tid allihop.

Jodå, nog fuskas det friskt.. Men det är väl dels att det är tunt med information och dels att många handlare fortfarande har stora lager. Fyrverkerifabriken i Ljungby sålde ju tex 144-packen från Royal Party. Icke-CE men man har på undersidan klistrat på "CE Stars Fireworks" (sitt eget märke)

Har bara skjutit 1 Shock Wave raket. Den gick väldigt högt och sen smällde den med röd titanliknande krevad: https://www.youtube.com/watch?v=qYf_5CpxY50

Var väldigt besviken faktiskt..
Citera
2019-01-10, 19:06
Medlem
Halkade in på ett bananskal och såg denna ~9 månader gamla video.

Top 5 DIY-skapelser:
https://youtu.be/6xv1QWlgd9M

För er som missat den, mycket nöje.

#1&2 (48") är helt sjuka!
Citera
2019-01-10, 19:06
Medlem
Citat:
Jodå, nog fuskas det friskt.. Men det är väl dels att det är tunt med information och dels att många handlare fortfarande har stora lager. Fyrverkerifabriken i Ljungby sålde ju tex 144-packen från Royal Party. Icke-CE men man har på undersidan klistrat på "CE Stars Fireworks" (sitt eget märke)

Har bara skjutit 1 Shock Wave raket. Den gick väldigt högt och sen smällde den med röd titanliknande krevad: https://www.youtube.com/watch?v=qYf_5CpxY50

Var väldigt besviken faktiskt..

Ha ha snyggt med eget klistermärke..
Jag såg en Linders i Hbg och 110:ans sålde dom också,

Ja kanske ingen jätte höjdare...Men fick 2 paket ( 8 st ) för 78 kr så inga större summor att bry sig om dom inte uppfyller vad man hoppats på.
Citera
2019-01-10, 19:18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ha ha snyggt med eget klistermärke..
Jag såg en Linders i Hbg och 110:ans sålde dom också,

Ja kanske ingen jätte höjdare...Men fick 2 paket ( 8 st ) för 78 kr så inga större summor att bry sig om dom inte uppfyller vad man hoppats på.

Får se om jag orkar ta bild.

Skulle nog köpt lite fler 144-pack. 20 kronor är ju otroligt billigt...
Citera
2019-01-10, 19:34
Medlem
Citat:
Får se om jag orkar ta bild.

Skulle nog köpt lite fler 144-pack. 20 kronor är ju otroligt billigt...

Jo otroligt billigt men hur många skjuter du om året? Köpte mina dyrare men tyckte ändå det räckte med ett oöppnat 100 pack vissel och bang.

Kanske annorlunda för dom som växte upp med sådana istället för smällare som jag gjorde och nästan aldrig testat dom för fanns ju häftigare saker.

Men för 20 kr hade jag inte kunnat låta bli att köpa några stycken..
Citera
2019-01-10, 21:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Jo otroligt billigt men hur många skjuter du om året? Köpte mina dyrare men tyckte ändå det räckte med ett oöppnat 100 pack vissel och bang.

Kanske annorlunda för dom som växte upp med sådana istället för smällare som jag gjorde och nästan aldrig testat dom för fanns ju häftigare saker.

Men för 20 kr hade jag inte kunnat låta bli att köpa några stycken..

Inte så jättemånga, men dom kommer ju bli väldigt roliga att ha om några år och bli nostalgisk till.

Jag insåg nu att du pratade om Shock Wave. Helt okej pris ju Men den jag körde av var inte så jättebra direkt som sagt
Citera
2019-01-11, 13:18
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
jag fick ett packet med tiger raketer som är miniraketer i min "monster bang" från svea fireworks.

tigerraketerna låt gömda bakom kartong.
Citera
2019-01-11, 22:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
jag fick ett packet med tiger raketer som är miniraketer i min "monster bang" från svea fireworks.

tigerraketerna låt gömda bakom kartong.

Precis, vilket inte borde vara lagligt. Men samtidigt är det såklart roligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in