2019-01-11, 10:35
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
"Är han en betald vänsteraktivist?" Ja, vad trodde du? Han är inte en journalist som tar sig friheten att smyga in politiska vinklingar på nyhetsplats, han är en partiansluten ledarskribent. Det är den enda anledningen till att han finns på Aftonbladet, det är ett heltidsjobb och självklart får han betalt för det.

Socialdemokrat? Eller vänsterpartist?
Citera
2019-01-11, 10:37
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Anders Lindberg är enbart en persona som förtränger sin egen skugga. Han ser den inte. Vet inte ens att den existerar.

När han passerar ingången till ICA och möts av tiggare, så kan han känna sig nöjd med den frukt som han varit med att skörda; Att han faktiskt tar debatten och tar ställning för dessa människor, så att de kan få leva ett bättre liv.

Det han däremot inte känner till om sig själv, är att han istället för att greppa sitt inre mörker, som hans psyke hittat ett schema för att ta sig förbi - faktiskt får känna sig lite bättre än andra människor. Ty, det får han bekräftat var gång han går in genom dörren till sin egen redaktion.

Hahaha, ja det stämmer nog.
Citera
2019-01-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Har ni någonsin sett en bild på anders lindberg? Och missat babydragen? En prestation måste jag säga.

Babyface är den starkaste indikation man kan ha på autism. Med autism kommer avsaknaden av "teory of mind" (förmågan att förstå andra människors perspektiv) och ojämn begåvningsfördelning.
Med minsta insikt om autism blir allt han säger begripligt.

Här får ni en vetenskaplig förklaring:https://www.spectrumnews.org/news/facial-features-provide-clue-to-autism-severity/

Hur någon kan missa att Arnstad har samma utvecklingstörning övergår mitt förstånd.

Tack för denna information. Jag kände inte till baby-face-kännetecknet tidigare trots att jag misstänkt en utseendeanomali. Finns kanske andra avvikande kroppsliga drag. Hur påverkas livslängden t ex.
Citera
2019-01-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Förmodligen, fast det är något mer som är fel på honom.
Han är förmodligen övertygad om sin egen ofelbarhet. också
Citera
2019-01-11, 11:22
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Han är förmodligen övertygad om sin egen ofelbarhet. också

Ja det också.
Citera
2019-01-11, 12:47
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Tack för denna information. Jag kände inte till baby-face-kännetecknet tidigare trots att jag misstänkt en utseendeanomali. Finns kanske andra avvikande kroppsliga drag. Hur påverkas livslängden t ex.
Jag känner inte till någon undersökning om livslängd. Men autism är en utvecklingstörning som ofta påverkar andra fysiska delar av kroppen. Vanligast är skador på synnerven (synnerven är antagligen kroppens mest känsliga organ) och ca 70% av alla med autism har också skador på synnerven. Och vi talar inte om småskador (härifrån kommer nidbilden av nörden med coca-cola bottnar). Cp-skador är vanligt förekommande. Olika typer av hjärtfel förekommer oftare i gruppen men vågar inte säga frekvens.

Jag kan inget om den medicinska delen men med tanke på skadorna på synnerven och hjärtfelen är det rimligt att anta att andra organ och funktioner ibland utvecklas i fel riktning.

Att jag inte kan allt må vara mig förlåtet. På forskarnivå har man kännt till att autism syns och är den säkraste och tidigaste indikationen på autism, men denna kunskap finns inte ännu ute i psykriatrin.

Men denna diskussion blir så högt över gemene flashbackskribentens kunskaper (diskussioner är ju även ovan mänga psykiatriker och psykologer). Det är trotts allt ett vä'ldigt smalt område.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2019-01-11 kl. 12:56.
Citera
2019-01-11, 17:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Från Wikipedia:

Citat:
Anders Lindberg, född 10 januari 1972 i Västra Frölunda, är en svensk journalist och politisk chefredaktör på Aftonbladet.[1] Lindberg har tidigare arbetat på socialdemokraternas partistyrelse och på Utrikesdepartementet som politisk sakkunnig till utrikesminister Laila Freivalds och på Socialdemokratiska riksdagsgruppen, bland annat som politisk sekreterare till riksdagsgruppens ordförande. Lindberg har också varit ledamot av kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och suttit som andre vice ordförande i kultur- och fritidsnämnden i Haninge kommun.
...
Han representerade Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbund, SSU, där han var ordförande i Internationella utskottet och ledamot i förbundsstyrelsen 1997–1999 från Göteborgs SSU-distrikt.

Anders Lindberg är gift med den socialdemokratiska politikern Åsa Westlund.

Låt mig gissa...

Socialdemokrat!
Citera
2019-01-11, 19:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Han är LO:s utvalde man på posten, alltså någon sorts socialdemokrat. LO har funnit honom tillräckligt duglig och begåvad för att placera honom som politisk chefredaktör på Aftonbladet. Huruvida det är ett smart drag i det långa loppet kan ifrågasättas. Jag tror att de har mycket begränsade insikter i "det långa loppet".
Citera
2019-01-11, 22:56
Medlem
Han är en sit-down-komiker dvs det han skriver går inte att ta på allvar för han bor i ett överklassområde men låtsas företräda arbetarklassen. Å andra sidan är väl alla på vänstersidan nuförtiden "närmast sig själv".

Och ändå kan det någon gång komma något klokt ur hans foderlucka när man ser honom på tv men det är lika sälsynt som krodkodiler i Sverige.
Citera
2019-01-11, 23:05
Medlem
FarbrorBerits avatar
Glöm inte Anders klassiska uppträdande på Almedalen.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=2ahUKEwj7pvCk3ebfAhWplIsKHVYvCoYQ3ywwAHo ECAYQAw&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3DPljf9GPjXko&usg=AOvVaw0dKt1Pj8B_0XylUyb0F36D

Idioti, efterblivenhet eller ståuppkomik? Fan, vem vet.
Citera
2019-01-12, 00:15
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Från Wikipedia:

Låt mig gissa...

Socialdemokrat!

Där ser man.
Citera
2019-01-12, 00:17
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är LO:s utvalde man på posten, alltså någon sorts socialdemokrat. LO har funnit honom tillräckligt duglig och begåvad för att placera honom som politisk chefredaktör på Aftonbladet. Huruvida det är ett smart drag i det långa loppet kan ifrågasättas. Jag tror att de har mycket begränsade insikter i "det långa loppet".

Ok, kanske inte så smart val från deras sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in