Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
GW Persson om Pilot:
Den tredje som blivit frihetsberövad är den så kallade Pilotmannen. Han var med på både förfesten i Töreboda och inne på Stadshotellet den kväll Helena försvann och anledningen till hans tillnamn var att han då skulle ha burit ett par pilotglasögon.
Pilotmannen har dykt upp vid flera tillfällen i Helena-utredningen under de år som gått. Han har lämnat olika uppgifter vid olika förhör, hänvisat till minnesluckor och liknande. Något mer konkret som man kunnat anföra mot honom finns däremot inte. Senaste gången han skulle höras, i maj 2017, blev han anhållen och delgiven misstanke om mord men efter bara några timmar ändrar sig åklagaren och släpper ut honom. Själv har jag aldrig betraktat honom som intressant. Det är svårt att få ihop honom med andra iakttagelser som är betydligt säkrare.
Om jag tänker rätt nu ? Så är pilot mannen som försökte få alibi den natten , brottats m buskar och kommit till en vän m rivsår !!!Han har även skrivet här i omgångar !
GW säger hänvisat till minnesluckor ????
Vad är det jag tänker helt fel om nu ? Finns det flera fyllbultar som kört på ..... minnes luckor ? Isåfall är det så jäkla lätt att prata bort sin inblandning i något brottslig blir man ju mörkrädd . Det har varit så mycket namn och initsialer så man blir bara snurrig .