2019-01-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Apropå Skövdepolisens utredning vs GW Perssons dito så satsar jag givetvis mina pengar på GW. Det hela är häpnadsväckande att Polisen kallar in sierskan Saida i fallet. Man får hoppas på att övriga utredare inte gick runt med en slagruta för att hitta Helenas kropp. Alltså kan jag inte sätta alltför stor tilltro till Skövdepolisen.

Den polis som tog till detta grepp bör ha fått en kraftig reprimand från någon överordnad. Man får innerligen hoppas på detta inte är rutin i Skövde…

Redan 1948, när 17-åriga Viola Widegren försvann spårlöst var detta med sierskor kontroversiellt. Och som ”grädde på moset” konsulterades Sadias mamma i letandet efter Viola Widegren.

Hur det gick? Ja, inte hittade man Viola i alla fall. Men kommunalfullmäktige tog med sig sin tupp på sparken och åkte över isen gång på gång. När tuppen gal skulle den ha hittat kroppen. Men inte ens kommunalfullmäktiges tupp hittade Viola. Konstigt, kan jag tycka...

Samma här, jag satsar också mina pengar på GW. Inte minst med tanke på den aggressiva, föraktfulla och hånfulla tonen som ständigt visar upp sitt fula tryne här i tråden så fort någon påtalar eller ens snuddar vid tanken att GW kan ha rätt.
Senast redigerad av Tisslatorparn 2019-01-08 kl. 01:19.
Citera
2019-01-08, 02:01
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hej!
Jag har fått uppgift om, att inga länkar längre läggs upp i "trådstarten!"
Inte ens sammanfattningar läggs upp i "trådstarten!"

Det stämmer.
Citera
2019-01-08, 07:24
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hej!
Jag har fått uppgift om, att inga länkar längre läggs upp i "trådstarten!"
Inte ens sammanfattningar läggs upp i "trådstarten!"

Citat:
Det stämmer.
Varför inte starta om med en ny tråd som börjar med en kvalificerad sammanfattning?
Citera
2019-01-08, 13:37
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Varför inte starta om med en ny tråd som börjar med en kvalificerad sammanfattning?

Nja... Vem eller vilka skulle orka eller ha förmågan att sammanfatta det viktigaste. Det är ju bara att titta på dagens Helena-tråd. Folk skulle skulle lägga in en massa oväsentligheter som tråden redan redan är sprängfylld med.

Vi måste ha med brovittnet, och vem körde den vita Opeln, vi måste få veta vem som gav BW alibi, vad har systrarna Andersson för teori, Vad har GW skrivit m.m. Och så är vi på ruta 1 igen. Tyvärr.

Och så länge man tjuvhåller på information, helt eller delvis, så blir det ändå inte någon seriös sammanfattning. Vi har allt för många som påstår sig ha ha relevant info, och vi vet inte om denna info delges fullt ut.
Senast redigerad av Pajosv 2019-01-08 kl. 14:03.
Citera
2019-01-08, 15:21
Medlem
Citat:
Nja... Vem eller vilka skulle orka eller ha förmågan att sammanfatta det viktigaste. Det är ju bara att titta på dagens Helena-tråd. Folk skulle skulle lägga in en massa oväsentligheter som tråden redan redan är sprängfylld med.

Vi måste ha med brovittnet, och vem körde den vita Opeln, vi måste få veta vem som gav BW alibi, vad har systrarna Andersson för teori, Vad har GW skrivit m.m. Och så är vi på ruta 1 igen. Tyvärr.

Och så länge man tjuvhåller på information, helt eller delvis, så blir det ändå inte någon seriös sammanfattning. Vi har allt för många som påstår sig ha ha relevant info, och vi vet inte om denna info delges fullt ut.

Helt rätt att bryta ner o kontrollera Alibin - hittar man "felkällor" här kommer man kunna börja nysta.
Tex - Nån som känner till namnet på BW's flickvän vid denna tiden? Vet hon själv att hon är omtalad här som Alibi för BW? Jag har inte henne på min lista som Alibi för BW iallafall.
Citera
2019-01-08, 17:57
Medlem
ThordOlavssons avatar
Jag är ny i tråden och kan se att det nämns foton, men ingen av dessa länkar, som jag testat, fungerar längre.

Det jag är särskilt intresserad av är foton som visar var däckspåren hittades.

Om foto inte finns så kanske någon ändå kunde säga ungefär var på sträckan Hällristningsgatan - Runstensvägen spåren fanns. Om korsningen cykelväg - Hällristningsvägen är 0% och korsningen cykelväg - Runstensvägen är 100%, vid ungefär vilken procent fanns då bilspåren?

P.S. Det finns även lite motstridiga uppgifter i tråden. Någon uppger att det rådde en värmbölja i början av juni detta år, andra hävdar att spåren är färska, andra hävdar att man missat att säkra spår i gräs.

Om det råder värmebölja så borde det vara rätt svårt att avgöra hur färska spåren är.

Någon som har en bra uppfattning om hur gamla spåren kan vara? D.S

P.P.S. Jag fann detta foto, som bör vara från södra delen av lekplatsen.

https://imgur.com/a/tJOrZJL

Inga spår syns i sanden. Avspärrningarna antyder att cykelvägen i södra delen inte är av intresse. Alltså bör bilen ha kört ut i norra delen av lekplatsen, gissningsvis mycket nära korsningen mellan Hällristningsgatan och cykelvägen. Det stöds även av förhöret med vittnet som såg den vita bilen. Han fick frågan om han såg bilens framljus, vilket tyder på att polisen ansåg att bilen kört ut ganska nära korsningen. Vittnet i bilen såg dock bilen från sidan. D.D.S.

P.P.P.S. Konkret säger förhöret med vittnet "... kan inte säga om bilens lyse lyste upp mot Hällristningsgatan eller mot den fastighet där Helena bor". En mycket bra fråga! Om vittnet sett bilen som körde ut borde den ha lyst upp Helenas hus. En häck döljer visserligen själva bilen, men ljuset skulle ha svängt. D.D.D.S.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-01-08 kl. 18:43.
Citera
2019-01-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
P.P.S. Jag fann detta foto, som bör vara från södra delen av lekplatsen.

https://imgur.com/a/tJOrZJL
Däckspåren hittades i mitten till höger på fotot, vid staketet som skymtar. Går en smal asfalterad stig ned från cykelvägen mot skogen där. Syns än idag vart den borttagna biten satt, i övrigt är nästan allting förändrat.

Övrigt om bilden:
-Ganska bristfällig avspärrning, bara decimeter från däckspåren t.ex.
-Området där ringarna hittades ligger strax vänster utanför bild.
-Framgår ganska tydligt hur tät vegetationen var jämfört med idag.
Senast redigerad av Judaland 2019-01-08 kl. 19:11.
Citera
2019-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Den du tänker på är PU. Han har skrivit i tråden tidigare. Har för mig att han inte mindes vad han gjorde efter Stadt först (minglade på stan?) Men att han senare hänvisade till någon efterfest. Någon annan som minns bättre, får gärna rätta mig.

"Mannen med pilotglasögon" sägs vara KM. MMPG har hävdat att han har minneslucka på ca en och en halv timme efter det att Stadt stängt. Han ska ha setts av/mött en bekant runt 03.30, när han var på väg hem. Vid 04-tiden ska han ha ringt sin sambo på hennes jobb.

Ok 👍 sammanfattningsvis så har vi flera som uppträtt som Zoombies denna natt ? Irrandes på stan med minnesluckor . Är det inte ganska otroligt ? Kanske dessa två minneslösa herrar har kommit ” på att de ska hävda minneslucka vid ett förhör 🤔 minnet suddades ut denna natt , perfekt timing 😕 två gärningsmän 🤔🤔 GW teori .
Citera
2019-01-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Kan det vara samma person som tillsammans med BW under en innebandy fest ha pratat om att man aldrig skulle finna henne. Samma initialer. På denna fest florerar en del droger också har jag hört. JE är/var glasögon pryd.

Intressant! JE var alltså en av dom relativt få killar som var med på PW:s inflyttningsfest och han var dessutom glasögonprydd.
Om man nu spekulerar lite, hur många av dom säg 10-12 killarna på förfesten bar glasögon? Ett rimligt antagande är 2 av 10, alt. 3 av 12, väldigt få hur som helst, dvs. en klar minoritet av killarna.

BW's nära vän JE kan med andra ord vara "mannen med pilotglasögon.

Om JE inte är "pilot" så är det högst troligt att han och just "mannen med pilotglasögon" var dom enda glasögonprydda killarna på PW:s inflyttningsfest.

Intressant hur som helst, lägg sen till att JE var en nära vän till BW och att hans syster "C" påstås vara BW:s kvinnliga alibi. Det påstås även att "C" och BW var mer än vänner.

KM i all ära men det här låter faktiskt hetare i mina öron.. dessutom spekuleras det ju ofta om att "pilot" kanske skyddar någon annan, att han själv var med men att han skyddar GM, att han kan ha varit hotad eller känt sig tvingad att skydda GM om han t.ex. är en nära vän. Och bitarna faller faktiskt på plats om man ponerar att det är JE som skyddar vännen BW.

Kan de vara så att polarna JE och BW "råkade" träffa på varandra av en slump inne på statt el utanför statt? Eller att man kom överrens om att ses på statt senare under kvällen/natten för att fortsätta festa tillsammans?

Ett par andra frågor som det vore väldigt intressant att få svar på:

Hade JE någon flickvän -92?

Vad gör denne JE idag?

Vart bor han idag?

Kom igen nu....
Senast redigerad av Tisslatorparn 2019-01-08 kl. 19:51.
Citera
2019-01-08, 19:47
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Däckspåren hittades i mitten till höger på fotot, vid staketet som skymtar. Går en smal asfalterad stig ned från cykelvägen mot skogen där. Syns än idag vart den borttagna biten satt, i övrigt är nästan allting förändrat.

Ah, och det betyder att den kört ut närmast Runstensvägen med andra ord...

Men jag ser på fotot att lekplatsen är en enda grusplan. Det visste jag inte när jag skrev mitt första inlägg. Bilen kan ha svängt på grusplanen och det kan ligga bakom frågan till vittnet i bilen om hur de såg ljusen, dvs Farbror Blå kan ha velat luska om bilen svängde motsols eller medsols runt lekplatsen (om mitten av cykelvägen är centrum av cirkeln).
Citera
2019-01-08, 20:49
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisslatorparn
Intressant! JE var alltså en av dom relativt få killar som var med på PW:s inflyttningsfest och han var dessutom glasögonprydd.
Om man nu spekulerar lite, hur många av dom säg 10-12 killarna på förfesten bar glasögon? Ett rimligt antagande är 2 av 10, alt. 3 av 12, väldigt få hur som helst, dvs. en klar minoritet av killarna.

BW's nära vän JE kan med andra ord vara "mannen med pilotglasögon.

Om JE inte är "pilot" så är det högst troligt att han och just "mannen med pilotglasögon" var dom enda glasögonprydda killarna på PW:s inflyttningsfest.

Intressant hur som helst, lägg sen till att JE var en nära vän till BW och att hans syster "C" påstås vara BW:s kvinnliga alibi. Det påstås även att "C" och BW var mer än vänner.

KM i all ära men det här låter faktiskt hetare i mina öron.. dessutom spekuleras det ju ofta om att "pilot" kanske skyddar någon annan, att han själv var med men att han skyddar GM, att han kan ha varit hotad eller känt sig tvingad att skydda GM om han t.ex. är en nära vän. Och bitarna faller faktiskt på plats om man ponerar att det är JE som skyddar vännen BW.

Kan de vara så att polarna JE och BW "råkade" träffa på varandra av en slump inne på statt el utanför statt? Eller att man kom överrens om att ses på statt senare under kvällen/natten för att fortsätta festa tillsammans?

Ett par andra frågor som det vore väldigt intressant att få svar på:

Hade JE någon flickvän -92?

Vad gör denne JE idag?

Vart bor han idag?

Kom igen nu....

Var ifrån kommer info att J.E var med på PW's inflyttningsfest?
Citera
2019-01-08, 21:03
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ok 👍 sammanfattningsvis så har vi flera som uppträtt som Zoombies denna natt ? Irrandes på stan med minnesluckor . Är det inte ganska otroligt ? Kanske dessa två minneslösa herrar har kommit ” på att de ska hävda minneslucka vid ett förhör 🤔 minnet suddades ut denna natt , perfekt timing 😕 två gärningsmän 🤔🤔 GW teori .

Jag vet inte om det är så konstigt egentligen, inte ens i lilla M-stad, att ett fåtal individer blir så packade en lördagskväll att de får minnesluckor, men det är kanske möjligt att det är anmärkningsvärt. Svårt att hitta statistik på det.

Det har påpekats ett par gånger, KM var 26 år gammal denna tid och PU 20 år. Denna åldersskillnad bidrar till att denna konstellation känns aningens osannolik, däremot inte helt otrolig. Vad jag vet har det inte heller framkommit något i tråden som pekar på att dessa två herrar skulle ha umgåtts på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in