Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Ja precis. En teori om vad som hänt baserat på informationen i källorna vi har.
Jag tror inte att hon var agent eller blev mördad. Jag tror att hon var olyckligt förälskad i en gift man (därav vill han inte komma fram), som hade tänkt träffa henne på hotellet men sedan fegade ur. Mansparfymen var antingen hans eller mööööjligtvis en present från henne till honom.
Hon trodde ju verkligen att han skulle komma och bad till och med speciellt om extra kuddar och täcke samt sa till personalen att en man skulle dela rummet med henne. Hon var sminkad och hade klätt sig fint.
Någonstans måste dock delar av hennes packning försvunnit. Hon hade smink i ansiktet men inget smink fanns i rummet. Kanske glömde hon sin handväska hos mannen? Rusade ut från en restaurang när han avslöjade att han inte tänkte välja henne? Kastade sin handväska på honom? Förutom smink fanns inte heller några nycklar eller plånbok... typiska saker man har i sin handväska. En väska som mannen sedermera gjorde sig av med.
Jag tror inte alls att hon tog sitt eget liv. Tittar man på det mest uppenbara så har hon bägge händerna på bröstkorgen när hon hittas. Skjuter du dig i huvudet i den vinkeln hon sköt så hamnar händerna inte i det läget. Hon hade dessutom inte ett spår av blod eller krut på händerna.
Det gick ju att låsa dörren utifrån om man använde nyckelkortet och drog upp handtaget. Den eventuelle mördaren hade en kvart på sig att lämna rummen efter att han skjutit. Idag vet man ju inte om det dåvarande nyckelkortsystemet fungerade felfritt och om det vart manipulerat vet vi inte.
Mycket av kläderna saknades och det verkar som att någon haft bråttom att rensa rummet på bevis. När mördaren (jag antar att det är en man) skjutit så vet han inte hur lång tid han har på sig att lämna rummet. Han tar med sig sådan som han själv kan ha lämnat spår på, som tex trosorna som saknades. Har de haft sex tidigare så kan det ju finnas spår i dom.
DNA-tekniken fanns ju men användes inte av polisen 1995 och var heller inte känd hos "gemene man". Så varför skulle han vara orolig för DNA-spår?
Maten i hennes magsäck stämde ju inte med tiden då hon fick upp maten till rummet och tidpunkten då hon antogs ha dött. Dock var ju rättsmedcin säkra på tidpunkten då hon dog, så varför åt hon långt mycket senare än när hon fick maten levererad?
När maten levererades fanns sågs ingen annan på rummet än kvinnan, hon kan dock ha släppt in någon efteråt och kanske har de hamnat i någon dispyt och kvinnan börjar inte äta förrän långt mycket senare. Att äta kall mat är inget konstigt. Det gör jag ofta.
Mannen som var med henne i receptionen är garanterat mördaren. Jag tror också att de hade en relation som inte var offentlig och att han antingen planerat att avsluta hennes liv under resan eller så skedde något som gjorde att han hastigt bestämde sig för att mörda henne.
Eftersom det saknas blodstänk på kvinnans händer, men stänk återfinns långt bort på väggarna, så tror jag att han satt på hennes bröstkorg, på händerna, först sköt han i kudden som låg snett ovanför hennes huvud, sen sköt han henne i huvudet.
Blodstänket som skulle ha hamnat på hennes händer, armar, klocka och kläder, hamnade istället på mördarens kläder.
Skottet i kudden kan ha varit det som vakten hörde, när han pep iväg kan skottet i huvudet ha avlossats.
Jag har precis börjat rota i det här. Mycket intressant fall.