2019-01-09, 11:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hahaha, ett piano av gigantiskt omfång med tanke på vad det inrymmer.
Att tro att polisen skulle undanhålla något är befängt, ett av världens mest rättssäkraste land (av 131).... tillåt mig tvivla stort.

Sedan kommer detta
"Polisen tiger. Är nog rädda för förtal"
Hihi
Detta med den nedtystade pressträffen blir svårt att få ihop för konspiratörerna då polis sa samma sak redan för ett år sen:

"Förundersökningen kommer med största sannolikhet att läggas ner när den är klar, eftersom de misstänkta inte längre är i livet."

Sen väntade man in "svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker" enligt samma pressmeddelande och kom fram till:

"formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och i samförstånd ha dödat sina två döttrar.”
Senast redigerad av develi 2019-01-09 kl. 12:06.
Citera
2019-01-09, 13:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
... Min uppfattning är att det är många som förstod att Hanna mådde dåligt redan för ett år sedan. Jag vet att Moa hade en vän som kom en gång per vecka, information jag fått av dennas föräldrar.

Tydligen var Stehlitz närmare bekant med föräldrarna till M's barnvakt, dvs skolans lärare och polischefen.
Skribenten skriver om flera vänner som besöker barnen på fasta tider per vecka - vilket överensstämmer med barnvaktens uppgifter (två år äldre än A och närmare henne i ålder än 11-åriga M) att återkommande under ett år vara där på söndagar.
Däremot framgår inte specifikt vem som Stehlitz känner.

Denna uppgift gör skribenten trovärdig - att det kommer vänner på fasta tider per vecka till döttrarna. Regelbundenhet som även överensstämmer med ME och pacing.

...förutom den signifikanta vetskapen om att brevet innehöll planering sen i höstas, vilket beskrevs ordagrant på pressträffen.
Citat:
Jag känner till en familj vars barn kom en gång per vecka till Moa då det var vad hon orkade. Agnes hade en annan vän som besökte henne när hon mådde bättre. Ibland gick det inte.
Citat:
Det sista stämmer att barnen inte alltid orkade träffa andra. Varken kamrater eller lärare som skulle hem och undervisa dem.

Moa hade en vän som de avtalat skulle komma en dag per vecka. Det var Oskar och Hanna som hade frågat föräldrarna till det barnet om de tyckte att det var ok. Jag tror att det var när besöken började glesas ut. Tror. Det kanske inte var så roligt att komma hem till någon som var sjuk i sitt rum och inte hade något nytt kul att berätta. Däremot hade flickorna ofta kontakt med sina klasskamrater genom tex snappchat och instagram. Några av kamraterna har blivit förhörda av polis eftersom de hade kontakt med flickorna strax före polisen antog att töserna dog. Båda flickorna hade både egen mobiltelefon och surfplatta.
Senast redigerad av develi 2019-01-09 kl. 13:35.
Citera
2019-01-09, 15:06
Medlem
Citat:
Citat:
... Min uppfattning är att det är många som förstod att Hanna mådde dåligt redan för ett år sedan. Jag vet att Moa hade en vän som kom en gång per vecka, information jag fått av dennas föräldrar.

Tydligen var Stehlitz närmare bekant med föräldrarna till M's barnvakt, dvs skolans lärare och polischefen.

Hur menar du? Är föräldrarna till barnvakten lärare och polischef?
Citera
2019-01-09, 15:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta med den nedtystade pressträffen blir svårt att få ihop för konspiratörerna då polis sa samma sak redan för ett år sen:

"Förundersökningen kommer med största sannolikhet att läggas ner när den är klar, eftersom de misstänkta inte längre är i livet."

Sen väntade man in "svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker" enligt samma pressmeddelande och kom fram till:

"formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och i samförstånd ha dödat sina två döttrar.”

Ja, vi fick ju allt serverat redan vid den första pressträffen men det föll ju inte konspirationsteoretikerna på läppen utan i inlägg efter inlägg förutsågs hur allt skulle ändras när väl svaren på alla analyser kom, nu vet vi bättre, det som gällde vid den första presskonferensen gäller fortfarande.
Citera
2019-01-09, 16:11
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Ja, det verkar vara så. Lärare på ngn av flickornas skola resp. polischef i Lomma. Orkar inte hitta inlägget.
Citera
2019-01-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ja, det verkar vara så. Lärare på ngn av flickornas skola resp. polischef i Lomma. Orkar inte hitta inlägget.

Det har ingen som helst betydelse vilka proffesioner de har. I så fall: Vad skulle det vara?
Citera
2019-01-09, 16:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det har ingen som helst betydelse vilka proffesioner de har. I så fall: Vad skulle det vara?
Kan inte heller se vitsen med att tonåringen - som hedrar M och A på deras födelsedagar - ska behöva rannsakas sen letsdoit la in länken, mer än att hon skrev väldigt fint om barnen vilket hedrar henne.
Citera
2019-01-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Jag svarar dig och hoppas att Stehlitz återkommer: Ja, de var lärare och polischef. Fint ska det vara. Narcissister vill att deras avkomma endast ska umgås med "fint folk", någon som har minst lika hög rang. Att föräldrarna handplockade barnens kamrater eller "sällskapsdamer" är fantastiskt spännande. Som man gjorde för hundra år sedan. Jag tror att paret kände att de levde i fel tidsålder. De vill ha guvernant, sällskapsdamer och pianospel för döttrarna. Inte fritids, tv och att vem som helst skulle kunna influera de läraktiga barnen, vars framtid för högskolestudier redan var planerade på mellanstadiet genom att de viktigaste ämnena för högskolestudier valts ut.

Att kultur är bra för att motverka depression fattade inte familjen. Har kommit fram till att O inte var särdeles begåvad, en rätt dum akademiker, det finns många av hans sort. De har kommit långt på vilja, men det saknas det där sista; det gör att de försöker anpassa sig istället för att skapa något nytt. Som professor måste man ha den sista skruven, den saknade O. Han visste det, han var missnöjd med det. Han skulle aldrig nå sitt mål. Han skämdes. Han tog livet av fru och barn, och sig själv.

Han försökte återvinna släktens akademiska heder, den som tagit ett skutt över hans far.
Utnämningen av O till professor dröjde, därför att det var svårt att motivera beslutet. O hade kämpat länge för att nå toppen, men han var inte duglig nog. Detta hade under hösten orsakat problem för O, han började sitta mer hemma och tappade motivationen för jobbet. Konferensen han skulle hålla i, där han var huvudperson, skulle bli en riktig läxa för universitetet, som inte utnämnt honom till professor, tänkte han troligen. De skulle resten av sina liv få lida för att de inte "adlat" honom, gett honom det erkännande han tyckte att han skulle ha. De skulle vara medskyldiga till att hans fru och barn dött, de skulle få se! Alla skulle få veta att O och familjen avlidit, de skulle förstå att de var medskyldiga. Så tror jag att O tänkte. Hela konferensen skulle tystna, ALLA skulle få veta. Att mördandet ägde rum dagarna före konferensen var helt och hållet enligt plan, Os plan. H hade nog tänkt att det var en sista utväg, när de inte orkade mer. Därav kaoset i huset, som flera vittnat om.

Normala människor mördar inte sin familj. Tråden måste släppa sina referensramar. O var narcissist med psykopatiska drag. Annars hade han inte haft ihjäl sin familj, varken hjälpt till eller stöttat en självmordsbenägens idéer.

Hans galenskap korsade hustruns depressivitet. I stället för att stötta hustrun, fällde han henne och barnen med sin ständiga jakt på "högre erkännande". O var inte perfektionist dock, det syns på hans alster och hemsidor. Han var inte heller supersmart. Han var en alldaglig, misslyckad professors-wannabe. Han offrade sin familj för att han inte nådde hela vägen fram. Så knäpp var han.

Okej, adjö tråd igen.

Edit: O älskade inte sina barn (eller sig själv heller), men han var noga med att skriva det i sin skrift. Om någon skulle undra. Kan tycka synd om människor som inte kan känna något, då blir deras sanning om att de saknar livskvalitet faktiskt sann. För många är meningen med livet att känna och att uppleva. Annars är man död. Eller hur? H visste vad det var att känna, eftersom hon sökt hjälp för det. O förstod inte. Han sökte med ljus och lykta efter bot...
Senast redigerad av rappytt 2019-01-09 kl. 17:51.
Citera
2019-01-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jag svarar dig och hoppas att Stehlitz återkommer.

Stehlitz kommer nog inte tillbaka.

(FB) stehlitz
Citera
2019-01-09, 18:46
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
/..../

Normala människor mördar inte sin familj. Tråden måste släppa sina referensramar.

/..../

Edit: O älskade inte sina barn (eller sig själv heller), men han var noga med att skriva det i sin skrift. Om någon skulle undra. Kan tycka synd om människor som inte kan känna något, då blir deras sanning om att de saknar livskvalitet faktiskt sann. För många är meningen med livet att känna och att uppleva. Annars är man död. Eller hur? H visste vad det var att känna, eftersom hon sökt hjälp för det. O förstod inte. Han sökte med ljus och lykta efter bot...
Insiktsfullt och träffsäkert, Rappytt. Ofta kan man hitta många guldkorn i dina inlägg som påminner om Brainstorming.
Citera
2019-01-09, 19:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Insiktsfullt och träffsäkert, Rappytt. Ofta kan man hitta många guldkorn i dina inlägg som påminner om Brainstorming.

Tänk så olika man kan uppfatta inlägg, jag har hela tiden sett Rapytt,s inlägg som århundradets största hjärnsläpp men uppenbarligen så ser du dem annorlunda, du kanske kan peka ut vad som nu skulle vara så insiktsfullt och träffande, det kan ju absolut inte vara det svammel du svärtat utan måste vara något väldigt dolt.

Peka gärna ut guldkornen också för vad jag kan läsa ut så är det inte ens kattguld som produceras.
Citera
2019-01-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Stehlitz kommer nog inte tillbaka.

(FB) stehlitz

Tack för info, då är det inte lika säkert att H åt antidepressiva. Enligt polisen var ingen i familjen psykiskt sjuk. Om en person misstänks för att ha mördat något borde polisen få titta närmare på sjukjournalerna, men vad händer om en person blir mördad, är sjukjournalen även då öppen för polisen? De bör ha kommit åt allas journaler med tanke på uppgiften om ME. Hur kunde man ställa en sådan diagnos för Moa, efter så kort tid? Jag hoppas att något granskningsprogram tar tag i detta med hur ME-diagnoser sätts på barn. Hur var det möjligt i detta fall och vad ryms i denna diagnos? I dag sänds åtminstone ett program om att barn inte har det skyddsnät som kan förväntas i Sverige.
Senast redigerad av rappytt 2019-01-09 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in