2019-01-09, 12:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är kvinna men definierar mig inte som feminist (som feminismen har blivit nu med genustrams o.s.v.).

Tja. I Danmark är ju prostitution tillåtet. Och det finns sidor på nätet, där danska män helt öppet sitter och poängsätter och jämför olika namngivna prostituerade kvinnor, ungefär som om de skulle diskutera ett inköp av ett sällskapsdjur t.ex.. Fast i mer nedvärderande termer, än vad någon västerlänning skulle använda om en hund eller en ko, då... "Är hon bra på att kn*lla?" "Ja, fast hon är förbi sitt bäst före-datum nu. Börjar bli lite sladdrig här och där." Var det svar på din fråga..?

Så jävla vidrigt.
Citera
2019-01-09, 12:19
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Hahah bu hu rasblandning :-( Avundsjuka annars. Denna tråd bevisar tydligt att svenska män är skit och absolut inget att ha.

Vilka män är då värda att ha? Vilka män är inte skit?

Tror du att du någonstans i Världen finner män som köpt mindre sex än svenska män?
Citera
2019-01-09, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det är evolutionärt gångbart som kvinna att vara kvalitativ i sin sexuella strategi

Det är evolutionärt gångbart för mannen att vara kvantitativ i sin sexuella strategi.

Testosteron. Finns det vetenskap på området måhända om hur testosteron påverkar sexualitet?

För att han ska producera så många barn som möjligt?
Citera
2019-01-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja. Genom att maximera antalet avkommor maximerar mannen sin chans att få sina gener att leva vidare. För kvinnor gäller att maximera chanserna för var avkomma.

Hur tror du testosteron påverkar sexualitet?
Citera
2019-01-09, 12:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Gå till valfri dejtingsite så är det: vill ha något seriöst! Som är eviga mantrat bland tjejerna där. Typ +90% av deltagare.

Men spelet är vad den är. Utbud och efterfrågan stämmer inte riktigt överrens. När kvinnor ger sex för enkelt (åt 10-20% av män) så innebär det att alla män tävlar om mjölket och inte kossan och all ansvar som kommer att ta hem kossan.

Men det måste väl ändå finnas en hel del tjejer som inte släpper till så lätt? Eller lever jag i en felaktig tro där?
Citera
2019-01-09, 12:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Fuckboyn existerar inte i ett vakuum, han lyder ett biologiskt program som är mycket, mycket gammal. Du finner detta program i schimpanser och du finner det i sjölejon och du finner det till och med i läppfiskar.
Citera
2019-01-09, 12:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nähä? Menar du att kvinnor och män har likadan sexualitet? För det är så det låter i mina öron.
Jag får det säkert inte helt rätt, men enligt mig är kvinnor t ex mer selektiva. De är också mer långsiktiga. Sex blir ofta bättre med tiden för tjejer när mer känslor kommer in i spelet. För en kille gäller istället att alla andra tjejer är sexigare än den man just knullat. (Pressa inte någon pojkvän med en kniv runt strupen för det där nu. Jag överdriver bara för att betona skillnader och det stämmer naturligtvis inte för alla, och inte alltid. )

Förklara gärna hur du själv ser det.

Då kan vi ju lika gärna lägga ner relationer totalt då. Finns ju ingen som helst poäng om det är så som du hävdar här.
Citera
2019-01-09, 12:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men det måste väl ändå finnas en hel del tjejer som inte släpper till så lätt? Eller lever jag i en felaktig tro där?

För mig kan det ofta bli ganska svårt då jag är ganska introvert och behöver tid att skapa en connection med någon jag nyss lärt känna, men det finns män därute som har det otroligt lätt och dessa är de mest eftertraktade i marknaden.

Problemet går ändå mycket djupare: romantiska ideal om kvinnor har gåt i spillror, män som inte kan få mjölk så enkelt (eller inte alls) vill ändå inte göra uppoffringar för att få hem kossan. De får oftare (än förregående generation) en demoniserad bild av kvinnan, genom utsikten de har haft från lustpyramidens långa skugga. Bättre vara ensam och titta på porr, eller importera en thai som kommer utan drama eller svårigheter än att vara en svensk feministkvinnas andrahandsval.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-09 kl. 12:42.
Citera
2019-01-09, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ja. Genom att maximera antalet avkommor maximerar mannen sin chans att få sina gener att leva vidare. För kvinnor gäller att maximera chanserna för var avkomma.

Hur tror du testosteron påverkar sexualitet?

Det där skulle fungera om kvinnor levde i kollektiv, ungefär som lejonhonor. Då skulle de kunna hjälpas åt med barnen både ekonomiskt och tidsmässigt.

Våra barn kräver ju väldigt mycket omsorg under många år.

Kvinnorna skulle då verkligen också kunna välja praktexemplar till att avla på.

Nu förutsätter jag att du menar att mannen bara ligger runt så mycket som möjligt utan att ta ansvar för eventuell avkomma.
Senast redigerad av Jenny9 2019-01-09 kl. 12:47.
Citera
2019-01-09, 12:46
Medlem
Citat:
Det där skulle fungera om kvinnor levde i kollektiv, ungefär som lejonhonor. Då skulle de kunna hjälpas åt med barnen både ekonomiskt och tidsmässigt.

Vi har helt enkelt lite olika grundläggande villkor för vår sexualdrift. I en civiliserad värld lär vi oss att kompromissa. Det finns vinster att göra.
Citera
2019-01-09, 12:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Biologiska instinkterna är inte med på att vi har på oss kondomer eller sväljer p-piller, eller hur vi organiserar barnen när de kommer till Jorden (inte mannens instinkter i alla fall). Exempelvis är det vida känt kulturell fenomen bland svarta i USA att svarta män lämnar "baby mommas" så fort de blir gravida och staten får hjälpa ta hand om dem, därmed att ca 70% av svarta växer utan faderns närvaro.

För 7000 år (i början av jordbruksåldern) sedan så överlevde bara 1 av 17 mäns y-kromosomer:

https://www.iflscience.com/editors-blog/something-crazy-happened-to-men-7000-years-ago-and-now-we-may-know-why/

Generna vill bara överleva kroppen, det kostar inget för män att på mest oegalitära tänkbara sätt sprida omkring gener.

Vi alla vet att adelsmän ofta hade offantliga antal bastarder som de sket fullkomligt att ta hand om.

Genghis Khan som har hundra miljoner ättlingar på Jorden brydde sig inte närmvärt om avkomman bortom en handfull regelrätta söner som ärvde halva Världen från fadern. Men hans genetik blev vinnarkoncept ändå. Naturen bara är.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-09 kl. 13:03.
Citera
2019-01-09, 12:59
Medlem
Citat:

Nu förutsätter jag att du menar att mannen bara ligger runt så mycket som möjligt utan att ta ansvar för eventuell avkomma.
Somliga skulle nog mena att Sverige idag är just detta kvinnokollektiv, en matriarkal reproduktionsdröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in