Jag är ny i tråden och kan se att det nämns foton, men ingen av dessa länkar, som jag testat, fungerar längre.
Det jag är särskilt intresserad av är foton som visar var däckspåren hittades.
Om foto inte finns så kanske någon ändå kunde säga ungefär var på sträckan Hällristningsgatan - Runstensvägen spåren fanns. Om korsningen cykelväg - Hällristningsvägen är 0% och korsningen cykelväg - Runstensvägen är 100%, vid ungefär vilken procent fanns då bilspåren?
P.S. Det finns även lite motstridiga uppgifter i tråden. Någon uppger att det rådde en värmbölja i början av juni detta år, andra hävdar att spåren är färska, andra hävdar att man missat att säkra spår i gräs.
Om det råder värmebölja så borde det vara rätt svårt att avgöra hur färska spåren är.
Någon som har en bra uppfattning om hur gamla spåren kan vara? D.S
P.P.S. Jag fann detta foto, som bör vara från södra delen av lekplatsen.
https://imgur.com/a/tJOrZJL
Inga spår syns i sanden. Avspärrningarna antyder att cykelvägen i södra delen inte är av intresse. Alltså bör bilen ha kört ut i norra delen av lekplatsen, gissningsvis mycket nära korsningen mellan Hällristningsgatan och cykelvägen. Det stöds även av förhöret med vittnet som såg den vita bilen. Han fick frågan om han såg bilens framljus, vilket tyder på att polisen ansåg att bilen kört ut ganska nära korsningen. Vittnet i bilen såg dock bilen från sidan. D.D.S.
P.P.P.S. Konkret säger förhöret med vittnet "... kan inte säga om bilens lyse lyste upp mot Hällristningsgatan eller mot den fastighet där Helena bor". En mycket bra fråga! Om vittnet sett bilen som körde ut borde den ha lyst upp Helenas hus. En häck döljer visserligen själva bilen, men ljuset skulle ha svängt. D.D.D.S.