2019-01-07, 20:05
Medlem
Givetvis bullshit. Vilket vilken optiker, ortoptist eller ögonläkare som helst kan intyga. Faktum är att det finns belägg för att underkorrigad myopi leder till ökad myopi.
Citera
2019-01-07, 20:26
Medlem
Trodde själv att det var bullshit ända tills jag såg att flera personer lyckats med metoden. Det är helt sjukt att detta har döljts och att inte många vet om detta. Optikerna vilö vara tjäna pengar på att sälja glasögon så dem ska man inte lyssna på. Vetenskapen säger allt!
Har själv haft glasögon i drygt 10år och använt glasögonen 24/7 men idag inser jag att dem har förstört mina ägon. Använder man speciellt minusglasögon till nära håll när man ser bra utan för det så förstör man bara ännu mer ögonen.

Den här personen har kommit en bra bit och verkar troende:

https://youtu.be/IjuNZraxr8Q
Citera
2019-01-07, 20:29
Medlem
Det finns inga belägg som jag sett.
Underkorrigerad myopia kan ge ökad myopia om det göra på fel sätt.
Den ska endast användas när active focus används, inte annars. Man ska se underfär 20/40 eller 20/50 med underkorrigerade glasögon, och det är då som active focus utnyttjas.
Citera
2019-01-07, 20:32
Medlem
Kan verka helt förvirrande när jag berättar allt det här, det är väldigt simpelt egentligen, kolla på hennes klipp istället som berättar mer klart:

https://youtu.be/IjuNZraxr8Q
Citera
2019-01-09, 11:50
Medlem
Dryeds avatar
Det finns inget vetenskapligt grundande på detta! Isf skulle varenda ögonläkare snabbt kunna minska närsyntheten hos miljontals människor. Skulle då världens alla optiker eller refraktiva kirurgkliniker mörka detta tillsammans med ögonläkarkåren menar du?

Tillbaka till dig: nuvarande ålder, när debuterade din myopi och med hur många dioptrier har din närsynthet minskat?
Citera
2019-01-09, 15:49
Medlem
Det är en väldigt bra fråga!
Själv trodde jag aldrig på detta ända tills jag själv gjorde en undersökning genom att hitta så mycket bevis och se om flera fått perfekt syn av detta. Alla optiker och ögonläkare har inte förstått riktigt hur ögat fungerar troligtvis eller gömt undan detta för oss, vet inte riktigt varför detta är så okänt, men sanning är att fokuseringmuskeln(cillary muscle) i ögat får en kramp som gör att den inte kan slappna av och låta linsen ändra sig. Ögonträning som också går runt på internet är en klassisk och felaktiv beskrivning av ögats utveckling och det har ingen lyckats använda sig av för att då perfekt syn så vitt jag vet. Detta borde spridas omedelbart i sverige och i världen, enligt mig. Jag är 24 år och har haft glasögon i ca10år nu och har först börjat med leo angarts metod om ögonträning som verkade riktigt troligt men funkade absolut inte. Gjorde riktigt grova undersökningar och stötte på en snubbe som heter Jake Steiner och han är ägaren för sidan endmyopia.org som har räddat mitt liv och många andras liv. Sen så stötte jag på todd becker som hade en föreläsning om hur han själv gick från -2 till perfekt syn med plusglasögon och bra vanor. Länkar dem 2 viktigaste videona som kommer kanske göra mig trovärdig. Jag har gått ner -0.5 i vardera öga och ser en enormt stor skillnad i min syn idag. Är det fler frågor så ska svarar jag på dem.

https://youtu.be/xU6mJr16huk

https://youtu.be/x5Efg42-Qn0
Citera
2019-01-11, 14:50
Medlem
Dryeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serhatu
Alla optiker och ögonläkare har inte förstått riktigt hur ögat fungerar troligtvis eller gömt undan detta för oss,

Tror du på allvar själv på detta?

Att du över en tid fått ändrat styrkebehov (med -0,50) är helt normalt. Synen kan ändra sig naturligt och din sk "träning" är inte orsaken... Jag själv har fått mindre minusbehov UTAN att ha tränat en sekund i livet. Tycker du ska höra av dig till Optikerförbundet eller Ögonläkarföreningen med dina frågor.

Det är ingen mirakelmetod, men whatever floats your boat!
Citera
2019-01-11, 19:20
Medlem
Mer troligt att du är ackommodativt lagd (vilket är vanligt bland barn och ungdomar, i synnerhet de som ägnar mycket tid åt närarbete) och därmed överkorrigerad från första början.

Om det fanns en enkel och lättillgänglig metod för att minska myopi så skulle den praktiseras av läkare, optiker och ortoptister. Men det gör dem inte, för det finns inte.

Det forskas oerhört mycket om myopi och myopiprevention (orto k, atropin, multifokala linser osv) nu.. Tror du verkligen att universitet över hela världen skulle lägga ner de resurserna om det fanns en enkel lösning på problemet? Ta av dig foliehatten.
Citera
2019-01-12, 01:22
Medlem
Okej om vi nu säger att mitt synfel reducerats på grund av annan faktor, vilket det inte har för jag vet själv att den förbättrats av denna metod. Varför är det då så många som lyckats med denna metod? Det finns kliniska studier på detta! Men jag ska återkomma igen om några månader så får vi se om ni kommer att tro mig då!
Citera
2020-11-11, 18:28
Medlem
SnilleFixs avatar
Här är en till som kör med samma metod och som verkar ha lyckats bra. Ljuger han eller är det äkta, vad tror ni? https://www.youtube.com/watch?v=DcNDMEGRKcY
Senast redigerad av SnilleFix 2020-11-11 kl. 18:31.
Citera
2020-11-11, 18:29
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serhatu
Okej om vi nu säger att mitt synfel reducerats på grund av annan faktor, vilket det inte har för jag vet själv att den förbättrats av denna metod. Varför är det då så många som lyckats med denna metod? Det finns kliniska studier på detta! Men jag ska återkomma igen om några månader så får vi se om ni kommer att tro mig då!
Hur gammal var du när du börja? Har du 20/20 syn nu eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in