2019-01-07, 01:33
Medlem
Tja allihopa!

Härmed vill jag publicera en, enligt mig, sällsynt metod för att förbättra synen och vill fråga om flera har försökt med den metoden. Jag började för cirka 3 månader sedan med denna metod/terapi och hade då V:-1.75 , H:-2.25 samt astigmatism i båda ögonen. Jag har idag i V:-1.25, H:-1.75 så alltså har jag reducerat med 0.5 diopers i vardera öga.

Metoden heter "the reduced lens therapy/plus lens therapy" och verkade väldigt interessant då jag efter en lång undersökning såg att väldigt många har lyckats med denna metod samt så verkade den väldigt logisk i mitt huvud och inte som alla andra skitsaker som man stöter på nätet. Den har även vetenskapliga bevis som visat att ögat beroende på hur den används, utvecklas och förbättras eller försämras. I alla fall tänker jag inte gå igenom allt detta eftersom det är en hel del.

Som det verkar så kommer min syn att förbättras och jag tänker fortsätta tills jag får perfekt syns. Det är absolut inga risker eller liknande med detta heller. Har kollat med optikern om ögontrycken och allt annat är som det skall och det känns okej att fortsätta liksom. Om det är någon annan som har använt sig av denna metod så skulle jag vilja höra eran historia och hur det gick för er!

Tack!
Citera
2019-01-07, 04:50
Medlem
Millediablos avatar
Och sen går ut på vad?
Citera
2019-01-07, 09:30
Medlem
Myst1cs avatar
Myopia uppstår när ögongloben är för lång för att ljusets brytpunkt ska hamna på näthinnan fovea centralis. Ögonglobens längd är inget man kan träna bort.

Däremot kan linsen förlora sin elasticitet när man blir äldre och på så sätt få en naturligt korrigerad myopia, men det är inget du kan träna (om du inte vill gå omkring och spänna ögonmuskulaturen konstant för att uppnå en minimal effekt)
Citera
2019-01-07, 10:22
Avslutad
Langa en LÄNK åtminstone!
Citera
2019-01-07, 10:38
Medlem
Dryeds avatar
Skulle vara intressant att veta TS ålder...
Citera
2019-01-07, 13:59
Medlem
Själva metoden är väldigt basic och är inget svårt alls. Principen går ut på att man ska ändra sina vanor och sedan uttnyttja något som heter "active focus"- det finns mycket att skriva om det. Jag skulle hänvisa till Jake Steiner och endmyopia.org där all info finns. Sen så finns det en föreläsning av Todd Becker som visar hur plus lens therapy kan användas för de som har låg myopia(<2diopers) för att förbättra synen.

Ögats form kan visst ändras och detta finns det många studier som visat. Men det tar sin tid precis som det har tagit lång tid för ögonen att försämras.

Själv har jag kombinerat plusglasögon med minusglasögon där jag vid datorarbete använt plusglasögonen och minusglasögonen till vardags för att se ungefär 20/40 överallt sen så har jag en ytterliggare ett paar minusglasögon när jag kör bil.
Citera
2019-01-07, 15:12
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serhatu
Själva metoden är väldigt basic och är inget svårt alls. Principen går ut på att man ska ändra sina vanor och sedan uttnyttja något som heter "active focus"- det finns mycket att skriva om det. Jag skulle hänvisa till Jake Steiner och endmyopia.org där all info finns. Sen så finns det en föreläsning av Todd Becker som visar hur plus lens therapy kan användas för de som har låg myopia(<2diopers) för att förbättra synen.

Ögats form kan visst ändras och detta finns det många studier som visat. Men det tar sin tid precis som det har tagit lång tid för ögonen att försämras.

Själv har jag kombinerat plusglasögon med minusglasögon där jag vid datorarbete använt plusglasögonen och minusglasögonen till vardags för att se ungefär 20/40 överallt sen så har jag en ytterliggare ett paar minusglasögon när jag kör bil.

Länk till "alla dessa studier"? Själv hittar jag inget.
Citera
2019-01-07, 15:16
Medlem
Du kan gå in på endmyopia.org och där finns det väldigt många studier som Jake Steiner själv hänvisar till.
Citera
2019-01-07, 18:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Du kan gå in på endmyopia.org och där finns det väldigt många studier som Jake Steiner själv hänvisar till.

När du har gått ut gymnasiet kommer du att förstå att vi inte skall söka efter källor som styrker dina påståenden, du påstår något, styrk det! Med länkar och citat.

Prata med din mamma, hon kan säkert visa dig hur du skall göra.
Citera
2019-01-07, 19:08
Medlem
Jag har inte påstått något! Jag skriver bara egen erfarenhet som jag fått från metoden och för mitt fall så har den gått hyffsat bra. Endmyopia har ganska många studier och annat som man enskilt bör undersöka, det är inget svårt ens att hitta när jag nämnt källan.

https://youtu.be/x5Efg42-Qn0
Denna metod använder jag vid nära håll, alltså vid datorn och liknande.
Citera
2019-01-07, 19:35
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Jag har inte påstått något! Jag skriver bara egen erfarenhet som jag fått från metoden och för mitt fall så har den gått hyffsat bra. Endmyopia har ganska många studier och annat som man enskilt bör undersöka, det är inget svårt ens att hitta när jag nämnt källan.

https://youtu.be/x5Efg42-Qn0
Denna metod använder jag vid nära håll, alltså vid datorn och liknande.
Du påstår ju att du förbättrat din syn med en av dig påstått fungerande metod. Det är det jag ser trots bristande syn, sen blir du stridslysten när läsare önskar fakta kring dina påståenden. Sök hjälp!
Citera
2019-01-07, 19:40
Medlem
All fakta finns på endmyopia, ska jag sitta och lägga ner tid för dem som inte ens orkar göra det själva. Då finns det ingen mening ens att tro på metoden eller göra den alls eftersom den kräver kunskap och tid att förstå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in