2016-02-07, 23:14
Medlem
32åringens avatar
Jag har väntat på att du ska dra igång nån liknande tråd igen. Tyckte denna var hysteriskt skoj. Den inspirerade mig faktiskt till att börja svara på scammail själv.
Jag har haft många givande konversationer med olika nigerianska scammers. Ofta är dom enormt korkade och går på i stort sett vad som helst. :-)
Kom igen nu KryssEttaLucka. Dra igång en tråd till i samma anda!!
Citera
2016-07-25, 17:11
Medlem
Sitter också och väntar. Every day u give me problem, höhö.
Citera
2016-11-06, 19:45
Medlem
Jag undrar också hur låg iq de här scammarna egentligen förfogar över? Sämre kvalitet än så här kan väl bara inte finnas? Jag avskyr sånt här avskum! Folk får sina liv sönderslagna medan scammers ses som coola hjältar i Nigeria.

Jag fick nedanstående e-post häromdagen och då ska ni veta att jag inte är på dejtingsidor, har inte Facebook, Twitter, Instagram. Mailadressen innehåller delar av mitt namn men om jag skulle maila iväg något så presenteras mitt namn som "No Name". Detta är bara en sekundär mail som jag skapade för ett par år sedan i samband med byte av smartphone. Använder den mest för att hålla kontakten med spelarna i korpserien. Hur skulle "No Name" kunna påminna om klientens namn? Man kan undra hur mailadressen blev uppfiskad.

Förmodligen skrev han executioner istället för executor och då blev det bödel i översättningsprogrammet. Trevligt! Det är inte ens Andrew Allen själv som skickat mailet utan xxxxspiritualtemple@gmail.com. Det är så genomskinligt dåligt så jag nästan börjar fundera på om det är ett skämt. Jag har maskat med xxx om det skulle vara nån kompis som testar något egendomligt skämt. Det vill man ju inte hänga ut.

Någon som sett något i samma stil?

Kära vän,

Detta är en personlig e-post adresserat till dig och jag ber att det bör behandlas som sådan. Jag är Andrew Allen, jurist och advokat i lag. Jag är personlig / bödel bara för sent min klient som har arbetat som en oberoende handlare olja i min plats i Storbritannien innan han dog i en olycka närmaste bilen familj den 28 juli 2004.

Jag insåg den här sökningen på dig och jag kontaktar dig eftersom du har ett efternamn som liknar min klient i ytterligare slutet och skälen är följande:

Eftersom döden av min klient i juli 2004, har jag skrivit flera brev till ambassaden av hans syfte att hitta någon släkting till hans förlängas som kommer att vara käranden / mottagare av sin egendom Personlig övergiven och alla sådana ansträngningar har förblivit nytta.

Att gå från en januari upplagan av denna pålitliga bank där min klient deponeras summan av £ 8,7 miljoner (GBP), jag fruktar en avslutningsförfarandet är sannolikt under de kommande månaderna. Jag söker ditt godkännande av denna anledning, att du presenterar de förvaltare som min klient släktingar för att ge ett liknande namn sist med så att du kan hjälpa repatriera pengarna på ett utländskt konto och lovar en rättvis bland oss ​​i slutet av överföringen.

Svara omgående om du är mycket intresserad, kan du också kontakta mig via min officiella e-postadress (andrewallenlawyerxx@xxxxx.com) så jag kan bedöma dig med detaljer. Jag försäkrar er att jag har alla krav att utföra denna legitima begäran (X=min maskering).

Låt mig få din åsikt så snart som möjligt och skicka till mig ditt telefonnummer och faxnummer för att vi diskutera vidare i denna transaktion.

Hälsningar,

Andrew Allen
Citera
2016-11-17, 21:11
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Jag fick nedanstående e-post häromdagen och då ska ni veta att jag inte är på dejtingsidor, har inte Facebook, Twitter, Instagram. Mailadressen innehåller delar av mitt namn men om jag skulle maila iväg något så presenteras mitt namn som "No Name". Detta är bara en sekundär mail som jag skapade för ett par år sedan i samband med byte av smartphone. Använder den mest för att hålla kontakten med spelarna i korpserien. Hur skulle "No Name" kunna påminna om klientens namn? Man kan undra hur mailadressen blev uppfiskad.

Maskingenererat och maskinöversatt Nigeriabrev. Kan ju uppfattas som "personligt" den gången fältet som genererade Mr. Noname ser någorlunda professionellt ut och översättningsmissarna har slätats över. "Personlig/ bödel" vars klient dog var ju en ögonöppnande jobbeskrivning.

Du är medveten om att drygt 64% av svenskarna (70% av internetanvändarna) använder Facebook. 46% (50%) gör det dagligen. Har du någon gång skickat ett mail till någon som är med och använder full integrering, dvs de är inloggade med säg ett Google konto så hamnar du i flera rullor på samma gång.

Jag har inga sociala medier konton, men har ändå fått en märkbart ökad spamfrekvens sedan 2012 nån gång. Än så länge bara ett Nigerabrev, var en inscannad bild från ett lotteri med ett javascript i sig så om man klickade på bilden så skulle man bli omdirigerad nånstans. Mest troligtvist skulle man få ransomware pga ett okalkylerat klick.

Skulle det där hamnat hos päronen så skulle de definitivt ha nappat på det.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2016-11-17 kl. 21:14.
Citera
2017-11-01, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KryssEttaLucka
Tänkte förgylla tillvaron med en ny tråd om en scammer såhär i början på nya året.

Detta är historien om Julia Kungar (namnet fritt översatt från engelska till svenska) och Roger. (Jag) Även några andra karaktärer finns med. En person som varit med i mina tidigare trådar finns här, men jag kommer att kalla honom Kurt Olsson i denna tråd. Även en tjej finns med. Jag kallar henne här för Pappi, men ni får byta plats på a och i för att få det rätta namet. Julia börjar ofta sina brev på samma sätt eller i stort sett likadant. Med risk för att hon/han googlar har jag översatt lite av dessa delar till svenska. Jag avslutar oftast mina brev med en speciell fras, även denna har jag översatt till svenska.

Risken finns att denna historien i skrivande stund är avslutad eftersom det har varit tyst ett tag nu, men jag hoppas kunna få Julia med på tåget igen. Anledningen till att jag valt att vänta med att göra en tråd av detta är att de två tidigare trådar jag gjort sprack på grund av att fel folk hittade hit med hjälp av google. Eftersom det senast inte hjälpte att använda mig av spoiler så skippar jag det denna gången.

Det hela började redan i mitten av september då jag fick ett meddelande på en dejtingsida, så nu inleder vi med det meddelandet:

Jag fick syn på detta ett par dagar senare men väntade med att svara tills i början av oktober. Eftersom hon skrev sin e-postadress i meddelandet så svarar jag direkt till den från Rogers epost:
Nånting för Pk män gängs som våldtagit att ta hit!
Citera
2018-12-31, 23:54
Medlem
Kokosflingans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
http://www.liveleak.com/view?i=1d8_1...803&comments=1

fyfan vilken klassiker.

Hoppas du lyckas scamma scammern TS
Denna underbara länk är släckt.
Någon som har en uppdaterad länk?

Synd om en sådan skatt dör!!
Citera
2019-01-01, 09:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosflingan
Denna underbara länk är släckt.
Någon som har en uppdaterad länk?

Synd om en sådan skatt dör!!

https://www.youtube.com/watch?v=gbzwZtSnzOs här är den, synd man ingen berättar av dessa scammer skämten.
Citera
2019-01-02, 02:04
Medlem
Underbar tråd, det var som en drog att läsa den man kunde inte slita sig när man väl börjat. Bra jobbat av dig KryssEttaLucka.
Det är ingen som har någon ny pågång eller känner sig manad?
Citera
2019-01-07, 22:14
Medlem
Vilken underbar tråd. Det här är ren och skär humor! Vad tråkigt att någon valde att avslöja allt och att inget nytt har kommit sedan dess

Nu skulle jag dock gärna vilja veta om det finns liknande trådar som denna? KEL tipsade om några andra trådar, men jag hittar inte inlägget efter mycket hoppande fram och tillbaka mellan olika sidor.

Tack!
Citera
2019-01-08, 10:35
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Vilken underbar tråd. Det här är ren och skär humor! Vad tråkigt att någon valde att avslöja allt och att inget nytt har kommit sedan dess

Nu skulle jag dock gärna vilja veta om det finns liknande trådar som denna? KEL tipsade om några andra trådar, men jag hittar inte inlägget efter mycket hoppande fram och tillbaka mellan olika sidor.

Tack!

Kan det vara dessa du tänker på?

(FB) Vann bil och pengar. Bara leveransen kvar, inget kan gå fel, eller...?

(FB) Kärlekstörstande ryska vill bilda familj (Scam)
Citera
2019-01-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KryssEttaLucka
Kan det vara dessa du tänker på?

(FB) Vann bil och pengar. Bara leveransen kvar, inget kan gå fel, eller...?

(FB) Kärlekstörstande ryska vill bilda familj (Scam)

Ja! Tack snälla.

PS. Hoppas att du mår bra! Du och din fantastiska humor är enormt saknad härinne! Har läst den här tråden dag och natt och det kändes plötsligt (och uppriktigt) som en tomhet när det tog slut!
Citera
2019-01-16, 19:22
Medlem
DrZooms avatar
KEL! Hoppas du är tbx
Jag tog emot ett samtal från berörda personer och lyckades få honom att spendera 5 min i telef har sällan garvat så mycket/länge
// S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in