2019-01-10, 08:47
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag tror han är en godhetsknarkare som får en massa likes från likasinnade som sporrar honom att fortsätta och det hela fått en snöbollbseffekt.
Jag hittar ingen annan förklaring till att man inte ser utvecklingen och därmed uppdaterar sin ståndpunkt utan blir istället bara mer och mer rabiat vänsterbliven.

Du är inne på ett intressant spår här.
Citera
2019-01-10, 08:48
Medlem
Ja det är en bra och ytterst motiverad fråga! Vad är det som driver Anders Lindberg och varför tillåts han hålla på.

Svaret finns nog bara inom AB:s Redaktion/Chefer och hur AB:s kopplingar till Globalisterna ser ut.

Anders själv har säkerligen bra betalt för att sticka ut hakan så här och jag antar att han är en privat SJW av rang.

En som taggat ner lite på senaste är Guillou - känner han att det börjar blåsa kallare och kallare tro?
Citera
2019-01-10, 08:48
Medlem
Andersdamaans avatar
Han brukar fylletwittra allt möjligt skumt ibland, så en del kanske är alkoholrelaterat?
Annars så är det väl bara vanlig hederlig Södermalmsk journalistfeber med tillhörande symptom som han lider av. Inget att hetsa upp sig över.
Citera
2019-01-10, 09:01
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Han brukar fylletwittra allt möjligt skumt ibland, så en del kanske är alkoholrelaterat?
Annars så är det väl bara vanlig hederlig Södermalmsk journalistfeber med tillhörande symptom som han lider av. Inget att hetsa upp sig över.

Jasså? Jag har inte följt honom på twitter, detta visste jag inte. Har du några intressanta exempel som du kan länka till?
Citera
2019-01-10, 09:11
Medlem
Det är inte något fel på honom. Han är helt normal och ovanligt klok.
Citera
2019-01-10, 09:24
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag tror han är en godhetsknarkare som får en massa likes från likasinnade som sporrar honom att fortsätta och det hela fått en snöbollbseffekt.
Jag hittar ingen annan förklaring till att man inte ser utvecklingen och därmed uppdaterar sin ståndpunkt utan blir istället bara mer och mer rabiat vänsterbliven.

Naturligtvis godhetsknarkar karln för att öht hålla sig själv flytande. Anders har uppenbarligen låg självkänsla.

Att Anders har fel i det mesta han yttrar sig om är inget som han bryr sig om och hans mål är inte att övertyga folk om någonting alls. Anders mål är att övertyga sig själv att han också duger. Varför har Anders ingen kunskap om någonting? Anders vandrar inte den vägen därför då måste han konfrontera faktumet att han inte är så smart som han önskade.

Att Anders behandlar folk som skit när han skriker åt folk att dom ska tro på just honom märker han inte ens, Anders för egentligen ett krig och en kamp mot hans låga status i hierarkin och enbart detta.
Citera
2019-01-10, 09:24
Medlem
Anders Lindberg och hans kollegor är dramaproducenter, de ska provocera och uppröra eftersom det är snabbaste och enklaste sättet att tjäna pengar för en klickhora, inget får folk att klicka så mycket som när de blir arga. Vänsterblivna blir upprörda och förbannade på de som hängs ut och delar. Andra blir förbannade på Anders Lindberg och klickar. Aftonbladets uppdrag är att tjäna pengar åt ägarna, INTE att skriva sanning eller granska makten.

KLICKS = PENGAR (annonsintäkter)

Aftonbladet omsätter 1,8 miljarder kr/år, över hälften kommer från klicks. Dvs 1 miljard kronor. Sluta klicka på Aftonbladet, de har trots allt en stadigt sjunkande omsättning även om de fortfarande tjänar massor av pengar på alla idioter som klickar och delar.
Senast redigerad av Evilius 2019-01-10 kl. 09:27.
Citera
2019-01-10, 09:32
Medlem
godhetsapostelns avatar
Har ni någonsin sett en bild på anders lindberg? Och missat babydragen? En prestation måste jag säga.

Babyface är den starkaste indikation man kan ha på autism. Med autism kommer avsaknaden av "teory of mind" (förmågan att förstå andra människors perspektiv) och ojämn begåvningsfördelning.
Med minsta insikt om autism blir allt han säger begripligt.

Här får ni en vetenskaplig förklaring:https://www.spectrumnews.org/news/facial-features-provide-clue-to-autism-severity/

Hur någon kan missa att Arnstad har samma utvecklingstörning övergår mitt förstånd.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2019-01-10 kl. 09:36.
Citera
2019-01-10, 09:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Naturligtvis godhetsknarkar karln för att öht hålla sig själv flytande. Anders har uppenbarligen låg självkänsla.
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Anders Lindberg och hans kollegor är dramaproducenter, de ska provocera och uppröra eftersom det är snabbaste och enklaste sättet att tjäna pengar för en klickhora, inget får folk att klicka så mycket som när de blir arga.

Ja, det är nog en kombo av ryggdunkande och tjäna pengar på det samtidigt.

Jag använder adblock på aftonblaskan och liknande media och ser till att avblocka på sidor jag vill stödja och hoppas fler gör så.
Citera
2019-01-10, 09:45
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Jasså? Jag har inte följt honom på twitter, detta visste jag inte. Har du några intressanta exempel som du kan länka till?
Pallar inte att snoka igenom hans twitterhistoria men här är hans konto iaf:
https://twitter.com/anderslindberg

Hans virrigare tweetar brukar kunna hittas sena kvällar/nattetid

Edit: Hittade ett exempel:
https://twitter.com/anderslindberg/status/1063480720641937408?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1063480720641937408&ref_url =https%3A%2F%2Fsamnytt.se%2Faftonbladet-jimmie-akessons-fel-att-det-inte-blev-nagon-regering% 2F
Senast redigerad av Andersdamaan 2019-01-10 kl. 09:47.
Citera
2019-01-10, 09:58
Medlem
grungewhores avatar
Lider han inte av det samtliga journalister tycks lida av: de rör sig endast i sina egna kretsar, tycker och tänker samma saker och sen sätter det dessa tankar i print?

I stort skiljer sig inte Anders Lindbergs kåserier från ett facebookinlägg, det enda som skiljer är att han har en vidare plattform, men precis som på Facebook är det ju bara hans följare som läser. Han omvänder ju ingen.
Citera
2019-01-10, 10:56
Medlem
Han får bra betalt av ägarna till Aftonbladet för att uppmuntra till förstörelse av Sverige.

Den större frågan är varför ägarna till tidningen vill att han skriver detta. Det är på deras uppdrag han jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in