2019-01-09, 18:27
Medlem
Vad gjorde MB vid 22.30-23.00 tiden den aktuella kvällen?
Citera
2019-01-09, 18:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Vad gjorde MB vid 22.30-23.00 tiden den aktuella kvällen?
Förhöret med honom finns fortfarande på sidan 986 och med frun på sidan 1104. Det finns inget annat än deras egna uppgifter som motsäger dem.
Citera
2019-01-09, 18:38
Medlem
Citat:
KJ eller karatetränare? med tanke på att man kollat VB trafik och vilket uppkopplad mast, bör man också vet vem som hade sista kontakten. var det ett sms eller telefonsamtal?

Vad jag vill minnas från det jag läste tidigare idag är att Ploy och MB hade sms-kontakt under kvällen. Vid 17:09 ringer hon ju 112*, men pga * går inte samtalet ut till larmcentralen.

Vet inte exakt hur hennes sms-kontakt såg ut med MB under kvällen, men vet att hon strax efter försöket emot larmcentralen skickat något i stil med ”han är fan sjuk/störd, vi måste prata”. Vill även minnas att hon har kontakt fram till 20-tiden. Men 20:38 sker något med telefonen (fortfarande uppkopplas mot masten för KJ’s bostad.
Men det är KJ som enligt FUP har sista kontakten med någon, vad vi vet.
Citera
2019-01-09, 18:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmisen
Vad jag vill minnas från det jag läste tidigare idag är att Ploy och MB hade sms-kontakt under kvällen. Vid 17:09 ringer hon ju 112*, men pga * går inte samtalet ut till larmcentralen.

Vet inte exakt hur hennes sms-kontakt såg ut med MB under kvällen, men vet att hon strax efter försöket emot larmcentralen skickat något i stil med ”han är fan sjuk/störd, vi måste prata”. Vill även minnas att hon har kontakt fram till 20-tiden. Men 20:38 sker något med telefonen (fortfarande uppkopplas mot masten för KJ’s bostad.
Men det är KJ som enligt FUP har sista kontakten med någon, vad vi vet.
Det fetstilta är enligt MB. SMS:et var permanent raderat ur hans telefon.
Citera
2019-01-09, 18:45
Medlem
egoonlines avatar
Ett märkligt beteende i trådar som den här är att vissa alltid fastnar i oväsentligheter. Ni fastnar i personangrepp och diskussioner om ointressanta detaljer som inte på något sätt kan avgöra vem som är gärningsman i ärendet.

För egen del så har jag följt tråden sporadiskt men började för några dagar sedan bläddra i FUP:en.
Det som jag reagerade på är bilderna från kroppsundersökningen av Kristoffer.
Jag har missat när dessa diskuterats tidigare i tråden.

Vad har ni som tror på alternativ till Kristoffer som gärningsman för förklaring till hans skador?
Citera
2019-01-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fetstilta är enligt MB. SMS:et var permanent raderat ur hans telefon.

Ah, sedär. Då finns det inte bevis för det utan enbart MB’s ord på att det var så.
Citera
2019-01-09, 18:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Självklart , eftersom du inte har den blekaste aning om vem som mördade och styckade VB .
Vad jag svarar eller inte svarar Draifos angår dig inte ett skit .
Hur var det med karatetränarens inblandning nu igen , sist tystnade du ju om hans inblandning .
Blev det fartränder i "underbyxorna" för att han var just karatetränare ?
Han är alltså din huvudmisstänkte för mordet på VB för att han inte talade sanning ?
Gör det att polisen skulle ha satt all bevakning på honom så att KJ hade gått fri ?
Vilka var alla hans anledningar till att vilja döda VB egentligen ?
Han hade ju trots allt fler än KJ enligt dina fantasier .

Nu skriver du faktiskt på ett diskussionsforum. Vill du svara Draifos personligen så får du skriva PM.

Hade de kollat vidare på det mest sannolika spåret så skulle de nog fått fast MB oavsett om han var skyldig eller inte. Det är ju bara att samla in bevisen mot den de bestämt sig för och lagt det som inte stämmer i en slask till slasken.
Citera
2019-01-09, 19:00
Medlem
Varken MB eller frugan kan ge någon specifik tid. MB tror sig lägga sig vid 23 tiden, frugan uppger sig vara lättväckt. Frugan uppger också att MB är hemma hela natten det är hon säker på. Frugan gick och lade sig före MB men kom inte riktigt i håg vad klockan var. Frugan visste om relationen, bör vara påfrestande då MB onekligen inte avslutat den. Vet man om VB haft kontakt via sociala media, facebook via sin mobil eller messenger mellan kl.20.30-23?
Citera
2019-01-09, 19:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varken MB eller frugan kan ge någon specifik tid. MB tror sig lägga sig vid 23 tiden, frugan uppger sig vara lättväckt. Frugan uppger också att MB är hemma hela natten det är hon säker på. Frugan gick och lade sig före MB men kom inte riktigt i håg vad klockan var. Frugan visste om relationen, bör vara påfrestande då MB onekligen inte avslutat den. Vet man om VB haft kontakt via sociala media, facebook via sin mobil eller messenger mellan kl.20.30-23?
Inga kontakter via SMS eller Facebook, Messenger okänt.
Citera
2019-01-09, 19:12
Medlem
Man behöver nog inte var helt dum i huvudet för att förstå att MB:s relation till VB i det lilla samhället Boden, inte var det bästa att ha på sitt CV med tanke på hans officiella engagemang i byn.
Citera
2019-01-09, 19:34
Medlem
Ni får rätta mig om jag har fel. MB uppger i tingsrätten att han fått ett sms av VB under kvällen med något i stilen, - han eller hon är ju knäpp, vi måste prata? va det ett av dom sms som inte gick att återskapa (vet man att han fått ett sådant sms?) om så är fallet är han osäker på om det stod han eller hon?
Citera
2019-01-09, 19:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ni får rätta mig om jag har fel. MB uppger i tingsrätten att han fått ett sms av VB under kvällen med något i stilen, - han eller hon är ju knäpp, vi måste prata? va det ett av dom sms som inte gick att återskapa (vet man att han fått ett sådant sms?) om så är fallet är han osäker på om det stod han eller hon?
Som sagt, alla SMS mellan Vatchareeya och MB var raderade permanent i MB:s mobil och Vatchareeyas mobil har inte återfunnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in