2019-01-09, 03:39
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delikatessen
Nu var det inte så att jag ifrågasatte huruvida det var våldtäkt eller inte. Det har Tingsrätten bedömt bättre redan!
Jag undrade om förloppet och om det var två separata händelser under natten. Blev hon utsatt en gång först, tog en cigarett och sedan ett övergrepp till som spelades in?

Han var i ettan med fingrarna ✌ och i tvåan med tungan 👅
Nä då ,,,detta är väl inget att skämta om men jag har lite svårt för JB

Undra om man tex kan åka dit för två stycken bankrån om det sitter två kassörskor på banken vid tillfället 😎
Citera
2019-01-09, 07:46
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Leif GW Persson sågar GS i Expressen idag:
GW om fotbollsprofilen: ”Han fattar inte nånting”

Kriminologen Leif GW Persson menar att brottet är ett resultat av två olika världar som har kolliderat.

– Det är förmodligen så illa att han inte fattar nånting, säger Persson i TV4:s "Brottsjournalen".
https://www.expressen.se/sport/fotboll/gw-om-fotbollsprofilen-han-fattar-inte-nanting/
Kriminologen Persson tycker att domen är väldigt intressant att läsa.

– För den visar på en kollision mellan två olika världar. Dels är det den värld som den åtalade mannen lever i, uppenbarligen styrd av sitt ohämmade driftsliv och med i stort sett obefintlig driftskontroll. På andra sidan den värld som kvinnan lever i och det blir en frontalkollision mellan dem. Hon förstår ingenting, han förstår ingenting och utfallet blir förskräckligt, säger Persson i programmet.
Jag får ungefär samma känsla av en del killar som skriver om fallet här på Flashback. De fattar inte heller någonting. Och de kan inte förstå att det som på Flashback kallas "överrasknings-sex" verkligen kan vara en våldtäkt, också om det begås av en svensk man.

Jag håller med dig om den känslan. Då det nu finns ljudupptagning och samstämmiga vittnesuppgifter så råder det inga egentliga skillnader i uppfattningarna om händelseförlopp eller vad som sagts. Skillnaderna ligger i att BO sagt ”sluta”, och GS har valt att tolka detta som ”kör på”. Resonemanget hos många som kommenterat i tråden, liksom kanske hos GS, verkar vara att man har rätt att köra på, även om den andre inte vill. Man tycks särskilt ha rätt till detta om den utsatte är t ex tidigare straffad. Detta resonemang är ju inte helt ovanligt, utan det finns fler liknande exempel: Nämndemännen i Solna friade en man från en (ganska uppenbar) misshandel av en kvinna för han var från en bättre familj, och hon från en sämre och därför hade mindre trovärdighet. Resonemanget återfinns också i arabiska länder där män inte kan antas kunna kontrollera sina drifter eller respektera kvinnor och kvinnor ska skyla sin kropp och hållas separat, och om de inte gör det så får de skylla sig själva.
Kanske är många av de i tråden som anser att BO är med på det hela trots sina nej, och att hon saknar en del trovärdighet pga tidigare förselse (och kön?) av muslimsk bakgrund och/eller delar dessa värderingar, eller så är det bara så att de inte fattar någonting?
Citera
2019-01-09, 08:49
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delikatessen
Nu var det inte så att jag ifrågasatte huruvida det var våldtäkt eller inte. Det har Tingsrätten bedömt bättre redan!
Jag undrade om förloppet och om det var två separata händelser under natten. Blev hon utsatt en gång först, tog en cigarett och sedan ett övergrepp till som spelades in?
Ja ordningen var våldtäkt, rök, inspelad våldtäkt och sedan rök igen. GS har vad han uppger ingen minnesbild av den första rökningen.
Citera
2019-01-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja ordningen var våldtäkt, rök, inspelad våldtäkt och sedan rök igen. GS har vad han uppger ingen minnesbild av den första rökningen.

Tack! Då klarnar förloppet mer.
Citera
2019-01-09, 10:13
Medlem
Nu kan man ju inte tvinga någon att våldta en, så att kvinnans roll i det hela diskuteras är ju bedrövligt. Glenn har kommit in till en tjej (som kunnat vara hans barnbarn) som skulle sova över pga arbete, fingerpullat och slickat henne i analen, hans offer måste legat stel av skräck och undrat vad som hände. Att offret sedan är så "slipad" att hon googlat på våldtäkt och skadestånd är väl inte så konstigt, det är väl snarare bra att kolla upp ens möjligheter att få ekonomisk ersättning för det inträffade? Jag kan tänka mig att tjejen funderat över det hela både en och två varv, hela hennes liv är ju uthängt pga detta och hon lär ju inte arbeta kvar hos Glenns fru, dvs det kostade en hel del för henne att genomgå processen.
Citera
2019-01-09, 10:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu kan man ju inte tvinga någon att våldta en, så att kvinnans roll i det hela diskuteras är ju bedrövligt. Glenn har kommit in till en tjej (som kunnat vara hans barnbarn) som skulle sova över pga arbete, fingerpullat och slickat henne i analen, hans offer måste legat stel av skräck och undrat vad som hände. Att offret sedan är så "slipad" att hon googlat på våldtäkt och skadestånd är väl inte så konstigt, det är väl snarare bra att kolla upp ens möjligheter att få ekonomisk ersättning för det inträffade? Jag kan tänka mig att tjejen funderat över det hela både en och två varv, hela hennes liv är ju uthängt pga detta och hon lär ju inte arbeta kvar hos Glenns fru, dvs det kostade en hel del för henne att genomgå processen.

Snarare barn än barnbarn. Hon är väl 27 år eller något liknande och han är 58 år. Men felaktigt agerande från hans sida. Helt klart.
Citera
2019-01-09, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Jag tror att LawNumberSix menade att folk i den fina världen inte åker fast för sina narkotika brott.....

Exakt. Trevligt att det även finns folk som är läskunninga här på FB, inte alla förunnat i denna tråd.
Citera
2019-01-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej Glenn såg inte till vart hon hamnade. Prova något annat.
Visst såg Glenn till att hon hamnade där hon var och i den situationen ensam och i beroendeställning, ensam i en för henne främmande lägenhet och stad, hon var ensam i ett litet rum.

Han såg till att ändra på allt det där.
Senast redigerad av Martlet 2019-01-09 kl. 12:41.
Citera
2019-01-09, 12:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag håller med dig om den känslan. Då det nu finns ljudupptagning och samstämmiga vittnesuppgifter så råder det inga egentliga skillnader i uppfattningarna om händelseförlopp eller vad som sagts. Skillnaderna ligger i att BO sagt ”sluta”, och GS har valt att tolka detta som ”kör på”. Resonemanget hos många som kommenterat i tråden, liksom kanske hos GS, verkar vara att man har rätt att köra på, även om den andre inte vill. Man tycks särskilt ha rätt till detta om den utsatte är t ex tidigare straffad. Detta resonemang är ju inte helt ovanligt, utan det finns fler liknande exempel: Nämndemännen i Solna friade en man från en (ganska uppenbar) misshandel av en kvinna för han var från en bättre familj, och hon från en sämre och därför hade mindre trovärdighet. Resonemanget återfinns också i arabiska länder där män inte kan antas kunna kontrollera sina drifter eller respektera kvinnor och kvinnor ska skyla sin kropp och hållas separat, och om de inte gör det så får de skylla sig själva.
Kanske är många av de i tråden som anser att BO är med på det hela trots sina nej, och att hon saknar en del trovärdighet pga tidigare förselse (och kön?) av muslimsk bakgrund och/eller delar dessa värderingar, eller så är det bara så att de inte fattar någonting?

Du kan inte hänvisa till GW:s slutsats här eftersom han har haft totalt fel när det gäller helt andra mål.

Det hör väl till ovanligheterna att ett våldtäktsoffer först blir våldtagen av GM för att sen ta en cigg med honom på balkongen och sen går dom in igen och då blir hon våldtagen för andra gången.

Kanske är det GW, tingsrätten och flera skribenter här som inte fattar att nåt är fel, vi kan dessutom sätta ovanstående i relation till BO:s usla ekonomi, googlande efter skadestånd, sökningar efter trekanter och sex med äldre, tidigare historik och lögner i rättsliga sammanhang.

Nåt känns fel.
Citera
2019-01-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du kan inte hänvisa till GW:s slutsats här eftersom han har haft totalt fel när det gäller helt andra mål.

Det hör väl till ovanligheterna att ett våldtäktsoffer först blir våldtagen av GM för att sen ta en cigg med honom på balkongen och sen går dom in igen och då blir hon våldtagen för andra gången.

Kanske är det GW, tingsrätten och flera skribenter här som inte fattar att nåt är fel, vi kan dessutom sätta ovanstående i relation till BO:s usla ekonomi, googlande efter skadestånd, sökningar efter trekanter och sex med äldre, tidigare historik och lögner i rättsliga sammanhang.

Nåt känns fel.

Det kan vara ett beteende som handlar om chock. Cigaretten alltså. Därutöver vet jag inte vart du vill komma. Självklart kan även "dåliga personer" bli våldtagna.
Citera
2019-01-09, 13:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nu kan man ju inte tvinga någon att våldta en, så att kvinnans roll i det hela diskuteras är ju bedrövligt. Glenn har kommit in till en tjej (som kunnat vara hans barnbarn) som skulle sova över pga arbete, fingerpullat och slickat henne i analen,

"Barnbarnet" googlade väl redan innan incidenten på sex med äldre? Hon var helt uppenbart nyfiken, undrar varför? Förresten så är väl BO 27 och GS 58, många unga kvinnor gillar dessutom äldre män, ofta om det finns någon fördel med umgänget.

Citat:
hans offer måste legat stel av skräck och undrat vad som hände.

Hon var inte mer stel av skräck än att hon kunde ta sig ut på balkongen och ta cigg och sen gå in igen och trycka på inspelning och bli våldtagen igen.

Citat:
Att offret sedan är så "slipad" att hon googlat på våldtäkt och skadestånd är väl inte så konstigt, det är väl snarare bra att kolla upp ens möjligheter att få ekonomisk ersättning för det inträffade?

Hennes dåliga ekonomi spelar förstås inte in? Alla dom här händelserna med sökningar på både skadestånd för våldtäkt och sex med äldre och inspelning av den andra våldtäkten sammanfaller kanske lite väl tätt för att man inte ska höja på ögonbrynen och undra varför?

Citat:
Jag kan tänka mig att tjejen funderat över det hela både en och två varv, hela hennes liv är ju uthängt pga detta och hon lär ju inte arbeta kvar hos Glenns fru, dvs det kostade en hel del för henne att genomgå processen.

Glenns fru är väl ännu mer uthängd och hon har överhuvudtaget inte varit inblandad i händelserna i sovrummet och på balkongen.

Den snart medelålders kvinnan som du kallar tjej kommer dessutom att inkassera feta pengar, undrar om hon har någon hemförsäkring också med överfallsskydd?
Citera
2019-01-09, 13:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det kan vara ett beteende som handlar om chock.

Finns det några liknande fall där BO tagit en cigg på balkongen med GM efter en våldtäkt och pratat vänskapligt en stund och sen gått in igen i sovrummet för att där bli våldtagen igen?

Och om hon var i chock, hur klarade hon då av att spela in den andra våldtäkten? Det är inte så lätt att börja spela in på en smartphone, det krävs flera moment och hur undgick GS att uppmärksamma BO:s inspelning?

Citat:
Cigaretten alltså.

Är den ett indicium för att hon var i chock?

Citat:
Därutöver vet jag inte vart du vill komma. Självklart kan även "dåliga personer" bli våldtagna.

Vem har påstått nåt annat men här finns det flera andra faktorer att ta hänsyn till. Kvinnan du pratar om har i tidigare rättsliga sammanhang visat prov på fantasifulla lögner och ett rätt märkligt beteende, det är ingen genomärlig person som du kanske förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in