2018-12-28, 20:37
Medlem
120mg utan tolerans en bra idé?
Citera
2018-12-29, 17:19
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
120mg utan tolerans en bra idé?

Fantastiskt god peak. Men sova kan du glöma med hänsyn till att du inte har någon vidare tolerans. Jag tycker du skall inta samtliga tabletter vid klockan 8.30-9.00 imorgon, alternativt 1 dos varefter runt 11.30-12.00 (eller när din första dos känns av) tar du resten av din dos.
Citera
2019-01-08, 01:24
Medlem
Miyanas avatar
Detta är kanske inte rätt tråd att posta detta i men gör ett försök.
Jag tar elvanse mot min ADD, är det någon här som vet hur det funkar med tjack? Jag vet att man inte dör eller så haha. Tänker mer på om elvansen "sabbar" tjacket på något sätt eller påverkar det negativt.
Någon som kan upplysa mig om detta?
Citera
2019-01-08, 10:48
Medlem
sturestolpskotts avatar
Hur många kör refill under dagen?

När jag började med Elvanse körde jag bara 30mg på morgonen, sen efter något år började jag med 30mg på morgonen och 20mg till lunch. Har fungerat klockrent, sitter i hela eftermiddagen men kan ibland bli lite speedad och avtändningen är värre än när jag bara tog morgondos.

På tal om AT, någon som har tips på förebyggande åtgärder? Någon mat, vitamin, övning som kan dämpa ångesten?

Har i alla fall lyckats bli av med mitt kaffeberoende... kaffe + elvanse =
Citera
2019-01-08, 11:21
Medlem
sturestolpskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Jag ligger på 50mg för närvarande.
Kan dock känna mig nästan lite väl stimulerad runt 12-snåret så tror inte jag bör pröva högre än det.
Jag frågade min läkare om det gick att få två doser uppdelad på en dag men hon höll typ på att gå i taket kändes det som.
Hon kanske missförstod mig och trodde jag ville ha 2x50mg på en dag, nåja.. Jag ska försöka pusha på att få 2x30mg nästa gång jag träffar satmaran igen.

Ja dom är inte glada på att ge uppdelad dos.

Innan jag fick 30mg+20mg var jag tvungen att prova 50mg på morgonen... jag sa att jag blev alldeles för speedad (vilket var sant) och först efter det fick jag uppdelad dos.
Citera
2019-01-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott

När jag började med Elvanse körde jag bara 30mg på morgonen, sen efter något år började jag med 30mg på morgonen och 20mg till lunch. Har fungerat klockrent, sitter i hela eftermiddagen men kan ibland bli lite speedad och avtändningen är värre än när jag bara tog morgondos.

På tal om AT, någon som har tips på förebyggande åtgärder? Någon mat, vitamin, övning som kan dämpa ångesten?

Jag tar 50+20+30mg.kanske kommer börja på 70+50mg, har en bra och väldigt förstående läkare som ser att det står riktlinjer. Börjar med 50 vid typ halv 5 och sen 20 vid 11 och 30mg ifall jag inte kan sova.. konstigt nog har ångestpåslag lite titt som tätt pga stress på jobbet men då går jag undan ett tag och då blir det bättre. Saknar dock den speedade känslan men med kaffe och en bra pwo så funkar det energimässigt också (y).

H//Dainton
Citera
2019-01-23, 15:21
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:

Jag kör 50mg vid kl 8 på morgonen de flesta dagarna. Förekommer dock att jag smäller en ytterligare 50mg vid 9.

Under dagen är det viktigt att du äter mat och dricker vatten då kroppen suktar efter dessa vid AT:n då man oftast glömmer bort detta under ruset. Gärna mellanmål därtill. När AT:n kommer , brukar jag käka en magnesium, och blanda en C-vitamin samt en multivitamin-brustablett i ett glas mineralvatten då det oxå finns salter däri.

Ångesten kan motverkas med promenad och ett positivt tänkande. Skratta bort ångesten och rastlösheten genom att tänka att det försvinner om ett tag och att det faktiskt är kul hur förjävlig man mår
Citera
2019-01-23, 19:17
Medlem
wgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Detta är kanske inte rätt tråd att posta detta i men gör ett försök.
Jag tar elvanse mot min ADD, är det någon här som vet hur det funkar med tjack? Jag vet att man inte dör eller så haha. Tänker mer på om elvansen "sabbar" tjacket på något sätt eller påverkar det negativt.
Någon som kan upplysa mig om detta?

Tänker du ta tjack i rekreationellt syfte, så att dosen är hög? Då riskerar du att höja din tolerans och kan behöva ett toleransuppehåll för att elvansen ska börja ge effekt igen.

Annars ska det inte vara några problem, antar att du vet att elvanse är amfetamin? Så det är egentligen samma sak, skillnaden är att elvanse bara omvandlas till dexamfetamin, medan vanligt tjack också innehåller levoamfetamin.
Citera
2019-01-23, 22:43
Medlem
Citat:

Jag kör ej refill med elvanse då jag tycker bara att det är slöseri, känner knappast något mer oavsett vilken tid jag refillar. Varierar från person till person.

AT på elvanse är som ett slag i huvet från en 5 åring i jämförelse med alla andra centralstimulantia i rekreationellt syfte, det är bara att brösta det. Annars om det verkligen blir en jobbig AT så hjälper det med att ta ca 2-3ggr mer än DRI C-vitamin vid slutet av effekten tillsammans med exempelvis Resorb för salterna och för att kroppen blir väldigt uttorkad.
Glöm inte äta varje måltid också det händer ofta att man glömmer det tills man vänjt sig att äta som vanligt.
Citera
2019-01-24, 22:32
Medlem
znors avatar
Tja på er. Det är så att jag jagat PV, men börjar gå över till maniskt eldande och sugande.

Men har några 50mgs Elvanse.
tror ni man landar lättare och mjukare med den?
Citera
2019-01-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Tja på er. Det är så att jag jagat PV, men börjar gå över till maniskt eldande och sugande.

Men har några 50mgs Elvanse.
tror ni man landar lättare och mjukare med den?

Har ej provat mdpv om det är de du syftar på men kan säga att elvanse inte har någon jobbig AT alls. Var lite osäker på vad du menade men att använda elvanse till comedown på mdpv vet jag absolut inget
Citera
2019-01-25, 00:06
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinlokalaturk
Har ej provat mdpv om det är de du syftar på men kan säga att elvanse inte har någon jobbig AT alls. Var lite osäker på vad du menade men att använda elvanse till comedown på mdpv vet jag absolut inget
Kanske inte jobbig at för dig. För mig var den inte rolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in