2019-01-06, 23:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Det är så "gulligt" med de skribenter som verkar tro att det finns något jävla CSI team på Skövdepolisen som jobbar med detta. Inse att inte en jävel har jobbat med detta fall på åratal. DNA analysen är ett praktexempel på detta, liksom att den enda som pratat om detta falli TV förutom GW är en pensionerad polis som jobbade med fallet då det begav sig (har glömt namnet). GM är död och begraven. Helena blev mördad av en mycket närstående person som lyckats föra familjen bakom ljuset i alla år, men nu är han borta, precis som Helena.

Det ältas samma skit i tråden som vanligt. Inget nytt kommer fram och det kommer inte göra det heller.

Jodå, mycket avslöjas i tråden för den uppmärksamme.
Citera
2019-01-07, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jodå, mycket avslöjas i tråden för den uppmärksamme.

Ja det är visst nån som står med byxorna nerdragna.
Citera
2019-01-07, 01:12
Medlem
Pajosvs avatar
GW Persson om Pilot:

Den tredje som blivit frihetsberövad är den så kallade Pilotmannen. Han var med på både förfesten i Töreboda och inne på Stadshotellet den kväll Helena försvann och anledningen till hans tillnamn var att han då skulle ha burit ett par pilotglasögon.

Pilotmannen har dykt upp vid flera tillfällen i Helena-utredningen under de år som gått. Han har lämnat olika uppgifter vid olika förhör, hänvisat till minnesluckor och liknande. Något mer konkret som man kunnat anföra mot honom finns däremot inte. Senaste gången han skulle höras, i maj 2017, blev han anhållen och delgiven misstanke om mord men efter bara några timmar ändrar sig åklagaren och släpper ut honom. Själv har jag aldrig betraktat honom som intressant. Det är svårt att få ihop honom med andra iakttagelser som är betydligt säkrare.
Citera
2019-01-07, 01:58
Medlem
Pajosvs avatar
Apropå Skövdepolisens utredning vs GW Perssons dito så satsar jag givetvis mina pengar på GW. Det hela är häpnadsväckande att Polisen kallar in sierskan Saida i fallet. Man får hoppas på att övriga utredare inte gick runt med en slagruta för att hitta Helenas kropp. Alltså kan jag inte sätta alltför stor tilltro till Skövdepolisen.

Den polis som tog till detta grepp bör ha fått en kraftig reprimand från någon överordnad. Man får innerligen hoppas på detta inte är rutin i Skövde…

Redan 1948, när 17-åriga Viola Widegren försvann spårlöst var detta med sierskor kontroversiellt. Och som ”grädde på moset” konsulterades Sadias mamma i letandet efter Viola Widegren.

Hur det gick? Ja, inte hittade man Viola i alla fall. Men kommunalfullmäktige tog med sig sin tupp på sparken och åkte över isen gång på gång. När tuppen gal skulle den ha hittat kroppen. Men inte ens kommunalfullmäktiges tupp hittade Viola. Konstigt, kan jag tycka...
Senast redigerad av Pajosv 2019-01-07 kl. 02:12.
Citera
2019-01-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Okej en liten sammanfattning från mej.
MR, osäker.
PR, möjlig gm/medhjälpare.
PU, möjlig, gm/medhjälpare.
PK, möjlig medhjälpare.
BW, möjlig gm.
KM, misstänkt beteende. Tiger som muren.
Detta är uppfattningen man har fått efter att följt tråden.

Tänker nu nämna 2st till som jag har hört på "stan" och de behöver INTE alls vara inblandade. Kan vara skitsnack.....
Var på kurs i veckan och pratade med en snubbe som var på stadt den aktuella kvällen.
Och enligt honom skulle en kille ha "klängt" på HA.
PJ och han är 69:a nu mer bosatt i Stockholm. Han sågs i M-stad i månadsskiftet maj-juni.

Och en MH 72:a bosatt i O-bäcken. Han ska själv ha sagt att han har varit på förhör. Så jag tror inte han är pilot.

Hej

Finns det en sammanställning någonstans i tråden (jag har letat) där namnen på de som misstänks skrivs ut, inte bara med initialer?
Om inte, PM funkar bra.

Tack på förhand
Citera
2019-01-07, 13:34
Medlem
Hej!

Jag har läst tråden ett tag, men aldrig postat nåt. Jag har försökt hitta svar på lite frågor men inte lyckats, så med risk för att upprepa något som redan behandlats i tråden undrar jag:

Vilka är personerna som tas upp i P4-reportage-serien? De tar upp 3 olika personer.

1) Mannen som blev utpekad falskt. Är det EA?

2) Mannen som varit anhållen och lämnat meddelande på telefonsvarare om att han ”vet en som va i Mariestad”. Är han PR? (Som dog genom misstänkt självmord?)

3) Mannen i pilotglasögon. Är denne man KM?

Hur kommer BW in i bilden? Har han någonsin varit misstänkt från polisens håll?
Citera
2019-01-07, 18:12
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Hej

Finns det en sammanställning någonstans i tråden (jag har letat) där namnen på de som misstänks skrivs ut, inte bara med initialer?
Om inte, PM funkar bra.

Tack på förhand

Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfiken2.0
Hej!

Jag har läst tråden ett tag, men aldrig postat nåt. Jag har försökt hitta svar på lite frågor men inte lyckats, så med risk för att upprepa något som redan behandlats i tråden undrar jag:

Vilka är personerna som tas upp i P4-reportage-serien? De tar upp 3 olika personer.

1) Mannen som blev utpekad falskt. Är det EA?

2) Mannen som varit anhållen och lämnat meddelande på telefonsvarare om att han ”vet en som va i Mariestad”. Är han PR? (Som dog genom misstänkt självmord?)

3) Mannen i pilotglasögon. Är denne man KM?

Hur kommer BW in i bilden? Har han någonsin varit misstänkt från polisens håll?

Hej o välkomna. Använd gärna sökfunktionen, funkar fint. Finns flera sammanställningar med namnen. Du har fattat det rätt Nicke. BW nära vän med systrarna Andersson. En av de sista som såg H utanför Stadt. Förhörd flera gånger. Personer påstår sig fått frågor om BW i förhör. Påstådd tillgång till lämplig bil o en båt.

(Är du, supersnut, nära släkt med trådens Uggla? Ni är misstänkt lika. I feel Lucky. )
Senast redigerad av Xeitum 2019-01-07 kl. 18:17.
Citera
2019-01-07, 18:59
Medlem
FedupFlorences avatar
När jag läste ikapp tråden var den tusen sidor lång. Det har hänt både mycket och lite sen förra sommaren. Att söka tar oändligt med tid. Pajosv gjorde ju fina inlägg med sina länkar. Kan någon sammanfatta personer och platser som nämns är det såklart uppskattat. Sedan kan kanske dessa läggas innan Pajosvs länkar och postas på nytt som en referens. Kan det inlägget inte läggas i inlägg 1 så kan vi hänvisa till sidan det idag läggs upp i.

Vem vet, tråden överlever säkert oss alla.

Edit: Ids tyvärr inte själv.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-01-07 kl. 19:05.
Citera
2019-01-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
GW Persson om Pilot:

Den tredje som blivit frihetsberövad är den så kallade Pilotmannen. Han var med på både förfesten i Töreboda och inne på Stadshotellet den kväll Helena försvann och anledningen till hans tillnamn var att han då skulle ha burit ett par pilotglasögon.

Pilotmannen har dykt upp vid flera tillfällen i Helena-utredningen under de år som gått. Han har lämnat olika uppgifter vid olika förhör, hänvisat till minnesluckor och liknande. Något mer konkret som man kunnat anföra mot honom finns däremot inte. Senaste gången han skulle höras, i maj 2017, blev han anhållen och delgiven misstanke om mord men efter bara några timmar ändrar sig åklagaren och släpper ut honom. Själv har jag aldrig betraktat honom som intressant. Det är svårt att få ihop honom med andra iakttagelser som är betydligt säkrare.

Om jag tänker rätt nu ? Så är pilot mannen som försökte få alibi den natten , brottats m buskar och kommit till en vän m rivsår !!!Han har även skrivet här i omgångar !
GW säger hänvisat till minnesluckor ????
Vad är det jag tänker helt fel om nu ? Finns det flera fyllbultar som kört på ..... minnes luckor ? Isåfall är det så jäkla lätt att prata bort sin inblandning i något brottslig blir man ju mörkrädd . Det har varit så mycket namn och initsialer så man blir bara snurrig .
Citera
2019-01-07, 23:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Om jag tänker rätt nu ? Så är pilot mannen som försökte få alibi den natten , brottats m buskar och kommit till en vän m rivsår !!!Han har även skrivet här i omgångar !
GW säger hänvisat till minnesluckor ????
Vad är det jag tänker helt fel om nu ? Finns det flera fyllbultar som kört på ..... minnes luckor ? Isåfall är det så jäkla lätt att prata bort sin inblandning i något brottslig blir man ju mörkrädd . Det har varit så mycket namn och initsialer så man blir bara snurrig .

Den du tänker på är PU. Han har skrivit i tråden tidigare. Har för mig att han inte mindes vad han gjorde efter Stadt först (minglade på stan?) Men att han senare hänvisade till någon efterfest. Någon annan som minns bättre, får gärna rätta mig.

"Mannen med pilotglasögon" sägs vara KM. MMPG har hävdat att han har minneslucka på ca en och en halv timme efter det att Stadt stängt. Han ska ha setts av/mött en bekant runt 03.30, när han var på väg hem. Vid 04-tiden ska han ha ringt sin sambo på hennes jobb.
Citera
2019-01-08, 00:05
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
När jag läste ikapp tråden var den tusen sidor lång. Det har hänt både mycket och lite sen förra sommaren. Att söka tar oändligt med tid. Pajosv gjorde ju fina inlägg med sina länkar. Kan någon sammanfatta personer och platser som nämns är det såklart uppskattat. Sedan kan kanske dessa läggas innan Pajosvs länkar och postas på nytt som en referens. Kan det inlägget inte läggas i inlägg 1 så kan vi hänvisa till sidan det idag läggs upp i.

Vem vet, tråden överlever säkert oss alla.

Edit: Ids tyvärr inte själv.

Hej!
Jag har fått uppgift om, att inga länkar längre läggs upp i "trådstarten!"
Inte ens sammanfattningar läggs upp i "trådstarten!"
Citera
2019-01-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Hej, hopp och stopp! Ugglan blir väl knappast GM för hen förhåller sig skeptisk till GWs teori och bygger det på information som kommer från familjen.

I så fall är nog jag medgärningsman.

Nej verkligen inte... var får du allt ifrån?

Mm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in