Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Nej du har fel.
EGW, polisens kontaktperson, uppgav att man fortfarande fick ett flertal förfrågningar varje vecka trots att så lång tid förflutit. Detta var enligt EGW orsaken till beslut om PK.
Ja, du är väl en av dem enligt vad du nyss beskrivit i tråden.
Citat:
Polisen har ingen anledning att överhuvudtaget lägga ner någon tid på en presskonferens i en utredning som kommer att läggas ner. Man gjorde detta för att man ville minska polisens egen tidspillan på att besvara inkommande frågor. Ett gemensam grabbatag för att framöver få mer lugn och ro. Inget som polisen hade skyldighet att göra.
Polis har ingen anledning men i vissa fall sker det. Nu av massmedialt tryck och spekulationer enligt deras utsaga och inte Solglittret vill säga.
I Kronanfallet troligen för allmännyttan (förebyggande syfte) utöver rejäl grogrund för spekulationer.
Citat:
Att göra det mot anhörigas medgivande hade möjligen skapat ännu mer trassel för polisen.
Vissa personer kan helt enkelt bete sig väldigt tidskrävande för polisen, rättsväsendet, sjukvården, skolan etc. Man vill i allmänhet inte skapa en situation där dessa ges extra orsak att bråka, protestera och kanske med viss rätt hävda att fel begåtts och någon falskeligen hängts ut och förtalats.
Det hade det möjligen och de ska rannsaka sig själva om pressträffen. Det hör som sagt inte till vanligheterna.
Att vissa personer är tidskrävande betvivlar jag inte oberoende vilken arena det berör. Det finns det som gräver, ältar, gottar sig, aldrig ger sig. Det finns alla möjliga motiv och drivkrafter hos respektive person. En del är säkert extremt nyfikna, några leker dektektiver och andra kan vara skeva i skallen.
Sen finns det ett fåtal som är av värde vars agenda inte är så svart.
Citat:
Om du tror att vi är det enda samhället i världen där vältalighet, kontakter, position och framåtlutad självklar attityd inte har någon betydelse när man vill få sin vilja igenom gentemot myndigheter och instutioner, är du naiv.
Du må kalla mig naiv. Men jag besitter en stor portion behov av sakfakta, ogillar rykten, intriger och brukar inte hänge mig åt konspirationer. Detta innebär inte per automatik att jag sväljer saker med hull och år och tror att perfekta Sverige har perfekta instanser. Jag råkar leva mitt i verkligheten där jag likaväl anser att oegentligheter ska uppdagas, speciellt mot enskilda personer som kan stå väldigt handfallna mot kolosser.
Citat:
Det var med stor sannolikhet därför som familjen också gavs den unika möjligheten till en extraskola i hemmet där båda barnen fick privatundervisning nästan alla vardagar. Båda eller någon av O och H var bra på att driva igenom sin sak. Förmågan kanske har gått i arv.
Vad glider du in på nu? Klassamhället? Förutfattade meningar och generaliseringar om elitism och fina fasader?
Har du däremot konkret sakfakta är jag idel öra. Go ahead.