2019-01-09, 21:26
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, vaxljus var det, och den hade gått av på änden (hihihi) så att säga.
Morot var det... Eller en chihuahua 😀. Ge gubben en dagsedel och flyg hem honom till Sverige.. Han kommer inte ens våga gå ur lägenheten mer.

Det här fallet är inte värt fängelse, men det är inte helt omöjligt att polisen hittar massa barnporr i gubbens lägenhet. Kan även finnas riktiga offer som blivit utsatta riktigt allvarligt.

Gör bängen husis hos Bosse tro? Eller är ett brott utomlands inte tillräckligt till att få kolla upp gubbens förehavanden? Om han döms i USA, kan det räcka för att få en husrannsakan?
Citera
2019-01-09, 21:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det är upp till domstolen att avgöra skuldfrågan, men du verkar redan ha bestämt dig för att Bo är oskyldig? Trots att ytterligare två tonåringar trätt fram. Det är en sak om han tafsat på en vuxen man eller kvinna. Nu handlade det om barn, och då kan de gärna låsa in farbrorn på livstid så får han inte chansen att antasta fler barn. Förutsatt då att han bedöms vara skyldig. Spar på mina sympatier för folk som förtjänar sympatier och dit hör inte barnantastare och pedofiler.

Alla är väl oskyldiga tills de bevisats skyldiga eller har du samma åsikt som pöbeln och slaskpressen att först hänga ut och sedan döma?
Citera
2019-01-09, 21:30
Medlem
SoulSurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Var har du läst det? Enligt en fängelsevakt i en intervju idag har han suttit i fängelse sen 7 januari.

https://www.browardclerk.org/Home/Index

Kolla Case Search där, sidan ligger nere just nu tyvärr. Finns ett dokument som visar detta, och de regler som han måste följa.
Citera
2019-01-09, 21:35
Medlem
Intressant att två av hans så kallade kollegor har uttalat sig i pressen och på sättet dom gör det är ju intressant : Nu minns jag inte exakt men båda menar att han var en knepig person ensamvarg.
I sånna här lägen brukar väl kollegor antigen hålla käft eller så säger man någe i stil med: Detta måste vara ett misstag kan inte tro att Bosse gjort något sånt !!

Leif Loket Olsson när blev han bög ? Kan ju inte stämma måste vara skämt !!!
Citera
2019-01-09, 21:37
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Syftet med resan är det enda de frågat mig de gånger jag rest till USA. Hållit upp passet mot mitt ansikte, möjligtvis kollat på några stämplar. Sen ”Welcome”.

Kan man bara stå i kö och svara på den frågan släpps man in.

Första gången jag besökte USA så var det en vanlig charterresa. Då gick det väldigt snabbt när de kollade våra pass.

Några år senare åkte jag till USA med reguljärflyg, och då kollade tullpersonalen våra pass ingående.
Då fick vi något papper där vi skulle svara på om vi varit delaktiga i folkmord m.m. Och vi hade inte varit delaktiga i något folkmord och fick därmed komma in i USA.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor

Kolla Case Search där, sidan ligger nere just nu tyvärr. Finns ett dokument som visar detta, och de regler som han måste följa.
När borgen är betald. Är den det?
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:

det är villkoren som gäller, när och om borgen betalas, som listas
Citera
2019-01-09, 21:41
Medlem
flaess avatar
Alla rykten om pedofili-/homo-böjelser som har florerat kring Bosse Hansson i årtionden visade sig alltså stämma till 100%!

Ha det så kul i finkan, Bosse. Till skillnad från dina medfångar så räds du dock inte att tappa tvålen...
Citera
2019-01-09, 21:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Aha. Men i nuläget sitter han fortfarande fängslad. Och kommer vara det några dagar till.

Citat:
Han ska förses med fotboja och har ännu inte blivit tilldelad någon offentlig försvarare.

– Vi har inte hunnit så långt än, det tar en eller två dagar till, säger sekreteraren på avdelningen för offentliga försvarare i den aktuella staden i Florida.

Enligt myndigheten sitter svensken just nu i häkte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21avXa/tv-profilen-sitter-i-hakte-i-florida
Citera
2019-01-09, 21:44
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Det ser mörkt ut för BH.

Att han ska lyckas tråkla sig ur detta på samma sätt som Holywood kärringen som kom undan med blotta förskräckelsen med Prada brillorna, det ser jag inte finns på kartan.

51 månader som minimum, det är över fyra år. Visst inte dömd än, men den försvårande omständigheten att han var igång och tafsade två dagar i rad lär bli svår att komma ur. Dessutom kommer pojkens ombud att få reda på det att BH är känd, möjligen skulle det underlätta deras vilja till förlikning om han kan hosta upp en ansenlig summa dollar vill säga.

Dommaren sa Godmorning, jag säger Gonatt BH, game over!

Ja, det stämmer att minimistraffet för "lewd molestation" är 51mån i Florida. Det är lång tid men väsentligt kortare än de "minst 12år" som vissa talar om. En fällande dom för detta kräver dock att domstolen finner det bevisat att gärningsmannen berört offrets bröst eller kön. Därför torde de som uppgav att han tagit i deras t-shirt och bett dem visa sina muskler falla bort. 13-åringen hävdar tydligen att han berört hans kön/skrev, vilket MGM förnekar. Oklart för mig om beröring utanpå kläder gör någon skillnad, men om de uppgifter som finns hittills stämmer så är det svårt att tro att en tidigare ostraffad person i detta fall skulle få mer än ca 51 mån vid en eventuell fällande dom.
Senast redigerad av Richard-III 2019-01-09 kl. 21:45. Anledning: stavning
Citera
2019-01-09, 21:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
När borgen är betald. Är den det?

Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
det är villkoren som gäller, när och om borgen betalas, som listas

900 000 kr är kanske inte så lätt att hosta upp. Undrar om han har så mycket på banken. Annars blir det att snällt fortsätta sitta i häktet.
Citera
2019-01-09, 21:47
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ja det var ju 20 år sen han slutade på SVT, då var han ju 65 år.

http://wwwc.aftonbladet.se/sport/9810/30/bosse.html

Citat:
Jag kommer att ha fullt upp. Inte minst med vänner och släktingar som jag misskött i alla år. Sen så har jag ju mina frimärken.

Citat:
Vi har nog inte riktigt sett det sista av Bosse Hansson än på ett tag. Även om han tror det själv.

Sen resten vet ni nu....
Senast redigerad av DyslexiKungen 2019-01-09 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in