2007-12-20, 10:44
Medlem
palibilus avatar
Mariestad

Citat:
Ursprungligen postat av MAGNUM.75
Detta är ett utav de fall som allas våran Leif GW har nämnt ett flertal ggr.
Detta fallet samt det om en annan mördad kvinna som när hon påfanns död hade en nejlika(eller annan blomma) vid sin döda kropp.Kommer ej ihåg fallet.

Leif påstår att om dessa fall hade utretts bra från början så hade ett åtal med fällande dom blivit realitet.
Tror han sa så här"Hade dessa mord skett i Göteborg så hade dom ej varit oupklarade i dagsläget".
Verkar som att polisen redfan vet vem som gjort det men att bevisningen ej räcker.
Men isåfall vilken av dom misstänkta bodde i göteborgsområdet
Citera
2007-12-20, 14:07
Medlem
Malin Olsson, 16

Det finns ett tredje mord som GW Pettersson brukar ta upp och det är mordet på Malin/kyrkogårdsmordet i Gbg.
Och där har den huvudmisstänkte funnits i Gbg-trakten, mer om det i tråden.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=301296
Citera
2007-12-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palibilu
Men isåfall vilken av dom misstänkta bodde i göteborgsområdet

Trollar du?
Öghh vem pratar om vart de misstänkta bodde?

Jag sa bara det som Leif GW sa att polisen i Göteborg hade gjort en bättre utredning och i o med det lyckats fälla någon.
Citera
2007-12-29, 00:09
Medlem
palibilus avatar
Öghh

Citat:
Ursprungligen postat av MAGNUM.75
Trollar du?
Öghh vem pratar om vart de misstänkta bodde?

Jag sa bara det som Leif GW sa att polisen i Göteborg hade gjort en bättre utredning och i o med det lyckats fälla någon.
Fick uppgifter från en kompis i mariestad idag att en person från Tived är
intressant i utredningen sitter tydligen inne nu
Citera
2007-12-29, 09:55
Bannlyst
Citat:
Fick uppgifter från en kompis i mariestad idag att en person från Tived är
intressant i utredningen sitter tydligen inne nu

Tived.. Tiveden?
Vill du pm namn?
Citera
2008-01-07, 00:04
Medlem
GW Persson tror tydligen på samma gärningsman i Malin Olsson-mordet som i Pernillas fall, hmm...
http://www.expressen.se/nyheter/1.992805/de-har-tva-fallen-bor-betraktas-parallellt
http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.992792/10-mord-som-ska-losas
Citera
2008-01-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
GW Persson tror tydligen på samma gärningsman i Malin Olsson-mordet som i Pernillas fall, hmm...
http://www.expressen.se/nyheter/1.992805/de-har-tva-fallen-bor-betraktas-parallellt
http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.992792/10-mord-som-ska-losas
Jag ser att jag postade detta i fel tråd, skulle vart i tråden om Falun-Pernilla, sorry.
Citera
2008-02-06, 19:32
Medlem
palibilus avatar
medium

Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Tack för den intressanta informationen. Om man har ett mordfall där man inte hittat kroppen och "står och stampar" så borde ju VARJE liten tänkbar sak kollas upp ÄVEN om det handlar om ett mediums uttalanden. Det tycks ju finnas kopplingar till verkligheten.

Tänk om lösningen kan vara så här nära.
Polisen borde definitivt ta ett snack med den här trion.

Undrar förresten vem det är som ringt runt till polismyndigheterna och pekat ut en plats där kroppen skulle ligga och där man trots grävningar inte hittade ett dugg ?.
I Helenafallet förstörde Saida användandet av några ringar som tillhört Helena.
Hon behövde känna rätt vibrationer från dom.Dom får ej användas som bevis.
Läste en krönika den gode GW skrev om fallet.Ren idioti skrev han.
Citera
2008-03-10, 19:05
Awaiting Email Confirmation
Citat:
I Helenafallet förstörde Saida användandet av några ringar som tillhört Helena.
Hon behövde känna rätt vibrationer från dom.Dom får ej användas som bevis.
Läste en krönika den gode GW skrev om fallet.Ren idioti skrev han.

Är det ingen som vet mer om vakterna på stadshotellet,eller läraren?Bild och namn,tack.
Citera
2008-03-11, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
P....... heter han o bodde ett tag på västkusten. Mannen yttrade i flera personers sällskap under fyllan att trots misstankar kunde han aldrig bli fälld.
Alibi saknades eller stakades fram vid tiden för mordet, o jag tror mig veta att han bodde i staden eller i dess omgivningar när mordet skedde.
Han har varit på förhör osv men aldrig blivit häktad. Mkt underlig person enligt mina källor o en trolig kandidat till dådet.

Jo, det stämmer - Det är samma person. P........ Har hört att han försökt anlita "oberoende, utomstående personer" som han skulle lätta sitt hjärta för på grund av att han inte litade på några inom poliskåren???. Och han bodde mycket riktigt i staden vid tiden för dådet och jag har också hört att han på ett eller annat sätt var närstående med Helena. Inte blodssläkt, men på annat sätt...
Citera
2008-03-23, 11:40
Medlem
palibilus avatar
Helena

Citat:
Ursprungligen postat av Zukiyaki
Jo, det stämmer - Det är samma person. P........ Har hört att han försökt anlita "oberoende, utomstående personer" som han skulle lätta sitt hjärta för på grund av att han inte litade på några inom poliskåren???. Och han bodde mycket riktigt i staden vid tiden för dådet och jag har också hört att han på ett eller annat sätt var närstående med Helena. Inte blodssläkt, men på annat sätt...

Låter som klappat och klart 15 år försent
Citera
2008-03-28, 17:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Den P..... som det talats om här på FB, är det samme kille som hade den vita bilen som det talades om efter Helenas försvinnande och som - har jag för mig - lämnade bilen vid sjukhusets parkering? Trodde han hette T.... någonting.

Är P..... den vakt/väktare som det skrivits om här på FB?

Har någon mer info om P.....? Finns han i M-stad i dag? Hur gammal är han? Namn?

Kommer ihåg en kille som drog igång en skallgång efter Helenas försvinnande. Är det någon som vet vem han är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in