Citat:
Tack för den här tiden Solglittret! Som du har kämpat i princip ensam!! Den här tråden handlar inte så mkt om Bjärred utan mer om vissa som sätter sig ovan och tillrättavisar andra. Mkt obehagligt och jag orkar inte ge mig in i det. Men du har orkat och det ska du ha cred för!!Jag har till slut en uppfattning om hur detta har gått till.
Till slut skaver inte pusselbitarna riktigt lika mycket även om pusslet aldrig kommer att helt passa ihop förståndmässigt.
Jag tror att endast O handgripligen mördat de andra tre och att H när det skedde, inte alls var med på det. Möjligt att de gemensamt planerat och diskuterat en sådan makaber och drastisk sorti, men när det väl skedde var det bara en som verkligen ville det där och då.
Min uppfattning baseras på en sammantagen bild av polisens utsagor och uppgifter som inte kan läggas ut i tråden. Jag är färdig med min bild av hur det gått till. Det skulle fortfarande vara intressant att veta mer, framför allt hur de tänkte och resonerade, men det är svårt att få reda på.
På mitt pussel kan jag nu urskilja bilden som framträder, även om flera bitar saknas.
43 tusen inlagor med resonemang, teorier och funderingar. Stort engagemang av många.
Om inga mer intressanta nya synpunkter eller fakta kommer fram, avslutar jag här.
Tack för tiden i denna tråd. Tråden om morden på Agnes och Moa.
Till slut skaver inte pusselbitarna riktigt lika mycket även om pusslet aldrig kommer att helt passa ihop förståndmässigt.
Jag tror att endast O handgripligen mördat de andra tre och att H när det skedde, inte alls var med på det. Möjligt att de gemensamt planerat och diskuterat en sådan makaber och drastisk sorti, men när det väl skedde var det bara en som verkligen ville det där och då.
Min uppfattning baseras på en sammantagen bild av polisens utsagor och uppgifter som inte kan läggas ut i tråden. Jag är färdig med min bild av hur det gått till. Det skulle fortfarande vara intressant att veta mer, framför allt hur de tänkte och resonerade, men det är svårt att få reda på.
På mitt pussel kan jag nu urskilja bilden som framträder, även om flera bitar saknas.
43 tusen inlagor med resonemang, teorier och funderingar. Stort engagemang av många.
Om inga mer intressanta nya synpunkter eller fakta kommer fram, avslutar jag här.
Tack för tiden i denna tråd. Tråden om morden på Agnes och Moa.
Trodde väl aldrig att jag skulle hamna på fb en plats med så många rassar och kvinnohatare.
Men Bjärred drog mig hit. Jag delar många av dina pusselbitar och framförallt reagerar jag på att Agnes och Moa reduceras till barnen, några ägodelar. Dessutom är det helt otroligt hur annorlunda högutbildade mördare bedöms. När det gäller andra mördare är det inget tal om hänsyn till anhöriga och tänk om det varit en invandrarfamilj.!!
Det är nog inte här vi finner fler pusselbitar men med tiden kommer kanske berättelser i någon form. Agnes och Moa har satt sig i ens hjärta på något sätt. Det är så sorgligt och så orättvist.
Vi kommer aldrig glömma och det finns nog någon eller några därute som kände Agnes och Moa som kanske i framtiden vill berätta om deras historia❤️❤️