2019-01-08, 18:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxamera
Mitt minne har tagit mycket stryk av gang stalkingen. Antingen av den inre stress som stalkingen för med sig, eller genom något slags okänd teknologi.

Vad skulle du säga är anledningen till just du är utsatt för detta?
Citera
2019-01-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad skulle du säga är anledningen till just du är utsatt för detta?

Det är svårt att säga. Kanske beror det på något jag glömt.
Citera
2019-01-08, 18:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxamera
Det är svårt att säga. Kanske beror det på något jag glömt.

Misstanken är tyvärr inte långsökt att den som tror sig vara utsatt för organiserad gängförföljelse i stället har en rätt uppblåst självbild. Att göra sig betydligt mer betydelsefull än man i verkligheten är.
Citera
2019-01-08, 19:15
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Misstanken är tyvärr inte långsökt att den som tror sig vara utsatt för organiserad gängförföljelse i stället har en rätt uppblåst självbild. Att göra sig betydligt mer betydelsefull än man i verkligheten är.

Jasså, vad grundar du detta på? Varför skulle någon vilja göra sig "mer betydelsefull"? Kanske är det snarare du som har en felaktig uppfattning om hur världen i praktiken ter sig? Därtill en fördomsfull, snäv och gentemot andra människor misstänksam inställning?!
Citera
2019-01-08, 20:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Jasså, vad grundar du detta på? Varför skulle någon vilja göra sig "mer betydelsefull"? Kanske är det snarare du som har en felaktig uppfattning om hur världen i praktiken ter sig? Därtill en fördomsfull, snäv och gentemot andra människor misstänksam inställning?!

Men att tro att flera människor organiserar sig, planerar och utför ett förföljande av en är inte en misstänksam inställning?

Varför någon skulle vilja 'göra sig mer betydelsefull'? Haha, nä detta är ju helt okänt.
Citera
2019-01-08, 20:08
Medlem
Citat:
Men att tro att flera människor organiserar sig, planerar och utför ett förföljande av en är inte en misstänksam inställning?
Eh nope... Det är paranoia. Misstänksamhet är när man inte riktigt litar på människors intentioner.
Citera
2019-01-08, 20:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Eh nope... Det är paranoia. Misstänksamhet är när man inte riktigt litar på människors intentioner.

Eh, jo. Jag citerar första raden på Wikipedias artikel om paranoia:

'Paranoia eller förföljelsemani, är ett sjukligt tillstånd av överdriven misstänksamhet,[...]
Citera
2019-01-08, 20:17
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:

Ok, så du medger att du har en fördomsfull, snäv och gentemot andra människor misstänksam inställning? Du utgår från att människor vill göra sig mer betydelsefulla av någon märklig anledning. Och konspirationer där människor går samman för att i skymundan uppnå olika mål finns överhuvudtaget inte, eller?
Citera
2019-01-08, 20:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Ok, så du medger att du har en fördomsfull, snäv och gentemot andra människor misstänksam inställning? Du utgår från att människor vill göra sig mer betydelsefulla av någon märklig anledning. Och konspirationer där människor går samman för att i skymundan uppnå olika mål finns överhuvudtaget inte, eller?

Men hejda dig lite. Är det en nyhet för dig att folk ibland - av olika anledningar - gör sig märkvärdigare än de är? Det kan vara medvetet, eller ett resultat av psykisk ohälsa. Eller bäggedera. Eller nåt, det händer ju hela tiden.

Tråden handlar inte om mig så resten är off topic.
Citera
2019-01-08, 21:05
Medlem
Citat:
Eh, jo. Jag citerar första raden på Wikipedias artikel om paranoia:

'Paranoia eller förföljelsemani, är ett sjukligt tillstånd av överdriven misstänksamhet,[...]
Okej. Läste du SJUKLIGT TILLSTÅND AV ÖVERDRIVEN misstänksamhet ?

Dvs mellan raderna kan man säga att det förekommer mer normal misstänksamhetsgrad som inte är överdriven. När den överdrivs blir det paranoia och förföljelsemani.
Citera
2019-01-08, 21:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Okej. Läste du SJUKLIGT TILLSTÅND AV ÖVERDRIVEN misstänksamhet ?

Dvs mellan raderna kan man säga att det förekommer mer normal misstänksamhetsgrad som inte är överdriven. När den överdrivs blir det paranoia och förföljelsemani.

Ja. Paranoia är ett slags misstänksamhet. Det var ju det jag sa. Släpp det nu.
Citera
2019-01-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ja. Paranoia är ett slags misstänksamhet. Det var ju det jag sa. Släpp det nu.
En annan nivå. Släpp det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in