Citat:
Ursprungligen postat av
Bassiehof
Jag dömer inte, annars hade du blivit dömd. Och vad blev domen? Nä, just det. Ingenting. Vad du ska göra är att rannsaka dig själv, för du är väg bort från Gud.
Heb 12:25
Se till att ni inte avvisar honom som talar. Ty om inte de kunde komma undan som avvisade honom när han här på jorden tillkännagav sin vilja, hur skall då vi kunna det om vi vänder oss bort från honom när han talar från himlen.
I Upp säger han från tronen att vi ska lyssna på vad Anden säger till församlingarna.
1 Joh 2:28
Ja, mina barn, förbli i honom, så att vi kan stå frimodiga när han uppenbarar sig och inte behöver vända oss bort i skam vid hans ankomst.
Jo, du dömer. Och nej, jag tror inte Uppenbarelseboken kommer från Gud. Kom ihåg vad Jesus sa, att Satan har fått tillstånd av Gud pröva dem som tror på Jesus.
Det finns inga spår av Gud eller Jesus eller budskapet i Uppenbarelseboken, som är en orgie i spekulationer i vad som ska hända och vem som ska klara sig. Jesus uppmanade aldrig någon att spekulera utan i stället att vara ödmjuk.
8:23 Men han svarade dem: »I ären härnedifrån, jag är ovanifrån; I ären av denna världen, jag är icke av denna världen.
12:25 Den som älskar sitt liv, han mister det, men den som hatar sitt liv i denna världen, han skall behålla det och skall hava evigt liv.
12:31 Nu går en dom över denna världen, nu skall denna världens furste utkastas.
14:30 Härefter talar jag icke mycket med eder, ty denna världens furste kommer. I mig finnes intet som hör honom till;
16:11 i fråga om dom, ty denna världens furste är nu dömd.
18:36 Jesus svarade: »Mitt rike är icke av denna världen. Om mitt rike vore av denna världen, så hade väl mina tjänare kämpat för att jag icke skulle bliva överlämnad åt judarna. Men nu är mitt rike icke av denna världen.»
(Johannes evangelium)